728 x 90

فراخوان به نجات جان زندانی زیر اعدام، حسین شهبازی، که بهنگام دستگیری ۱۷ سال سن داشته است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فراخوان به نجات جان زندانی زیر اعدام، حسین شهبازی، که بهنگام دستگیری ۱۷سال سن داشته است

اعدام ۲ زندانی در خرم‌آباد و قتل ۴ جوان بلوچ توسط سپاه جنایتکار آخوندی

رژیم ضدبشری آخوندی، روز گذشته حسین شهبازی، زندانی۲۰ساله‌ای که بهنگام دستگیری ۱۷سال داشت برای اجرای حکم جنایتکارانه اعدام به سلول انفرادی منتقل کرده است. مقاومت ایران ملل متحد و ارگانهای ذیربط و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان وی فرامی‌خواند.

در همین حال روز سه‌شنبه ۳۰ آذر۱۴۰۰ دو زندانی به نامهای حسن میرکرمی و اردوان فلاحوند پس از تحمل ۸سال زندان در زندان خرم‌آباد حلق‌آویز شدند. به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده در آذرماه حداقل به ۴۱فقره شامل ۷زن و ۳زندانی که هنگام دستگیری زیر ۱۸سال سن داشتند، بالغ می‌شود.

در یک اقدام جنایتکارانه دیگر پنجشنبه ۲۵آذر ۱۴۰۰، به‌دنبال تیراندازی پاسداران به سوی یک خودروی پژو در مهرستان در سیستان و بلوچستان، چهار شهروند بلوچ بنام‌های علی حملی، مسلم حملی، کاظم وهابی و حفیظ ریگی، جان باختند. شلیک و قتل جوانان بلوچ و به‌طور خاص سوخت‌بران در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر به یک موضوع روتین تبدیل شده است.

در یک تحول دیگر به‌دنبال تجمع‌های مردمی در اعتراض به اعدام جنایتکارانه زندانی سیاسی کرد، حیدر قربانی، اطلاعات آخوندی تعدادی از بستگان حیدر از جمله برادر وی و برخی دیگر از شرکت‌کنندگان در این تجمع‌ها را دستگیر کرده است.

مقاومت ایران بار دیگر از دبیرکل ملل متحد، شورای حقوق‌بشر و کمیسر عالی حقوق‌بشر و دیگر ارگانهای ذیربط ملل متحد می‌خواهد به اقدامات مؤثر عملی برای نجات جان زندانیان زیر اعدام و اعزام یک هیأت تحقیق بین‌المللی برای بازدید از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان مبادرت کند. پرونده نقض حقوق‌بشر رژیم آخوندی می‌بایست به شورای امنیت ارجاع شود و سران این رژیم به‌خاطر ۴دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در مقابل عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴دی۱۴۰۰ (۲۵دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19a31e09-d0f0-4c78-9755-a4368e0dd658"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات