728 x 90

قرار گرفتن گذرنامه رژیم ایران در رتبه ۱۶ از آخر

اعتبار گذرنامه کشورهای جهان
اعتبار گذرنامه کشورهای جهان

نهاد پژوهشی پاسپورت ایندکس هنلی، پاسپورت رژیم آخوندی را در جدول شاخص اعتبار گذرنامه کشورهای جهان اعلام کرد، پاسپورت رژیم آخوندی از آخر در جایگاه ۱۶ قرار گرفت و با کشور جمهوری دمکراتیک کنگو هم رده است.
نهاد پژوهشی پاسپورت ایندکس روز سه‌شنبه ۲۱دی با انتشار گزارشی نوشت: پاسپورت رژیم ایران پارسال در رده‌بندی این نهاد پژوهشی از آخر در رده ۱۳ بود و علت بالاتر رفتن سه پله‌ای جایگاه آن فقط ناشی از این نکته است که سودان، سری‌لانکا و لبنان که پارسال با ایران در یک رده بودند، امسال یک پله سقوط کرده‌اند.
بر اساس این گزارش که وضعیت اعتبار گذرنامه‌های ۱۹۹کشور را بررسی کرده است، شهروندان ایرانی بدون اخذ روادید فقط مجاز به سفر به ۴۲کشور هستند که البته برای ۲۹کشور در مبادی ورودی روادید صادر می‌شود. تنها ۱۳کشور از شهروندان ایرانی برای ورود روادید نمی‌خواهند.
بخش اعظم کشورهایی که شهروندان ایرانی امکان سفر بدون روادید به آنها را دارند، شامل کشورهای آفریقایی و دولتهای کمونیستی آمریکای جنوبی است.
اعتبار گذرنامه بسیاری از کشورهای فقیر و بعضاً درگیر جنگ یا کشمکش‌های داخلی مانند سودان جنوبی، جیبوتی، مالی و حتی ونزوئلا بهتر از پاسپورت رژیم ایران است.


در رده‌بندی سال۲۰۲۲ این نهاد، ژاپن و سنگاپور به صورت مشترک رده اول را در اختیار دارند و شهروندان این دو کشور بدون نیاز به روادید اجازه سفر به ۱۹۲کشور را دارند. در رده بعدی آلمان و کره جنوبی است که شهروندان آنها اجازه سفر به ۱۹۰کشور را بدون نیاز به روادید دارند. کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در رده‌های بعدی هستند.
امکان سفر بدون روادید شهروندان ایرانی به ۴۲کشور در حالی است که یک‌سوم از مردم کشورهای جهان امکان سفر بدون نیاز به روادید به حداقل ۱۵۰کشور دیگر را دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e14255da-f47d-4262-bb95-bdab7a42113e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات