728 x 90

فرماندهان قایق شکسته بدون پارو، مسبب فقر و تیره‌روزی مردم

فقر در ایران
فقر در ایران

«خط فقر، حداقل مزد» عنوان روزنامه حکومتی شرق است که به قعر خط فقر و فلاکت معیشت اقشار مردم در حاکمیت آخوندی اعتراف می‌کند.

روزنامه حکومتی شرق به‌تاریخ ۲۷بهمن نوشت: حداقل مزد سال۱۴۰۱ بدون مراجعه به جداول من‌درآوردی آماری و صرفاً بر اساس حفط قدرت خرید سال۱۳۵۸ باید معادل ۱۱.۷۴۳.۵۰۰ تومان شود تا معیشت حداقلی شرافتمندانه یک خانوار چهارنفره تأمین شود.
تأمل در هزینه‌های فوق بیانگر وزن اجاره در سبد زندگی مردم است که مسبب این تیره‌روزی، تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران و دولتهای متعددی هستند و موجبات سقوط اقشار وسیعی از مردم به زیر خط فقر و پرداخت منابع مالی عموم کشور به مؤسسات غیرمجازی بود که منابع آن در اختیار یقه‌سفیدان کشور قرار داشت. این عملکرد مشعشعانه که حاصل سرمایه‌داری دولتی با لعاب ارزش بوده، دستپخت نئولیبرال‌های وطنی است که این روزها تندتر از گذشته در رسانه‌ها ظاهر شده و معضلات کشور را به پای این یا آن دولت و شخص می‌گذارند؛ در‌ حالی‌که فرماندهان این قایق شکسته بدون پارو، همه آنان بوده‌اند. (روزنامه حکومتی شرق ۲۷بهمن). .

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8336ac8-9161-4897-b56d-9146414f8539"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات