728 x 90

فعالیت کانون‌های شورشی و هواداران مجاهدین خلق به‌ مناسبت بزرگداشت شهیدان قهرمان قتل‌عام سال ۶۷ + فیلم

بزرگداشت شهیدان قهرمان قتل‌عام سال ۶۷
بزرگداشت شهیدان قهرمان قتل‌عام سال ۶۷

در آستانه سی و یکمین سالگرد شهادت سی هزار زندانی سیاسی هستیم که بر اساس حکم خمینی به‌جرم «سر موضع» بودن و وفای به‌عهد، بر سر نام مجاهد و آرمان آزادی مردم ایران قتل‌عام شدند.

همانگونه که خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت گفته است:
«قتل‌عام زندانیان سیاسی مجاهد و مبارز، تصادم خونین قرون وسطی و نسل فردا بود. نسل برپادارنده انقلاب بهمن که عزم یک جامعه آزاد و برابر را داشت، با هیولای استبداد دینی و هجوم سرکوب و غارت مواجه شد. قتل‌عام ۶۷ صحنه هولناک این رویارویی تاریخی بود؛ اما پایان آن نبود بلکه با همه دردناکی‌اش، آغاز تازه‌یی از کشاکشی بود که هم‌چنان ادامه دارد و سرنوشت جامعه ایران را قرین آزادی می‌کند.
از این نظر واقعه قتل‌عام با آزادی و آینده ایران گره خورده است؛ با حقوق‌بشر سنگسار شده ایران؛ با مقاومت برای آزادی و برابری؛ با خیانت مماشات‌گران خارجی؛ با ترس و خفت ننگ‌آلود تسلیم‌طلبان داخلی و البته با سرنگونی رژیم. زیرا روزی که آخوندها بر اثر جنبش دادخواهی مردم ایران وادار شوند پرونده این جنایت بزرگ را باز کنند، روز پایان حکومت ولایت‌فقیه است.
در بسیاری از گواهی شاهدان بارها شنیده‌ایم و خوانده‌ایم که قهرمانان زندانی در برابر شکنجه‌گران و جلادان، ایستادگی می‌کردند و به مسعود درود می‌فرستادند. جملات سخنرانی‌های او را که حفظ کرده بودند، با هم‌بندان‌شان زمزمه می‌کردند و در ملاقاتها با ایما و اشاره از او خبر می‌گرفتند.
آنها در تکرار این سرخ‌ترین نام زمانه ما، پیامی داشته و دارند. پیام‌شان این است که‌ای نسل‌هایی که پس از ما می‌آیید، ای جوانانی که داستان تمام نشده ما را می‌شنوید، راه و آرمان مسعود رجوی را در پیش بگیرید!
راه نبرد برای جامعةی عاری از ستم و بهره‌کشی، عاری از اختناق و استبداد و عاری از جهل و فریب. و راه و آرمانی که با کلمه مقدس آزادی معنی می‌شود».

 

فعالیت کانون‌های شورشی و هواداران مجاهدین خلق:

اصفهان– مرداد۹۸

در اصفهان به‌ مناسبت بزرگداشت شهیدان قتل‌عام۶۷ مزار آنان توسط هواداران سازمان مجاهدین گل‌گذاری شد.

گل گذاری روی مزار دو تن از شهیدان، «مجتبی محسنی و سهراب هلاکوئی» صورت گرفت.

همچنین مزار شمار دیگری از شهیدان بنامهای: سیروس عسگری / احمدسهندیجان / عبدالستار بامنیری/ نادر اسدی / منصور ملکوتی / حسین رضوانی / فرحناز احمدی / جمشید هاشمی/ کاظم منانی / فریبا احمدی و..... گل گذاری شد

آنان سوگند یاد کردند که در مبارزه با رژیم آخوندی دمی از پای ننشینند.

هواداران مجاهدین با نصب تصاویر شهیدان قتل‌عام بر دیوارهای شهر با آنان تجدید عهد کردند. روی تصاویر شهیدان این نوشته دیده می‌شود: « به یاد یاران خاموش اما پرجوش شهدای قتل‌عام ۶۷- مرداد۹۸»

 

فعالیت کانون‌های شورشی و هواداران مجاهدین خلق:

مسجد سلیمان – مرداد ۹۸

سه تن از هواداران مجاهدین با حمل تصاویر شهیدان بهمراه گل سرخ، یاد آنها را زنده نگه‌داشتند.

سمنان – مزار شهدای بی‌نام - مرداد۹۸

در سمنان جمعی از هواداران و خانواده شهیدان مجاهد بر مزار شهیدان قتل‌عام حاضر شده و دسته‌های گل نثار آنها کردند.

همچنین مزار شهید نسرین خانجانی را گلباران کردند. بر روی سنگ مزار شهید نسرین خانجانی تاریخ شهادت ۱۳۶۷.۰۷.۲۹ ذکر شده و این شعر «چون قافله کوچ می‌کند از صحرا / آتشی را می‌نهد از خود بجا» حک شده است.

و در اقدامی دیگر مزار ۳تن از شهیدان حسین مؤکدی شهادت ۱۳۶۷.۷.۲۹/ اقدس همتی و حاج غلامرضا همتی گل گذاری شد.

خوزستان– مرداد۹۸

اعضای کانون شورشی ۸۲۲ در خوزستان بر مزار شهیدان حاضر شدند و ضمن گل گذاری در پیامی یاد آنها را گرامی داشتند. یکی از اعضای کانون شورشی در پیام خود گفت: «گرامی باد یاد و خاطره شهدای ۶۷، از طرف مسعود و مریم رجوی - کانون شورشی ۸۲۲ خوزستان –زنده باد آزادی درود بر رجوی».

همچنین یکی از واحدهای کانون‌های شورشی در خوزستان شبانه شعار« مرگ بر خامنه‌ای درود بر رجوی » را دیوارنویسی کرد.

کرمانشاه – مرداد ۹۸

در کرمانشاه هواداران سازمان مجاهدین در مزار باغ فردوس کرمانشاه حضور پیدا کردند و یاد شهیدان قتل‌عام ۶۷ را گرامی داشتند.

آنها طی پیامی گفتند: «اینجا باغ فردوس کرمانشاه است. آمدیم سالگرد قتل‌عام زندانیان سیاسی سال ۶۷ را گرامی بداریم. ایران را آزاد می‌کنیم.»

و یکی دیگر از هواداران در پیامی گفت: «یاد و خاطره ۳۰هزار شهید قتل‌عام سال ۶۷ – یاد و خاطره‌شان گرامی – روحشان شاد یادشان گرامی - مزارهای بدون سنگ که زیر هر کدامشان یک دلیرمردی خوابیده»

آنها تراکتهایی با مضمون سخنان خانم مریم رجوی درباره قتل‌عام سال ۶۷توزیع کردند. بر روی این تراکت نوشته شده است:

«‌مریم رجوی: قتل‌عام شدگان ۶۷ وجدان شورشی و شورشگر تاریخ ایرانند - مرداد۹۸»

« مریم رجوی: خامنه‌ای و دیگر سردمداران رژیم به‌خاطر قتل‌عام زندانیان در سال ۱۳۶۷ باید در برابر عدالت قرار بگیرند - مرداد ۹۸»

« مریم رجوی: تا محاکمه و مجازات خامنه‌ای و جلادان حاکم دادخواهی قتل‌عام شدگان ادامه دارد- مرداد ۹۸‌»

 

فعالیت کانون‌های شورشی و هواداران مجاهدین خلق:

ماهشهر – مرداد ۹۸

هواداران مجاهدین در ماهشهر بر مزار شهیدان قتل‌عام حضور پیدا کردند و با گل گذاری یاد این شهیدان را گرامی داشتند.

تهران – مرداد ۹۸

در تهران هواداران مجاهدین با حمل تصویر ۶تن از شهیدان قتل‌عام ۶۷ یاد آنها را گرامی داشتند. در زیر تصاویر بخشی از سخنان خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در کنفرانسی که در اشرف ۳ برگزار شد دیده می‌شود. « مریم رجوی: قتل‌عام شدگان ۶۷ وجدان شورشی و شورشگر تاریخ ایران‌اند - تهران مرداد ۹۸‌»

در تهران هواداران سازمان مجاهدین تصاویری از شهیدان قتل‌عام ۶۷ را بر روی دیواری در یک منطقه مسکونی نصب کردند. زیر تصاویر شهیدان نوشته شده است:‌ «خامنه‌ای و دیگر سردمداران رژیم به‌خاطر قتل‌عام زندانیان سیاسی ۱۳۶۷ باید در برابر عدالت قرار بگیرند».

در تهران در یک منطقه شهری با نصب تصاویری از شهیدان قتل‌عام یاد آنها را گرامی داشتند. در زیر تصاویر نوشته شده است: ‌«‌تا محاکمه و مجازات خامنه‌ای و جلادان حاکم دادخواهی قتل‌عام شدگان سال ۱۳۶۷ ادامه دارد».

و در منطقه‌یی دیگر از تهران همین تصاویر با نوشته‌ای دیگر به چشم می‌خورد: «قتل‌عام شدگان سال ۱۳۶۷ وجدان شورشی و شورشگر تاریخ ایرانند».

شیراز – مرداد ۹۸

در شیراز یاد شهیدان قتل‌عام ۶۷ را گرامی داشتند. یکی از هواداران و کانون‌های شورشی با حمل تراکتی از مردم خواست به جنبش دادخواهی بپیوندند.

بر روی این تراکت نوشته شده است: «همراه با اشرف۳به جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان سال ۶۷بپیوندید، عاملان و آمران این جنایت باید به‌دست عدالت سپرده شوند - شیراز مرداد ۹۸».

و در منطقه‌ای دیگر شیراز یکی از هواداران سازمان با در دست گرفتن تراکت بزرگی به یاد سی هزار گل سرخ گفت نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم.

بر روی این تراکت این نوشته به چشم می‌خورد:‌ «‌قتل‌عام سی هزار گل سرخ نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم شیراز مرداد۹۸».

تجدید عهد با شهیدان در شیراز ادامه دارد.

«‌قتل‌عام سی هزار گل سرخ نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم هواداران مجاهدین خلق ایران - مرداد۹۸»

«همراه با اشرف۳ به جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان سال ۶۷ بپیوندید، عاملان و آمران این جنایت باید به‌دست عدالت سپرده شوند- شیراز مرداد ۹۸».

یکی از هواداران با گلباران گلبرگهای سرخ روی تراکت «قتل‌عام سی هزار گل سرخ نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم - شیراز مرداد ۹۸» با شهیدان قتل‌عام تجدید عهد کرد و یاد آنان را گرامی داشت.

رشت - مرداد ۹۸

در رشت کانون شورشی اشرف در پیامی به‌ مناسبت قتل‌عام سال ۶۷ گفت: به‌نام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران ‌«‌همراه با اشرف۳ به جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان سال ۶۷ بپیوندید عاملان و آمران این جنایت باید به‌دست عدالت سپرده شوند. رشت کانون شورشی اشرف».

عضو کانون شورشی اشرف در رشت با شعار «مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر حکومت ضدبشری آخوندی مرگ بر فاشیست دینی، زنده باد آزادی، زنده باد دموکراسی»، تصویری از خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع را آتش زد.

 

فعالیت کانون‌های شورشی و هواداران مجاهدین خلق:

عسلویه – مرداد ۹۸

هواداران مجاهدین، شبانه پوستر بزرگی از شهدای قتل‌عام ۶۷ به همراه تصویر بزرگی از مریم رجوی را در منطقه‌ای از عسلویه نصب کردند.

بر روی پوستر نوشته شده است: «سالگرد قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی» و «مریم رجوی: مرگ بر خامنه‌ای قاتل ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ – مرداد ۹۸»

تبریز – مرداد ۹۸

در تبریز هواداران مجاهدین با توزیع تراکتهایی از جنبش دادخواهی حمایت کرده و یاد شهیدان را گرامی داشتند.

بر روی این تراکتها نوشته شده است:‌ «همراه با اشرف۳ به جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان سال ۶۷ بپیوندید، عاملان و آمران این جنایت باید به دست عدالت سپرده شوند».

مشهد – مرداد ۹۸

هواداران مجاهدین شعار: مرگ بر خامنه‌ای را بر روی دیوار نوشتند.

گیلان – چابکسر – مرداد ۹۸

در گیلان چابکسر این شعارها توسط هواداران مجاهدین بر روی دیوارها نقش بسته است: مرگ بر خامنه‌ای درود بر رجوی / عاملان قتل‌عام سال ۶۷ زندانیان مجاهد و مبارز باید مجازات شوند/ در مرداد ۶۷ رئیسی از عاملان جنایتکار

کرج – مرداد ۹۸

هواداران مجاهدین در کرج با به پرواز درآوردن کبوترها، با شهیدان قتل عام ۶۷ تجدید عهد کردند و حمایت خود را از  جنبش دادخواهی اعلام کردند کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40de7206-bb38-4e73-853d-ee7f61fec5a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات