728 x 90

فولکر تورک نسبت به وخامت سریع وضعیت حقوق‌بشر در کرانه باختری هشدار می‌دهد

غزه در جنگ
غزه در جنگ

سایت دفتر کمیساریای عالی حقوق‌بشر از ژنو روز پنجشنبه ۷دی نوشت: فولکر تورک نسبت به وخامت سریع وضعیت حقوق‌بشر در کرانه باختری هشدار می‌دهد و به پایان دادن به خشونت فراخوان می‌دهد.

گزارش سازمان ملل که امروز منتشر شد، جزئیات به‌سرعت رو به وخامت وضعیت حقوق‌بشر در کرانه باختری اشغالی، از جمله قدس شرقی، پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ را تشریح می‌کند و از اسراییل می‌خواهد به کشتار غیرقانونی و خشونت شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین پایان دهد.

این گزارش به توقف فوری استفاده از سلاحها و ابزارهای نظامی در جریان عملیات‌های مجری قانون، توقف بازداشت خودسرانه و بدرفتاری با فلسطینی‌ها و رفع محدودیت‌های تبعیض‌آمیز تردد فراخوان می‌دهد.

فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل در اظهارنظر در مورد یافته‌های گزارش گفت: «استفاده از تاکتیک‌های نظامی و سلاحها در زمینه‌های اجرای قانون، استفاده از نیروی غیرضروری یا نامتناسب، و اعمال محدودیت‌های گسترده، خودسرانه و تبعیض‌آمیز رفت و آمد که بر فلسطینیان تأثیر می‌گذارد، بسیار نگران‌کننده است».

او افزود، «نقضهای مستند شده در این گزارش، الگوی و ماهیت نقضهای گزارش‌شده در گذشته در زمینه اشغال طولانی‌مدت کرانه باختری توسط اسراییل را تکرار می‌کند. با این حال، شدت خشونت و سرکوب چیزی است که سال‌هاست دیده نشده است».

تورک در ادامه گفت: من از اسراییل می‌خواهم که گام‌های فوری، واضح و مؤثری برای پایان دادن به خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان بردارد، همه حوادث خشونت‌آمیز توسط شهرک‌نشین‌ها و نیروهای امنیتی اسراییل را مورد تحقیق قرار دهد، حفاظت مؤثر از جوامع فلسطینی در برابر هر نوع جابه‌جایی اجباری را تضمین کند، و از توانایی بازگشت جوامع که به‌دلیل حملات مکرر شهرک نشینان مسلح آواره شده‌اند، به سرزمینهای خود اطمینان حاصل کند».

مسئول حقوق‌بشر سازمان ملل گفت: «تحقیرکردن فلسطینی‌ها که مشخصه بسیاری از اقدامات شهرک‌نشینان است، بسیار نگران‌کننده است و باید فوراً متوقف شود. مقامات اسراییل باید خشونت شهرک نشینان را به‌شدت محکوم کنند و از آن جلوگیری کنند و هم محرک ها و هم عاملان آن را محاکمه کنند».

کمیساریای عالی از اسراییل خواست به دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل اجازه دسترسی به این کشور بدهد و افزود که آماده است گزارش مشابهی در مورد حملات ۷ اکتبر ارائه دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa36d270-8239-46ec-a33a-b7c1c17c1a0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات