728 x 90

فایزر-بیون‌تک جهت ایمنی در مقابل گونه‌های جهش‌یافته برای تزریق دوز سوم واکسن، درخواست مجوز کرد

واکسن فایزر- بیون‌تک
واکسن فایزر- بیون‌تک

فایزر-بیون‌تک برای ایمنی در مقابل گونه‌های جهش‌یافته دوز سوم واکسن درخواست مجوز کرد
فایزر-بیون‌تک که از پیشگامان تولید واکسن کووید۱۹ در جهان محسوب می‌شود برای ایمنی بیشتر در برابر گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا تزریق دوز سوم را توصیه کردند.
یورونیوز روز جمعه ۱۸تیر نوشت، شرکت آمریکایی-آلمانی در حالی اعلام کرده که از هفته‌های آینده درخواست مجوز دوز سوم واکسن تولیدی خود را به‌ویژه در آمریکا و اروپا ارائه می‌کنند که سویه جهش‌یافته دلتا این روزها در بسیاری از نقاط جهان به همه‌گیری بیماری کووید۱۹ دامن می‌زند.
دوز سوم واکسن فایزر-بیون‌تک حکم یادآوری را دارد و برای تقویت ایمنی و محافظت بدن در برابر گونه‌های جهش یافته ویروس بنا است به افرادی که دو دوز نخست را دریافت کرده‌اند، تزریق شود.
شرکت فایزر-بیون‌تک مدعی شده داده‌های مقدماتی مورد بررسی قرار گرفته نشان می‌دهد که، تزریق یک دوز یادآوری دیگر شش ماه پس از دوز دوم، شرایط مساعدی برای ایمنی سازگار در بدن دریافت کنندگان ایجاد می‌کند و سطح بالایی از پادتنهای خنثی‌کننده علیه ویروس کرونا از جمله گونه جهش‌یافته بتا که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد را برمی‌انگیزد.
تولید کنندگان واکسن فایزر با اعلام این‌که از نتایج آزمایش‌های جاری برای دوز سوم بسیار دلگرم شده‌اند، یادآور شدند که قصد دارند داده‌های مرتبط با این آزمایش‌ها را در هفته‌های آینده به آژانس‌های دارویی آمریکا و اروپا ارائه و درخواست مجوز برای دوز سوم کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/594755c9-a6ab-48f0-9d05-b8c274d917f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات