728 x 90

فاکس نیوز: گروه جدید کنگره مسمومیت دختران ایرانی را محکوم کرد

خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا
خانم شیلا جکسون لی نماینده کنگره آمریکا

وبسایت فاکس نیوز در گزارشی در مورد تشکیل «گروه پارلمانی زنان ایرانی» در کنگره آمریکا به‌ریاست نمایندگان کنگره شیلا جکسون لی از حزب دموکرات و نانسی میس از حزب جمهوری‌خواه که یک قطعنامه دو حزبی در محکومیت مسمومیت دختران دانش‌آموز، دختران انقلاب ایران توسط دیکتاتوری حاکم بر ایران را ارائه دادند و به‌حسابرسی از رژیم به‌خاطر کشتار قیام‌کنندگان فراخوان دادند نوشت: گروه جدید کنگره مسمومیت دختران ایرانی را محکوم کرد.

فاکس نیوز به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: یک گروه جدید دو حزبی در کنگره، دولت ایران را به‌دلیل مسمومیت اخیر دختران مدرسه‌ای در این کشور محکوم می‌کند و انتقاد فزاینده واشنگتن علیه جمهوری اسلامی و بی‌توجهی آن به حقوق‌بشر را تشدید می‌کند.

نماینده شیلا جکسون لی از تگزاس از تشکیل فراکسیون زنان ایرانی در کنگره با حمایت نزدیک به ۲۰نماینده جمهوری خواه و دموکرات مجلس نمایندگان خبر داد.

فراکسیون کنگره که روز پنجشنبه اعلام شد شامل بیش از دوازده قانونگذار از هر دو طرف است که قصد دارند قطعنامه‌ها و پیش‌نویس قوانین بالقوه‌ای را که بر حقوق زنان در ایران تمرکز دارد بنویسند.

نانسی میس نماینده جمهوریخواه از کارولینای جنوبی، یکی از اعضای این گروه روز پنجشنبه در بیانیه‌یی گفت: ”بسیاری از زنان ایرانی شجاعت و تاب آوری خود را در مواجهه با چالش‌ها در مبارزه خود برای برابری و حقوق‌بشر نشان می‌دهند. ما در کنار آزادی خواهیم بود و با ظلم و ستم بر زنان در ایالات متحده، ایران و در سراسر جهان مخالفت خواهیم کرد“ .

این تازه‌ترین نمونه‌یی است که مقامات آمریکایی رفتار دولت ایران با زنان را از زمان آغاز اعتراضات سراسری به‌قتل مهسا امینی ۲۲ساله در ۱۶سپتامبر... محکوم می‌کند.

این اعتراضات که یکی از بزرگترین چالشهای رژیم ایران از زمان انقلاب ۱۹۷۹ است که ماه‌ها ادامه داشته است. به‌گفته فعالان حقوق‌بشر در ایران، بیش از ۵۰۰نفر در تظاهرات‌ها کشته شده‌اند. بیش از ۱۹۷۰۰نفر دیگر توسط مقامات در میان سرکوب خشونت‌آمیز تلاش برای سرکوب مخالفان بازداشت شده‌اند.

در اوایل سال جاری، مجلس نمایندگان با اکثریت قاطع قطعنامه‌ای را برای ابراز همبستگی با معترضان تصویب کرد.

از آن زمان، مجموعه‌ای از مسمومیتهای مشکوک در مدارس دخترانه در سراسر کشور، که از اواخر سال گذشته آغاز شد و صدها کودک را بیمار کرد، به ادعاها در مورد نقض حقوق زنان و دختران دامن زد و تظاهرات را برانگیخت.

ولی‌فقیه علی خامنه‌ای که در مورد همه مسائل کشور حرف آخر را می‌زند، ماه گذشته علناً درباره مسمومیت‌های مشکوک صحبت کرد. وی گفت: در صورت اثبات عمدی بودن آن، مجرمان باید به‌دلیل ارتکاب "جنایت نابخشودنی" به اعدام محکوم شوند.

مقامات رژیم ایران هیچ جزئیاتی در مورد این‌که چه کسی ممکن است پشت این حملات باشد یا چه مواد شیمیایی استفاده شده است، ارائه نکرده‌اند. برخلاف افغانستان همسایه، ایران سابقه ندارد که افراط‌گرایان مذهبی تحصیلات زنان را هدف قرار دهند.

مدافعان و گروه‌های حقوق‌بشر از ایالات متحده و دیگر دموکراسیهای غربی خواسته‌اند تا روابط خود را با جمهوری اسلامی، از جمله هر گونه مذاکرات هسته‌یی در حال انجام بین واشنگتن و تهران قطع کنند.

ماه گذشته، ایالات متحده با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، با هدف قرار دادن افراد و شرکت‌های متهم به نقض حقوق زنان در جریان سرکوب اعتراضات ضددولتی به‌دلیل رفتار با زنان و دختران جوان، انتقاد خود به ایران را فراتر از مدیریت این موضوع ایراد کرد.

دو مقام زندان، چندین شرکت تولید کننده تجهیزات برای نیروی انتظامی ایران، فرمانده کل ارتش ایران و بسیاری دیگر شامل این تحریم‌ها می‌شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17d92a7a-2cbb-4bf7-8060-8e8131e16a88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات