728 x 90

فاکس نیوز: قطعنامه حمایت از ایران سکولار و دموکراتیک از حمایت اکثریت دو حزب در مجلس نمایندگان برخوردار می‌شود

جلسه نمایندگان کنگره آمریکا برای اعلام حمایت اکثریت اعضای مجلس نمایندگان از قطعنامه ۱۰۰
جلسه نمایندگان کنگره آمریکا برای اعلام حمایت اکثریت اعضای مجلس نمایندگان از قطعنامه ۱۰۰

وبسایت فاکس نیوز در گزارشی از جلسه نمایندگان کنگره آمریکا برای اعلام حمایت اکثریت اعضای مجلس نمایندگان از قطعنامه ۱۰۰ نوشت: قطعنامه حمایت از ایران سکولار و دموکراتیک از حمایت اکثریت دو حزب در مجلس نمایندگان برخوردار می‌شود. این قطعنامه در اوایل سال جاری ارائه شد.
در این گزارش که توسط قلم آدام شاو تهیه شده است آمده است: فعالان و قانون‌گذاران از هر دو جناح روز پنجشنبه اعلام کردند قطعنامه‌یی که از ایران سکولار، دموکراتیک و غیراتمی حمایت می‌کند، اکنون حمایت اکثریت دو حزبی در مجلس نمایندگان را کسب کرده است.
در یک کنفرانس مطبوعاتی، نمایندگان اعلام کردند که ۲۲۲ عضو مجلس ۴۳۵ عضوی اکنون قطعنامه ۱۰۰ را امضا کرده‌اند که توسط نماینده تام مک کلینتاک، کالیفرنیا در اوایل سال جاری معرفی شد و حمایت کنگره را از یک جمهوری دموکراتیک سکولار و غیراتمی بیان می‌کند. ۷۵نماینده دموکرات این قطعنامه را امضا کرده‌اند.
مک کلینتاک گفت که دموکراتها و جمهوری‌خواهان «اکنون در کنار مردم ایران ایستاده‌اند که تلاش می‌کنند خود را از شر اراذل و اوباش استبداد مذهبی خلاص کنند که برای مدت طولانی آنها را سرکوب کرده‌اند».

وی گفت: فکر می‌کنم همه احساس می‌کنند که روز آزادی ایران نزدیک است و رهایی آن به دست مردم ایران و دوستان و حامیان آنها در سراسر جهان خواهد بود.
این کشور در حال حاضر توسط یک رژیم مستبد مذهبی در تهران اداره می‌شود که از سال۱۹۷۹ قدرت را در دست دارد و حقوق‌بشر را محدود کرده، مخالفان دولت را تحت تعقیب قرار داده و به‌قتل رسانده و سالها به‌دنبال سلاح هسته‌یی بوده است.
فعالان ایرانی که خواستار یک دولت غیرهسته‌ای، دموکراتیک و سکولار برای جایگزینی رژیم هستند، دهه‌ها برای جلب حمایت برای آرمان خود در واشنگتن دی. سی کار کرده‌اند. قطعنامه اخیر در عرض چند هفته مورد حمایت اکثریت قرار گرفته است - امری نادر است. در جایی که اغلب یک فضای سیاسی حزبی در پایتخت است. نشست خبری روز پنجشنبه به میزبانی سازمان جوامع ایرانی-آمریکایی برگزار شد.
نماینده رندی وبر، نماینده تگزاس، تأکید کرد که دولت آمریکا نتوانست به‌طور کامل از قیام سال۲۰۰۹ توسط فعالان علیه رژیم حمایت کند.
او گفت: «آمریکا باید در آن زمان همراهی می‌کرد، اما من این را به شما می‌گویم، ما اکنون همراهیم و این چیزی است که اهمیت دارد.
حمایت از یک موضع قویتر توسط بسیاری از قانونگذاران در پانل تکرار شد.
شیلا جکسون لی، نماینده کالیفرنیا، گفت: «ما تا زمانی مبارزه خواهیم کرد که ایران آزاد باشد آزاد برای همه، برای زنان ایران، برای فرزندان ایران و برای مردان و خانواده‌های ایران آزاد باشد».
برد شرمن، نماینده کالیفرنیا، به فعالان ادای احترام کرد و به ماهیت دو حزبی این حمایت اشاره کرد.
او گفت: «براد شرمن تا تام مک کلینتاک طیف وسیعی از اعضا را تشکیل می‌دهند.
این قطعنامه «حمایت از خواست مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک، سکولار و غیراتمی ایران و محکوم کردن نقض حقوق‌بشر و تروریسم دولتی توسط دولت ایران» را بیان می‌کند.
به اعتراضات سالهای۲۰۱۷، ۲۰۱۹، ۲۰۲۲ فعالان علیه نظام اشاره می‌کند و به‌ویژه به اعتراضاتی که پس از مرگ مهسا امینی که به‌دلیل بدحجابی توسط پلیس اخلاق دستگیر شده بود، اشاره می‌کند.
این قطعنامه رژیم را به سرکوب اقلیتها، کشتن و دستگیری دهها هزار معترض و سایر موارد نقض فاحش حقوق‌بشر متهم می‌کند. این قطعنامه اقدامات تروریستی گذشته ایران، از جمله توطئه علیه تجمع فعالان در سال۲۰۱۸ در پاریس را محکوم می‌کند.
این متن از آژانس‌های آمریکایی می‌خواهد تا با متحدان اروپایی برای جلوگیری از فعالیت‌های مخرب نمایندگی‌های دیپلماتیک رژیم ایران، با هدف بستن آنها و اخراج عوامل آن و محکوم کردن کشتار معترضان توسط رژیم، همکاری کنند.
مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، حمایت اکثریت را «پاسخ قاطع مجلس نمایندگان آمریکا به رژیم ایران و کمپین گسترده اطلاعات نادرست آن برای جلوگیری از حمایت شما از مقاومت ایران و قیام مردمی» خواند.
حمایت فزاینده از این قطعنامه در حالی صورت می‌گیرد که سرنوشت توافق هسته‌یی ایران هنوز نامعلوم است. ایالات متحده تحت دولت ترامپ از توافق ۲۰۱۵ خارج شد و استدلال کرد که به اندازه کافی برای توقف جاه‌طلبیهای هسته‌یی ایران انجام نداده است.
دولت بایدن به‌دنبال ورود مجدد به توافق بوده و مذاکرات در حال انجام است، اما از آن زمان به‌دلیل آنچه مقامات آمریکایی خواسته‌های رژیم را مقصر می‌دانند، متوقف شده است. یک دیپلمات ارشد آمریکایی در ماه اکتبر گفت که ایالات متحده برای احیای مذاکرات زمان را تلف نخواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/258768e3-c972-4b8b-a432-2e5814753dfd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات