728 x 90

فاکس نیوز: خیابانهای کازرون در دومین روز تظاهرات شبیه وضعیت، جنگی است

خیابانهای کازرون - خودروهای سوخته نیروهای سرکوبگر انتظامی
خیابانهای کازرون - خودروهای سوخته نیروهای سرکوبگر انتظامی

فاکس نیوز روز پنجشنبه گزارش داد: به‌دنبال کشته شدن دو نفر از تظاهر کنندگان در روز چهارشنبه در کازرون، تظاهرات در روز پنجشنبه ادامه داشت. تظاهر کنندگان خشم عمیق خود را متوجه رژیم ایران کردند.

شورای ملی مقاومت طی بیانیه‌یی گفت:‌ «‌بعد از این‌که نیروهای ضدشورش از شیراز به کازرون گسیل شدند مردم علیه آنها شوریده و این امر به‌صورت درگیریهای تن به تن ادامه پیدا کرد،».

شورای ملی مقاومت یک ائتلاف از گروه‌های دارای نفوذ اپوزیسیون ایران است.

تظاهراتها منجر به کشته شدن حداقل دو نفر و جراحت شش نفر شده است.

بیانیه مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران گفت تظاهر کنندگان کانکس متعلق به نیروهای امنیتی را آتش زدند، همچنین چهار خودرو پلیس نیز آتش زده شده است. بخشی از شهر شبیه به منطقه « جنگ‌زده است.»...

حشمت علوی مدافع حقوق‌بشر به فاکس‌نیوز گفت: «صحنه‌ای که ما در کازرون شاهد آن هستیم فقط یکی از بسیار نقاط ملتهب در ایران است، که وضعیت قابل انفجاری دارند و آماده انفجار در هر زمانی هستند.»

علوی گفت تظاهراتهای بیشتری در سراسر کشور در حال انجام است...

استیو بلوک وزیر خارجه هلند که در حال دیدار کوتاهی از ایالات متحده است و قرار است دیداری از سازمان ملل داشته باشد و روز جمعه در نشستی در واشینگتن شرکت خواهد کرد هنگامی که از او در مورد این تظاهراتهای مرگبار در کازرون سؤال شد به فاکس‌نیوز گفت او از حق «تظاهرات علیه هر دولتی» حمایت می‌کند وی افزود:‌«آنها باید برای انجام اینکار آزاد باشند و نباید با آنها با خشونت رفتار شود.»، هلند عضو غیرثابت شورای امنیت سازمان ملل است.

فرهان حق سخنگوی آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل به فاکس‌نیوز گفت سازمان ملل از تظاهرات کازرون مطلع است. وی افزود: « ما می‌خواهیم مطمئن شویم که حقوق مردم برای تجمع و تظاهرات مسالمت‌آمیز توسط همه از جمله نیروهای امنیتی مورد احترام است،».

بر اساس بیانیه شورای ملی مقاومت ایران روز چهارشنبه بسیاری از تظاهر کنندگان در بیرون پاسگاه پلیس شهر تجمع کردند. تظاهر کنندگان متعهد شدند که تا آزاد نشدن دستگیر ‌شدگان محل را ترک نخواهند کرد.

بنا‌به گزارشات آنها شعار می‌دادند « وای به روزی که مسلح شویم،».

هفته گذشته دونالد ترامپ طی سخنرانی خود در مورد توافق اتمی اشاره مستقیمی به مردم ایران کرد، او گفت: «اغلب جمعیت ۸۰میلیونی ایران متأسفانه هیچگاه ایرانی را ندیده‌اند که در صلح با همسایگانش کامیاب بوده و از تحسین جهان برخوردار باشد. اما آینده ایران به مردم آن تعلق دارد.»

حشمت علوی گفت سیاست قوی پرزیدنت ترامپ باعث ایجاد تفاوت نسبت به قبل می‌شود. او گفت: « هر زمانی که رژیم ایران هدف یک سیاست قاطع قرار می‌گیرد این مسأله تحت منافع مردم ایران بوده و اختلافات تقریباً چهار دهه‌ای را زنده می‌کند،» وی افزود: « اساس این است که مردم ایران خواهان تغییر رژیم هستند و در حال برداشتن قدمهای جدی در جهت این هدف می‌باشند.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bbfeb92d-6395-4cfe-8776-d65cd15f43a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات