728 x 90

قاسم سلیمانی: ژنرال مرموز و ارباب جاسوسی رژیم ایران

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران
قاسم سلیمانی فرمانده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران

مردی که مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا گفته است در عراق و سوریه مشکل ساز است، کیست؟

 

نشنال امارات، ۱۰ژوییه۲۰۱۸– بقلم گاریت براون – قاسم سلیمانی رتبه بالایی در سپاه پاسداران دارد و همین مسأله او را به سیبلی برای اهداف آمریکا تبدیل می‌سازد. او سپس به سپاه پیوست که ساخته خمینی بود و حالا به یک سازمان مرموز تبدیل شده است.

 

او بلافاصله بعد از انقلاب حامی پروپاقرص خمینی مؤسس جمهوری اسلامی شد...

سامی العسکری، قاسم سلیمانی را به دفعات به‌عنوان رئیس ستاد نوری مالکی نخست‌وزیر سابق عراق دیده بود.

وی گفت سلیمانی زبان عربی می‌فهمد اما در جلسات فارسی صحبت می‌کند...

قاسم سلیمانی به خامنه‌ای بسیار نزدیک است

او در سالهای ۱۹۸۰به لبنان فرستاده شد تا گروه‌های شبه‌نظامی شیعی را طی جنگ داخلی لبنان تشکیل بدهد.. قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس است.

بمبهای کنار جاده یی که توسط تکنسینهای نیروی قدس ساخته می‌شدند صدها سرباز را کشتند.

این تهدید آن‌قدر جدی شد که ژنرال دیوید پترائوس فرمانده نیروهای آمریکا در عراق او را شیطان شریر واقعی خواند.

اخیراً سلیمانی به‌عنوان فرمانده کل نیروهای عملیاتی رژیم ایران در حمایت از بشار اسد عمل کرد. او با شبه‌‌نظامیان در حلب و دیرالزور سوریه عکس می‌گرفته است.

یک مقام آمریکا به نیویورکر گفت جنگ سوریه را او اداره می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

شناسنامه قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی در۲۰اسفند سال ۱۳۳۵(۱۱مارس ۱۹۵۷) در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات نمک، شهرستان رابر در استان کرمان به دنیا آمد. وی در سیزده سالگی، پس از پایان دوره‏ی پنج سالهٔ دبستان، روستای رابر را ترک کرد. او در سال ۱۳۵۳، به‌عنوان پیمانکار در سازمان آب کرمان آغاز به کار کرد. از سال ۱۳۵۵با افکار راست ارتجاعی آشنا شد. .

 

عضویت قاسم سلیمانی در سپاه پاسداران در کرمان

وی پس از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی در سال ۱۳۵۷، در عین ادامه کار در سازمان آب کرمان، به عضویت مجموعه «سپاه افتخاری»، درآمد. و خیلی زود از کادرهای اصلی این نیروی سرکوبگر شد. پاسدار قاسم سلیمانی از جمله اولین پاسدارانی بود که برای سرکوب هموطنان کرد توسط خمینی، به مهاباد اعزام شد و در سرکوبگری به چنان حدی رسید که به‌محض بازگشت از مهاباد به سرکردگی پادگان قدس سپاه در کرمان منصوب می‌شود.

 

قاسم سلیمانی و انحصار تولید و توزیع مواد مخدر

پس از آتش‌بس با عراق، سپاه پاسداران برای تأمین هزینه‌های عملیات برون مرزی به قصد صدور ارتجاع به کشورهای همسایه انحصار قاچاق مواد مخدر را تحت عنوان مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در دست گرفت. قاسم سلیمانی تا هنگام انتصاب به سرکردگی نیروی قدس (در سال ۱۳۷۶)، سرنخهای تولید و توزیع مواد مخدر را از افغانستان تا کشورهای منطقه و آفریقا، اروپا و آمریکا را به عهده داشت.

 

اقدامات بین‌المللی علیه قاسم سلیمانی

سابقه سیاه پاسدار قاسم سلیمانی در مجامع جهانی فقط به مهر ۱۳۹۰ و افشا شدن نقش او در طرح ترور سفیر عربستان محدود نیست. رئیس‌جمهور ایالات متحده، باراک اوباما، در ۲۸اردیبهشت ۱۳۹۰ نام قاسم سلیمانی را به فهرست افراد تحریم شده از سوی ایالات متحده افزود.
- وزارت خزانه‌داری آمریکا، قاسم سلیمانی را در لیست مراقبتهای تروریستی فردی قرار داد که به موجب آن آمریکاییان از انجام تجارت با او منع می‌شدند.
- در اکتبر ۲۰۰۷ نیز، وزارت خزانه‌داری از نیروی قدس به‌عنوان حامی طالبان، حزب‌الله، حماس و ”سایر سازمانهای تروریستی“ نام برد.
- قطعنامه ملل ‌متحد مورخ مارس ۲۰۰۷، قاسم سلیمانی را در یک لیست مراقبتی از مقامات ایرانی که با برنامه هسته‌یی کشور مرتبط هستند قرار داد.

گزارش تحقیقی نیویورک تایمز درباره شبه‌‌نظامیان رژیم ایران در سوریه

قاسم سلیمانی ـ تولید سه شیفته‌ سلاح برای بلعیدن عراق  

السیاسه: خامنه‌ای به قاسم سلیمانی ابلاغ کرد تا نبرد در سوریه را به نفع نیروهای بشار اسد تعیین‌تکلیف کند

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf0e4fa8-07b2-46fd-8294-fdcc28235280"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات