728 x 90

فاکس نیوز: ایران تولید اورانیوم بسیار غنی شده را افزایش می‌دهد و...

فعالیت‌های مخفی اتمی رژیم ایران
فعالیت‌های مخفی اتمی رژیم ایران

فاکس نیوز سه‌شنبه شب ۵ دی گزارش داد: ایران تولید اورانیوم بسیار غنی شده را افزایش می‌دهد و به سطح درجه تسلیحات نزدیک می‌شود.

دیده‌بان هسته‌یی سازمان ملل اعلام کرد تولید به حدود ۹کیلو گرم در ماه افزایش یافته است که نسبت به ژوئن ۳کیلو گرم در ماه افزایش یافته است.

رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در این گزارش گفت که ایران «تولید اورانیوم بسیار غنی‌شده خود را افزایش داده و کاهش تولید قبلی خود را از اواسط سال ۲۰۲۳ معکوس کرده است».

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به فاکس نیوز دیجیتال گفت که آنها از این گزارش به‌شدت نگران هستند و ایران «هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای غنی‌سازی تا ۶۰درصد» ندارد.


سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «تشدید تنش هسته‌یی ایران در زمانی که ایران و هم‌چنین گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران و گروه‌های نیابتی ایران به فعالیت‌های خطرناک و بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه ادامه می‌دهند، نگران‌کننده‌تر است».

او افزود: «این شامل آخرین حمله پهپادی علیه پرسنل آمریکایی در عراق، حملات حوثی‌ها به کشتیهای تجاری تجاری در دریای سرخ و هم‌چنین آخرین حمله پهپادی مسلح رژیم ایران به یک نفتکش شیمیایی در اقیانوس هند است».


وزارت‌خارجه آمریکا گفت که ایران باید به‌طور کامل با آژانس همکاری کند تا بتوان فعالیت‌های هسته‌یی آن را راستی‌آزمایی کرد و مطمئن شد که هیچ‌گونه انحراف یا سوء‌استفاده از مواد هسته‌یی وجود ندارد... .

گروه‌های شبه‌نظامی از ۱۷ اکتبر حداقل ۹۰حمله علیه پایگاه‌ها و نیروهای آمریکایی در خاورمیانه انجام داده‌اند.

به گفته لوید جی آستین، وزیر دفاع آمریکا، در روز کریسمس، سه نظامی آمریکایی در عراق هنگام حمله تروریست‌های کتائب حزب‌الله وابسته به ایران به پایگاه هوایی اربیل زخمی شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf8a006d-de86-4cad-9ff7-862f1b1f6f87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات