728 x 90

فراخوان بین‌المللی به آزادی زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی ۶۵ ساله در سلول انفرادی زندان خوی

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فراخوان بین‌المللی به آزادی زندانی سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی ۶۵ساله در سلول انفرادی زندان خوی

وی به دیابت شدید مبتلاست، از دو هفته پیش در اعتصاب به‌سر می‌برد و سلامتی و جانش در خطر است

 

مقاومت ایران از شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق‌بشر و مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر، خواهان اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی ۶۵ساله در زندان خوی و پسرش سالار صدیقی در زندان نقده که از دو هفته پیش در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند، می‌باشد.

سلامتی و جان ابراهیم که از دیابت شدید رنج می‌برد در معرض خطر است. پزشکان در تابستان ۱۴۰۲ به‌خاطر شدت دیابت انگشت پای وی را قطع کردند. دژخیمان به جای رسیدگی به خواستهای ابراهیم و مراقبتهای پزشکی، او را به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.

سالار صدیقی نیز که همزمان با پدرش دست به اعتصاب غذا زده، به‌جای این‌که به نزد پدرش منتقل شود در یک اقدام انتقام جویانه روز ۲۵دی از زندان سلماس به زندان نقده منتقل شده است.

ابراهیم خلیل صدیقی در اسفند ۹۷ به همراه دو فرزندش سالار و مریم در ارومیه دستگیر و پس از دو ماه شکنجه و بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند. مریم با وثیقه سنگین از زندان آزاد شد اما ابراهیم و سالار در بیدادگاه رژیم آخوندی هر یک به اتهام «عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران و تبلیغ علیه نظام» و «فیلم‌برداری از مراکز نظامی» به ۱۹سال زندان و پرداخت ۲۵۰میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند. ابراهیم پیش از این در سال ۱۳۸۴ نیز به‌خاطر هواداری از سازمان مجاهدین خلق دستگیر و دو سال در زندان به‌سر برده بود.

این دو زندانی سیاسی در سالهای گذشته در اعتراض به شرایط زندان و محرومیتهای پزشکی بارها دست به اعتصاب غذا زده و خواستار این شده‌اند که در یک زندان نگهداری شوند که هر بار با وعده‌های دروغین یا بی‌توجهی و اقدامات سرکوبگرانه مواجه شده‌اند. دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران پیش از این در اطلاعیه‌های ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱مهر ۱۳۹۸ و ۲۰دی ۱۴۰۰ با اعلام دستگیری و محکومیت این دو زندانی و اعتصاب‌غذای آنها از مراجع بین‌المللی خواهان اقدام فوری برای آزادی آنها شده بود.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶ دی ۱۴۰۲ (۱۶ ژانویه ۲۰۲۴)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d51beed9-8135-48e3-94ec-e8657614626b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات