728 x 90

فایننشال تایمز: با توجه به نتایج دور آخر مذاکرات، آمریکا «زمینه مسیری دیگر را کاملاً فراهم می‌کند»

مذاکرات وین
مذاکرات وین

فایننشال تایمز همزمان با نتایج دور آخر مذاکرات و پیشرفت‌های مداوم در تأسیسات هسته‌یی رژیم ایران به گزینه‌های دیگر آمریکا اشاره کرد و نوشت: فرمانده آمریکایی هشدار می‌دهد طیف قاطعی از گزینه‌های نظامی برای بازدارندگی ایران وجود دارد.

فایننشال تایمز روز ۱۸آذر نوشت: یک مقام ارشد دولت به فایننشال تایمز گفت که یک هیأت آمریکایی از کره جنوبی و ژاپن برای تقویت پایبندی به تحریم‌های ایران بازدید خواهد کرد... .
یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: با توجه به نتایج دور آخر مذاکرات و پیشرفت‌های مداوم در تأسیسات هسته‌یی ایران، ایالات متحده «زمینه مسیری دیگر را کاملاً فراهم می‌کند». اگر دیپلماسی نتواند به‌زودی در مسیر درست قرار گیرد و اگر برنامه اتمی ایران به شتاب ادامه دهد، در آن صورت چاره‌ای جز اتخاذ تدابیر اضافی برای محدود کردن بیشتر بخشهای درآمدزای ایران نخواهیم داشت. ما در حال حاضر به جزئیات بیشتری وارد نخواهیم شد».

فایننشال تایمز افزود: اظهارات ژنرال فرانک مکنزی در حالی بیان می‌شود که مذاکرات هسته‌یی در بحبوحه ناامیدی فزاینده غرب از تهران از سر گرفته می‌شود.

فرمانده نظامی آمریکا در خاورمیانه به فایننشال تایمز گفته است که او «گستره بسیار قوی از گزینه‌های نظامی» برای بازدارندگی ایران که برنامه هسته‌یی و زرادخانه موشک‌های بالستیک خود را گسترش داده است، دارد. در بحبوحه هشدارهای فزاینده مبنی بر پایان یافتن زمان برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ که تهران با قدرتهای جهانی امضا کرد، دولت بایدن به‌دنبال افزایش فشار بر ایران از طریق طرح پاسخهای نظامی احتمالی آمریکا و تشدید اجرای تحریم‌ها است.

ژنرال مکنزی فرمانده سنتکام در مصاحبه گفت: «من فکر می‌کنم… ایران اگر باور داشته باشد که می‌تواند به حملات خود ادامه دهد و در عراق و سوریه تلفات وارد کند و هم‌چنان می‌تواند بدون هیچ تاثیری مذاکرات هسته‌یی را با ما انجام دهد، ما را به‌شدت دست کم می‌گیرد»...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a81f6e2-d9cf-4978-b084-5285324fb8f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات