728 x 90

قانون‌گذاران آمریکایی طرحی برای تحریم برنامه توسعه موشکی رژیم ایران ارائه کردند

تام کاتن، سناتور جمهوریخواه و الیز استفنیک، از نمایندگان نیویورک
تام کاتن، سناتور جمهوریخواه و الیز استفنیک، از نمایندگان نیویورک

روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲، تام کاتن، سناتور جمهوریخواه از ایالت آرکانزاس طرح «منع موشکهای بالستیکی یا پهپادهای ایران» را با هدف تقویت و اجرای تحریم‌ها علیه توسعه و انتقال موشکهای دوربرد و هواپیماهای بدون سرنشین توسط رژیم ایران معرفی کرده است.

وی گفت این طرح تحریم‌های لازم علیه رژیم ایران را تقویت می‌کند و از آمریکا و متحدانش در برابر حملات پهپادی کنونی و حملات موشکی در آینده بهتر محافظت خواهد کرد.

در این طرح گفته شده که رژیم ایران در حال پیشبرد برنامه توسعه موشکهای بالستیک قاره‌پیما است و حماس و روسیه را با پهپادهای کامیکازه مسلح می‌کند و برای نیروهای تروریستی نیابتی خود در منطقه خاورمیانه سلاحهایی فراهم می‌کند تا از آن برای حمله به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه استفاده کنند.

در متن این طرح انتقاداتی نسبت به عدم اقدامات کافی از سوی دولت بایدن برای جلوگیری از حمله گروه‌های نیابتی ایران به نیروهای آمریکایی مطرح شده است.

در معرفی این طرح الیز استفنیک، از نمایندگان نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا با سناتور کاتن همکاری دارد، وی نیز تأکید کرد که تحریم‌های کنونی آمریکا علیه رژیم ایران کارساز نیست و گفت که برای بازدارندگی رژیم ایران، باید تحریم‌ها را تقویت کرد و به اجرا گذاشت و روی ساختار پدافند موشکی آمریکا نیز سرمایه‌گذاری کرد.

این دو قانون‌گذار آمریکایی می‌گویند تحریم‌های سازمان ملل متحد که توسعه موشکی ایران را محدود می‌کرد روز ۲۶ آبان ۱۴۰۲ به پایان رسید و دولت بایدن نتوانست تحریم‌ها را پس از انقضای آنها تمدید کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7742a176-ef4b-4ce6-805f-ce039ba7a319"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات