728 x 90

فعالیت کانونهای شورشی به‌مناسبت عملیات کبیر فروغ جاویدان در شهرهای ایران

فعالیت کانونهای شورشی به مناسبت حماسه فروغ جاویدان
فعالیت کانونهای شورشی به مناسبت حماسه فروغ جاویدان

کانونهای شورشی در شهرهای ایران سالگرد حماسه کبیر میهنی و عقیدتی فروغ جاویدان را که  ۳مرداد ۱۳۶۷در منطقه غرب کشور آغاز شد و به مدت ۵روز ادامه داشت  گرامی داشتند. 

 

کرمانشاه – تنگه چهار زبر- کانون شورشی ۹۰۵

اعضای کانون شورشی ۹۰۵کرمانشاه در گرامی‌داشت حماسه فروغ جاویدان به منطقه عملیاتی آن رفته و پیام زیر را فرستادند: «سوم مرداد سالگرد حماسه کبیر میهنی و عقیدتی فروغ جاویدان است.

فروغ جاویدان، بزرگترین تهاجم نظامی ارتش آزادیبخش است که در سوم مرداد ماه سال ۶۷آغاز شد و طی آن رزمندگان آزادی در نبردی طولانی که سراسر، رزم و فداکاری بود، بزرگترین حماسه مقاومت را خلق کردند. در این عملیات، ارتش آزادیبخش شهرهای کرند و اسلام‌آباد در غرب کشور را آزاد کرد، تا دروازه‌های کرمانشاه پیشروی نمود و بیش از ۵۵هزار تن از نیروهای جنگ‌افروز و سرکوبگر رژیم خمینی را از پای درآورد.

و حالا ما برای بزرگداشت یاد و خاطره این عملیات به‌نمایندگی از کانونهای شورشی به منطقه عملیات فروغ جاویدان در فاصله بین دشت حسن آباد تا چهار زبر آمده‌ایم

 

گل گذاری بر مزارشهدا- گور جمعی

وحالا ما در آستانه سی‌امین سالگرد این حماسه ملی ومیهنی؛ بر سرمزار جاودانه‌فروغ ها آمده‌ایم که به‌نمایندگی از کانونهای شورشی قهرمان با گل گذاری، یاد این شهیدان را زنده نگهداریم. اینجا مزار تعدادی از شهدای علمیات کبیرفروغ جاویدان است که رژیم ضدبشری آنها را به‌صورت جمعی در یک مسیر یک ونیم کیلومتری که آن را به‌صورت گودال حفر کرده بود دفن کرده است.. ما بر سر  مزار آنها حاضرشده‌ایم تا بر سر عهد و آرمان مجاهدین تجدید پیمان بکنیم.

شهیدان فروغ جاویدان، به‌راستی شاهدان شهیدان هستند و منزلت و جایگاه ویژه‌یی در تاریخ مبارزات رهائیبخش مردم ایران دارند. درود درود درود

از طرف ارتش آزادیبخش ملی ایران بگوییم «ما باز میاییم»

 

تنگه حسن آباد - گرامی‌داشت یاد فرمانده طلوع

اینجا تنگه حسن آباد است. درمرداد سال ۶۷ارتش آزادیبخش ملی ایران در مسیر پیشروی به سمت کرمانشاه از این محل عبور کرده و حالا ما آمده‌ایم تا بار دیگردر این مسیر حرکت کنیم و خاطره جنگاوری قهرمانان ارتش آزادیبخش را زنده نگهداریم.

اینجا صخره‌ای است که شاهد یکی از صحنه‌های حماسی شیرزنان مجاهد خلق در ارتش آزادیبخش ملی ایران و فرمانده قهرمان سارا طلوع است. این شیرزن قهرمان مجاهد خلق با جنگاوری تمام با مزدوران ضدبشری در گیر شد و نهایتاً به‌شهادت رسید و مزدوران وحشی رژیم خمینی با فرو کردن یک دشنه درقلب او و آویزان کردن اواز صخره شقاوت خود را به نمایش گذاشتند.

بدون شک، تمامی انسانهایی که در طول تاریخ و در نبرد مستمر فرزند انسان علیه ستم و استثمار و برای آزادی و برابری جان‌باخته‌اند، کمال انسانیت را به‌نمایش گذاشته‌اند، و فرمانده سارا یکی از همین فرزندان انسان بود که کمال انسانیت را در نبرد بی‌امان خود علیه ستم و استثمار و برای آزادی را به نمایش گذاشت.

حالا در ادامه مسیر پیشروی ستونهای ارتش آزادیبخش از دشت حسن آباد عبورمی‌کنیم؛دشتی سراسر خاطره از صحنه‌های حماسی و قهرمانانه رزمندگان مجاهد خلق که به مدت سه شبانه روز با نبرد بی‌امان، دشمن را به ستوه آوردند.

هر‌ کس که عملیات فروغ جاویدان را مرور کند، تصدیق خواهد کرد که حماسه فداکاری و پاکبازی رزمندگانش، یکی از درخشانترین حماسه‌های مقاومت در تاریخ ملی ایران است

تنگه چهارزبر

وحالادر مسیر پیشروی ارتش آزادیبخش ملی ایران در آستانه دروازه کرمانشاه هستیم. تنگه چارزبر.محلی که ارتش آزادیبخش در یک نبرد قهرمانانه با فداکاری تمام‌عیار و جانانه با مزدوران رژیم که به‌صورت گله‌ای وارد صحنه شده بودند وارد یک نبرد تن به تن شد.

درسی‌امین سالگرد بزرگداشت این عملیات بزرگ و حماسی از طرف کانونهای شورشی به فرمانده کل ارتش آزادیبخش ملی ایران برادر مجاهد مسعود رجوی درود می‌فرستیم. برادرمسعود حالا بعد از گذشت سی سال و در شرایط قیام سراسری مردم ایران و در شرایطی که رژیم آخوندی در حال فروپاشی است؛قدر و شان و ارزش عملیات کبیرفروغ جاویدان را بیش از هر زمان دیگری می‌فهمیم و برای رهایی خلق درزنجیر و سرنگونی رژیم ضدبشری آخوندی با شما و خواهر مریم و خلق قهرمان ایران پیمان می‌بندیم. حاضر حاضر حاضر

کانون شورشی ۹۰۵تنگه چهارزبر- کرمانشاه

زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران وبا درود بیکران به برادر مسعود فرمانده کل ارتش آزادیبخش ملی ایران. برادر مسعود حاضر حاضر حاضر

کرمانشاه – تنگه چهار زبر- کانون شورشی ۹۰۵

 

گرامی‌داشت حماسه فروغ جاویدان در رشت – گیلان - بابلسر

اعضای کانونهای شورشی رشت با برافراشتن آرم ارتش آزادیبخش که زیر آن شعار باز می‌آییم به چشم می‌خورد و پوسترهای مسعود رجوی طی پیامی گفتند: « در سالگرد حماسه ملی میهنی عملیات کبیر فروغ جاویدان درود می‌فرستیم به همه شیر زنان و دلاور مردانی که با خون خودشان تضمین آزادی خلق قهرمان شدند از اینجا پیام می‌دهیم به شیر همیشه بیدار که ما کانونهای شورشی آماده‌ایم خبردار حاضر حاضر حاضر».

کانون شورشی ۱۲۷رشت نیز اقدام به دیوارنویسی کرد و گفت: « زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران – کانون شورشی ۱۲۷».

اعضای یکی دیگر از کانونهای شورشی گیلان نیز اقدام به دیوارنویسی شعار «زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران – ما می‌آییم» کردند.

در بابلسر نیز اعضای یکی از کانونهای شورشی جلوی مجتمع آموزشی موسوم به عظیمی این شهر شعار باز می‌آییم را بر دست بلند کرده و تصویر آن را ارسال کردند.

گرامیداشت حماسه میهنی فروغ جاویدان - رشت - گیلان - بابلسر

 

گرامی‌داشت حماسه ملی میهنی فروغ جاویدان در تهران و کرج

اعضای یکی از کانونهای شورشی تهران نیز در گرامی‌داشت عملیات کبیر فروغ جاویدان با بلند کردن پوستر‌هایی از آرم ارتش آزادیبخش ملی ایران و مسعود رجوی و شعار باز می‌آییم به‌صورت جمعی شعار دادند « زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران – درود بر رجوی – باز می‌آییم»

کانونهای شورشی دیگری نیز در تهران و کرج با نصب آرم های ارتش آزادیبخش و شعار باز می‌آییم و دیوارنویسی شعار « زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران باز می‌آییم» سالگرد این حماسه ملی میهنی را گرامی داشتند

بزرگداشت حماسه فروغ جاویدان - تهران و کرج

 

گرامی‌داشت عملیات فروغ جاویدان در گلپایگان، فرخ شهر، مشهد و سمنان

اعضای کانونهای شورشی مشهد با حضور در صحن حرم آفتاب خراساًن امام موسی الرضا علیه‌السلام در نیایش خود گفتند: « اسلام علیک یا امام رضا جان، ای حافظ و نگهدارنده مجاهدین خلق ای حافظ و نگهدارنده رهبری مسعود و مریم در آستانه سالگرد حماسه فروغ جاویدان از طرف همه مجاهدین زیارت می‌کنم، از طرف برادر مسعود و خواهر مریم، سلام بر همه شهیدان فروغ جاویدان، خون شهیدانمان رنج اسیرانمان در تو گره می‌خورد رجوی قهرمان»

در فرخ شهر نیز کانونهای شورشی با نصب پوسترهایی از آرم ارتش آزادیبخش که زیر آنها شعار باز می‌آییم به چشم می‌خورد این حماسه ملی و عقیدتی را گرامی داشتند.

کانون شورشی ۴۴۶گلپایگان نیز با نصب پوستری از صحنه بدرقه رزمندگان عازم عملیات کبیر فروغ جاویدان توسط مریم و مسعود رجوی و آرم ارتش آزادیبخش ملی ایران سالگرد این عملیات میهنی و عقیدتی را گرامی داشتند.

اعضای کانون شورشی ۲۱۴سمنان نیز این حماسه کبیر را گرامی داشتند و طی پیامی گفتند: « سالگرد حماسه میهنی و عقیدتی فروغ جاویدان، باز می‌آییم، قلب فروغ پر تپش با کانونهای شورشی هم‌چنان می‌تپد».

همچنین اعضای یکان شورشی مجاهد شهید مالک شراعی با بلند کردن آرم ارتش آزادیبخش طی پیامی گفتند: «سوم مرداد حماسه کبیر میهنی و عقیدتی فروغ جاویدان گرامی باد، جنگ سازش ناپذیر تا سرنگونی این رژیم ضدبشری ادامه دارد، مرگ بر خامنه‌ای – درود بر رجوی – زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران».

بزرگداشت حماسه فروغ جاویدان - مشهد - فرخ شهر - گلپایگان - سمنان

 

گرامی‌داشت سالگرد حماسه میهنی عقیدتی فروغ جاویدان در ایذه، مازندران، اردبیل و اهواز

کانون شورشی ۱۶۰اهواز با نصب تراکتهایی با مضمون « - گرامی باد سالگرد حماسه کبیر فروغ جاویدان، زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران، باز می‌آییم» این حماسه کبیر را گرامی داشتند.

اعضای کانون شورشی دیگری نیز در اردبیل اقدام به دیوار نویس کرد و در پیام خود گفتند: « فروغ جاویدان، افتخار آمیز ترین حماسه آرمانی و میهنی را در برابر پلیدترین دشمن دجال و ضدبشری تاریخ ایران رقم زد».

کانون شورشی ۷۷۷مازندران نیز با دیوارنویسی شعار« زنده باد ارتش آزادیبخش ملی – ما باز می‌آییم» این حماسه عقیدتی میهنی را گرامی داشتند.

یکی از کانونهای شورشی ایذه نیز با شعارنویسی شعار « زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران ـ بار می‌آییم» سالگرد عملیات کبیر فروغ جاویدان را گرامی داشتند.

بزرگداشت حماسه فروغ جاویدان - اهواز - مازندران - ایذه

گرامی‌داشت سالگرد حماسه میهنی عقیدتی فروغ جاویدان در شهریار و تاکستان

بزرگداشت فروغ جاویدان در شهریار و تاکستان

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b2ce960-e067-4e85-adea-e346da77c353"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات