728 x 90

فشارهای داخلی و بین‌المللی بر رژیم ایران

پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس  در بین شبه نظامیان خارجی
پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس در بین شبه نظامیان خارجی

واشینگتن می‌خواهد مانع استفاده بد از درآمدهای رژیم ایران شود. این چیزی است که توسط معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور مبارزه با تروریسم اعلام شد.

این اظهارات در ضمن بسیج آمریکاست که تلاش می‌کند هم‌پیماناش را قانع کند تا واردات نفت از ایران را کاهش دهند و تا نوامبر آینده آن را به صفر برسانند.

این تلاش‌ها به موازات تحریمهای سختی است که بعد از بیرون کشیدن دونالد ترامپ از توافق اتمی به رژیم ملاها اعمال می‌شود.

 

فشارهای بین‌المللی همزمان با تظاهرات مردمی در ایران

شهرها و مناطق ایران شاهد تظاهرات مردمی علیه وضعیت وخیم اقتصادی در ایران است که بیشتر می‌شود. این وضعیت به‌دلیل سیاستهای رژیم ایران در حمایت از تروریسم و صدور آن به منطقه خراب تر می‌شود.

رژیم ایران به‌جای تمرکز بر حل مشکلات داخلی ایران برای حمایت از تروریسم و صدور آن تلاش می‌کند

طی دهه‌ها رژیم ایران میلیاردها دلار را برای حمایت از شبه‌‌نظامیان و فعالیتهای تروریستی هزینه کرده است.

 

مخارج میلیاردی رژیم ایران برای شبه‌‌نظامیان تروریست

گزارش رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد حمایت این رژیم از شبه‌‌نظامیان حزب‌الله لبنان در سالهای اخیر از ۷۰۰میلیون دلار در سال هم فراتر رفته تا این شبه‌‌نظامیان فعالیتهای خرابکارانه‌شان را در کشورهایی مانند یمن و سوریه به پیش ببرند.

این در حالی است که رژیم ملاها به حمایت از شبه‌‌نظامیان حوثی در یمن ادامه می‌دهد و به آنها سالانه میلیونها دلار پول می‌دهد.

و در سوریه میزان پولی که رژیم ایران برای حمایت از رژیم اسد هزینه کرده به بیش از ۱۵میلیارد دلار می‌رسد.

در عراق نیز رژیم سالانه ۱۵۰میلیون دلار برای شبه‌‌نظامیان طرفدار خود می‌پردازد. این حمایت برای تقویت طمع های رژیم در منطقه است که به‌صورت مستقیم در تغذیه درگیریها و جنگهای منطقه دخالت می‌کند.

 

تظاهرات مردم ایران علیه دخالتهای خارجی

در رابطه با تلاشهای آمریکا که می‌خواهد هم‌پیمانانش مجازاتهای اقتصادی بر روی رژیم ایران اعمال کنند و نگذارند درآمدهایش صرف بی‌ثبات کردن و ناامنی منطقه شود مبارک ال عاتی پژوهشگر سعودی از ریاض به اسکای نیوز گفت این آمار و ارقام که در گزارش شما آمده بود وحشتناک است. این هزینه‌ها می‌بایست صرف مردم ایران شود ولی مردم ایران هنوز بهای باند حاکم را می‌پردازند

به نظر م وزیر خارجه آمریکا از ابتدای روی کار آمدن در عمل بر روی خفه کردن رژیم آخوندی تمرکز کرده ولی از نظر من دو نوع فشار بر روی رژیم ملاها گذاشته شده است. فشارهای خارجی بر روی این رژیم شروع به نتیجه دادن کرده است. فشار داخلی هم بر روی این رژیم بسیار سنگین است. هزاران تن از شهروندان ایرانی به خیابانها می آیند.

پرونده تحریمهای رژیم ایران در دست وزارت خزانه‌داری و وزارت‌خارجه آمریکا است و دونالد ترامپ به این دو دستور داده این تحریمها را تشدید کنند.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41c68d4a-63d2-4d6a-be43-bd404d18e30d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات