728 x 90

فروش نفت بر حسب روپیه و یوان و زیان به درآمدهای نفتی رژیم

فروش نفت توسط رژیم
فروش نفت توسط رژیم

روزنامه حکومتی ستاره صبح در مقاله‌ای به تاریخ دوشنبه ۳آبان با اعتراف به وضعیت نامطلوب شرایط اقتصادی رژیم نوشت که این شرایط موقعیت ممتازی برای عمده‌ترین مشتریان نفت ایران نظیر چین، هند و اتحادیه اروپا نظیر تخفیف‌های قیمتی فروش نفت و بازپرداخت غیرنقدی هزینه آنها را فراهم کرده و زیانهایی را نیز برای اقتصاد کشور به‌دنبال خواهد داشت.
ستاره صبح در مقاله خود به‌نقل از محققان دانشگاه یزد و مطالعات پژوهشی آنان پیرامون فروش نفت به روپیه؛ یوان و یورو نوشت: «این تحقیق نشان می‌دهد که به‌دلیل تقویت ارزش دلار، در صورت عدم پوشش ریسک، راه‌کار فروش نفت به چین و هند و دریافت پول ملی آنها موجب زیانی به‌اندازه ۵ تا ۲۳درصد ارزش صادراتی نفت ایران به این دو کشور خواهد شد که قابل توجه است».
ستاره صبح در ادامه مقاله خود با استناد به‌گفته کاظم یاوری، استاد اقتصاد دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری دانشگاه یزد و دو همکار دیگرش که در این پژوهش با او بوده‌اند می‌نویسد «فروش نفت برحسب روپیه و یوان، ریسک بالایی داشته و زیان قابل توجهی به درآمدهای نفتی کشور وارد می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d18f377-7ebf-4c95-94ff-6d6bd06a754f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات