728 x 90

فشار قضائیه خامنه‌ای بر علی یونسی برای انجام اعترافات تلویزیونی

فشار بر علی یونسی برای انجام اعترافات تلویزیونی
فشار بر علی یونسی برای انجام اعترافات تلویزیونی

آیدا یونسی خواهر زندانی سیاسی علی یونسی دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی که از ۵ماه پیش در زندان رژیم تحت فشار به سر می‌برد روز گذشته در توئیتی از لندن اعلام کرد «روز چهارشنبه (۱۲شهریور) به برادرم علی یونسی گفتند که با اعتراف تلویزیونی اتهامات را قبول کن تا اعدامت را بکنیم حبس ابد. بعد از ۵ ماه بازداشت، شکنجه انفرادی و بازجویی عمومی سه هفته است که با تهدید و فشار اصرار بر مصاحبه تلویزیونی دارند».

شکنجه و اذیت و آزار و جنگ روانی با زندانیان سیاسی به‌منظور وادار کردن آنها به اعترافهای اجباری و شوهای تلویزیونی، یک امر شناخته شده در زندانهای فاشیسم دینی حاکم بر ایران با ۴۰سال سابقه است. گزارش تکان‌دهنده عفو بین‌الملل تحت عنوان «ویرانگران انسانیت- بازداشتهای گسترده، ناپدیدسازی و شکنجه در اعتراضات آبان ۹۸ در ایران» دهها نمونه از این شکنجه‌های وحشیانه علیه زندانیان قیام را افشا می‌کند.

یادآوری می‌کنیم که قضاییه آخوندها در ۱۶ اردیبهشت امسال ناگزیر دستگیری امیر حسین مرادی و علی یونسی دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف را که سه هفته بود ناپدید شده بودند و از آنها هیچ خبری نبود، پذیرفت.امیرحسین برنده مدال نقره المپیاد سال۱۳۹۶ است. علی مدال طلای دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم را که در سال۱۳۹۷ در چین برگزار شد کسب کرد و قبل از آن مدالهای نقره و طلای المپیاد کشوری نجوم را در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به‌دست آورد

به‌دنبال یک کارزار بین‌المللی دو ماهه برای آزادی این دو دانشجو، خبرگزاری سپاه پاسداران یک ”شو“ اطلاعاتی را در قضاییه جلادان که در روز ۲۳ تیر برگزار شده بود با حضور این دو دانشجو و با حضور انجمنهای اسلامی و بازپرس و بازجو گزارش کرد که هدفی جز فشار و اعتراف‌گیری اجباری و درهم شکستن آنها نداشت.

خانم رجوی در همان زمان بارها تأکید کرد ملل متحد و شورای حقوق‌بشر بایستی رژیم را وادار کنند بازدید یک هیأت بین‌المللی از زندانهای رژیم و دیدار با این دانشجویان را بپذیرد.

مقاومت ایران، با توجه به این‌که شکنجه سیستماتیک از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است، شورای امنیت ملل متحد و کشورهای عضو، دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و هم‌چنین اتحادیه اروپا را به محکومیت استمرار شکنجه و جنایت علیه بشریت در زندانهای ایران و اقدام فوری برای آزادی زندانیان قیام و زندانیان سیاسی فرامی‌خواند و مجدداً ضرورت بازدید یک هیات تحقیق بین‌المللی از زندانهای رژیم و دیدار با امیرحسین مرادی و علی یونسی و برادران افکاری را خاطرنشان می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/811d74cb-16f5-4150-abf6-eeb104bcc3d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات