728 x 90

قاضی تد پو: رژیم ایران شبکه‌یی از تروریستهای جانی در سراسر جهان دارد

قاضی تد پو
قاضی تد پو

قاضی تد پو نماینده کنگره آمریکا می‌گوید برای سالهاست که رژیم ایران نفوذ خود را گسترش داده و از گروه‌های آدمکشِ تحت الحمایه خودش در سراسر خاورمیانه عضوگیری می‌کند.

وی که در جلسه استماع زیرکمیته تروریسم مجلس نمایندگان آمریکا سخن می‌گفت اضافه کرد رژیم با خلاص شدن از تحریمها، به‌دلیل توافق هسته‌یی با ولخرجی کامل، یک شبکه از تروریستهای جانی و همچنین هرج و مرج در یمن، سوریه،لبنان و عراق را تأمین مالی می‌کند.

تد پو می‌افزاید: هدف آنها بیرون راندن نفوذ آمریکا از منطقه، ارعاب متحدان ما و تحت کنترل درآوردن میلیونها نفر و به ثبت رساندن رژیم تهران به‌عنوانٍ، ارعاب بلامنازع خاورمیانه است.

یکی از جبهه‌های مرکزی که ایران برای آن تلاش می‌کند، در عراق است و هیچ شکی در این نداریم که ایران می‌خواهد عراق را به یک حکومت دست‌نشانده ایران تبدیل کند و از ضعف دولت عراق در جنگ علیه داعش بهره ببرد.

 

بسیج شبه‌نظامیان تروریست رژیم ایران در بغداد

قاضی تد پو می‌گوید که ایران هزاران نفر از شبه‌نظامیان و نیروهای تحت الحمایه خودش را برای به‌دست آوردن قدرت در بغداد بسیج داده است.

و آنها از نفوذ رو به گسترش خود در عراق برای پرورش فرقه‌گرایی، حفاظت از خط تدارک رسانی به تروریستها در سوریه و لبنان و عضوگیری جنگجویان برای جنگهای دیگر، استفاده می‌کند.

ایران خواستار یک عراق قوی و با اقتدار نیست.

رژیم ایران خواستار یک جامعه صلح جوی عراقی نیست که سنی‌ها، شیعه‌ها، مسیحیان و کردها بتوانند در یک همزیستی مسالمت‌آمیز، کنار هم زندگی کنند.

تد پو می‌گوید در همان زمان که آمریکا و متحدان ما برای جنگیدن علیه داعش کمک کردند تا سلطه قانونی عراق، به سرزمینهایش را فراهم کنند، ایران در حال خراب کردن پیروزیهای به سختی به‌دست آمده ما، تهدید سربازان و دیپلماتهای ما می‌باشد.

 

دستان رژیم ایران در انتخابات عراق

قاضی تد پو درباره انتخابات اخیر عراق می‌گوید در ماه می، عراق اولین انتخابات خودش را از زمان شکست داعش برگزار کرد، اما بسیاری از عراقیان زحمت رأی دادن را به خودشان ندادند، زیرا دیده‌اند که سیستم حاکم بر کشورشان فاسد است، همانند مردم ایران که می‌بینند دستان رژیم سرکوبگر ایران، در حال خراب کردن مؤسسات در عراق هستند.

و آنها می‌بینند که گروه‌های تحت الحمایه ایران که با رهبر عالی ایران، در تهران سوگند وفاداری خورده‌اند، ادارات کشورشان را در عراق، اداره می‌کنند و آنها می‌بینند که سرمایه‌های عظیم کشورشان برای اهداف شریرانه ایران هدر می‌رود، در حالی که آنها در فقر و بدون آب (آشامیدنی) و برق زندگی می‌کنند.

 

مردم عراق علیه رژیم ایران قیام کرده‌اند

تد پو می‌گوید مردم عراق هم‌اکنون در خیابانها به‌دنبال تغییر هستند و آنها دوست ندارند که جهت‌گیری و سیاست کشورشان تحت نفوذ شدید ایران قرار داشته باشد و ما هم نباید اینرا بخواهیم.

کسانی که دستور قتل آمریکاییان را در چند دهه گذشته می‌دهند در حال به‌دست آوردن یک جا پا در دولت جدید عراق است و این تروریستهای پشتیبانی شده توسط ایران، به‌طور مستمر، سیاستمداران در عراق را تعویض می‌کنند.

آمریکاییان و متحدان ما را تهدید می‌کنند، و این در حالی است که این شبه‌نظامیان، سبعیت بیشماری را در سراسر عراق و سوریه مرتکب شده است.

وی در ادامه می‌افزاید که برای سالهاست که آنها رجال کشور را به‌قتل رسانده‌اند و هزاران نفر را مجبور به ترک خانه هایشان کرده‌اند ولی در این میان، دولت ما به‌دنبال استمالت از گروه‌های تحت الحمایه ایران در عراق بوده است.

 

ضرورت تحریم شبه‌نظامیان و گروه‌های تحت الحمایه رژیم ایران

قاضی تد پو نماینده کنگره آمریکا گفت:‌ من به نمایندگان مجلس، لایحهٍ ۴۲۳۸برای تحریم گروه‌های تروریستی تحت الحمایه ایران را مطرح کردم که بیش از یک سال پیش اعلام شد.

این لایحه به‌طور مشخص دو گروه شبه‌نظامی عراق را هدف قرار می‌داد که شامل ِ عصائب الحق و کتائب حزب‌الله می‌شد و این تروریستها مستقیماًً به تهران پاسخگوی هستند و دستان آنها به خون آمریکاییان، عراقیها، سوریها و کردها آلوده است.

قاضی تد پو اضافه می‌کند که ایالات متحده در عمل، به این تروریستها اجازه داده است که قدرت بیشتری را در عراق، و در شرایط حاضر در حکومت عراق، به‌دست بیآورند و مانند همیشه در این‌گونه موارد، تجزیه و تحلیل کننده‌ای مفلوج به‌اصطلاح متخصص، می‌گویند که کنگره نباید حکم به تحریم (این گروهها) بدهد، و ما باید آن‌را به شاخه اجرایی واگذار کنیم.

ستاد من که در ماه گذشته در ستاد سفارت در بغداد بود، این قانون را به تمسخر گرفت،که می‌گوید تحریمها، شبه‌نظامیان تروریست را تحریک می‌کند و جالب‌تر این‌که درست چند هفته بعد این گروهها با خمپاره سفارت آمریکا در بغداد را مورد هدف قرار دادند.

تدپو در پایان می‌گوید که وقتی ما دست به هیچ اقدامی نمی‌زنیم،ایران به همه کار دست می‌زند و اگر عراق قرار است به یک کشور مستقل تبدیل شود ما باید در مقابل این گروه‌های نیابتی ایران در (عراق) بایستیم.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c5f931b-424c-4217-b466-e2b6679dd89e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات