728 x 90

فاکس نیوز: فرماندهان نظامی ناتو می‌گویند که روحیه اوکراین در جنگ با روسیه بسیار تقویت شده است

دریاسالار رابرت بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو
دریاسالار رابرت بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو

فاکس نیوز روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت در مطلبی درباره وضعیت جنگ در اوکراین و روحیه نیروهای مقاومت که سربازان روسی عاری از آن هستند، اشاره کرد و نوشت: با تداوم جنگ برای سومین ماه، روحیه سربازان در اوکراین به موضوع اصلی تبدیل شده است، رهبران نظامی ناتو در روز پنجشنبه گفتند که این عامل به اوکراین امتیازی می‌دهد که روسیه فاقد آن است.

رئیس کمیته نظامی ناتو گفت: «درس‌های زیادی از جنگ در اوکراین می‌توان آموخت. مهم‌تر از همه، این یک بار دیگر اهمیت روحیه را ثابت کرد، دانستن این‌که برای چه دارید می‌جنگید».

 

سه ماه جنگ منجر به آواره شدن نزدیک به ۱۳میلیون اوکراینی شده است که خانه‌های خود را در داخل کشور جنگ‌زده و به سوی کشورهای همسایه ترک کرده‌اند.

مقامات ناتو معتقدند که اوکراینی‌ها "هرگز اشغال روسیه را نخواهند پذیرفت" و قول دادند "تا هر زمانی که لازم باشد" به حمایت از کی‌یف ادامه خواهند داد.

 

دریاسالار رابرت بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو با اشاره به این‌که اوکراینی‌ها در هر سنی در برابر نیروهای متجاوز روسیه اسلحه به دست گرفته‌اند، گفت: «این فقط به توانایی‌ها، فناوری، تسلیحات برنمی‌گردد، بلکه موضوع اراده مردم برای جنگیدن برای کشورشان است».

بائر هم‌چنین به مقایسه روحیه سربازان اوکراینی و روسی پرداخت و اضافه کرد: «هم‌چنین این موضوع نشان‌دهنده روحیه فوق‌العاده نیروهای اوکراینی، و اهمیت روحیه است. سربازان روسی، احتمالاً بسیاری از آنها حتی نمی‌دانند که چرا آنجا هستند. و وقتی موضوع موفقیت ارتش مطرح است، این تفاوت بزرگی در کار ایجاد می‌کند».

 

فرمانده نظامی ناتو در پایان گفت: «جنگ رئیس‌جمهور پوتین در اوکراین واقعیت راهبردی جدیدی را به ما ارائه کرده است. ما باید همیشه آماده پذیرفتن موارد غیرمنتظره را داشته باشیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3be9a15b-d200-48f1-b599-ab5b070ce5e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات