728 x 90

قانونی شدن تحریم حزب الله لبنان توسط دونالد ترامپ/بیانیه سخنگوی کاخ سفید

کاخ سفید
کاخ سفید

هدر نائرت سخنگوی کاخ سفید در مورد تحریم حزب‌الشیطان وابسته به رژیم ایران طی بیانیه‌یی گفت:‌

«آمریکا علیه حزب‌الله و متحد اصلی آن، رژیم فاسد ایران، تحریمهای تاریخی اعمال کرده است».

او افزود «ما طی سال گذشته تحریمهای بیشتری علیه حزب‌الله اعمال کرده‌ایم. علاوه بر این در تاریخ ۵نوامبر مجدداً تمامی تحریهای آمریکا علیه رژیم ایران که با توافقنامه هسته‌یی وحشتناک یک جانبه از روی رژیم ایران برداشته شدند اعمال خواهند شد».

 

هدر نائرت همچنین گفت: «حزب‌الله یک سازمان تروریستی افراط‌گرا و شریک نزدیک و گروه نیابتی رژیم ایران است.

هدر نائرت افرود: «لایحه‌ای که رئیس‌جمهور امضا کرده و تبدیل به قانون شد حزب‌الله را از سیستم مالی بین‌المللی بیش‌ از‌پیش منزوی خواهد کرد و منابع مالی آن را کاهش خواهد داد. این تحریمها افراد و آژانسهای دولتی خارجی را که آگاهانه به حزب‌الله و شبکه‌های وابسته به آن که در قاچاق مواد مخدریا سایر جرایم فرا مرزی دست دارند، کمک می‌کنند یا از آنها حمایت می‌کنند را هدف قرار خواهد داد».

سخنوی کاخ سفید از اعضای مجلس سنای آمریکا شامل کراپو، براون، روبیو و شیهان و نمایندگان کنگره رویس و انگل به‌خاطر کار با دولت برای تدوین و تصویب لایحه تحریم حزب‌الله قدردانی کرد.

 

پیش از این خزانه‌داری آمریکا در تاریخ ۱۲مهر ۹۷، یک بازرگان لبنانی و هفت شرکت او را به‌دلیل حمایت مالی و خدماتی از حزب‌الله لبنان تحریم کرده است.

 

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: یک بازرگان لبنانی به‌نام محمد عبدالله الامین را در لیست تروریست‌های بین‌المللی قرار داده است. او از طریق فردی به نام ادهم حسین طباجه که با سرکرده حزب‌الله لبنان رابطه دارد از این گروه حمایت مالی کرده است. ادهم طباجه نیز از سال ۲۰۱۵در لیست تحریمهای آمریکا قرار دارد.

 

سیگال ماندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در امور تروریسم و اطلاعات مالی،با اشاره به وابستگی حزب‌الله لبنان به رژیم ایران گفته است: دولت آمریکا تلاشهای خود را بر افشا و مختل کردن شبکه‌های تأمین مالی تروریست‌ها متمرکز کرده است.

 

 

پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته بود: دولت آمریکا در هر فرصتی شبکه‌های ترور حزب‌الله و رژیم ایران را افشا و فعالیتهای آنها را مختل می‌کند.

 

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0828f31-2d5d-4881-b1e6-545e820849f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات