728 x 90

فاکس نیوز: اسناد فاش می‌کند که رژیم ایران قصد دارد گروه‌های مرتبط با تروریسم را تقویت کند

تسخیر و از دسترس خارج کردن ۲۱۰سایت و سامانه وزارت‌خارجه رژیم در تهران
تسخیر و از دسترس خارج کردن ۲۱۰سایت و سامانه وزارت‌خارجه رژیم در تهران

فاکس نیوز دربارهٔ افشاگری مجاهدین پیرامون چنگ‌اندازی سپاه خامنه‌ای بر اقتصاد کشور می‌نویسد سازمان مجاهدین اسنادی را که بین مقامات بلندپایهٔ رژ‌یم ایران از جمله فرماندهان سپاه پاسداران رد و بدل شده در اختیار فاکس نیوز گذاشته است. این اسناد شامل دستورات و تصمیمات مربوط به‌سیاست اقتصادی است که فرماندهی سپاه در آن گنجانده شده و فرماندهی نظامی برخی از تصمیمات را صادر کرده است.

فاکس نیوز در گزارشی به افشای اسناد درونی رژیم توسط مجاهدین پرداخت و نوشت: به‌گفتهٔ گروه ضد رژیم، سپاه پاسداران می‌خواهد با به‌دست‌آوردن قدرت کامل بر «شریانهای اقتصادی» کشور، کنترل اقتصاد ایران را به‌دست بگیرد.

علیرضا جعفرزاده، معاون دفتر (نمایندگی) شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن به‌فاکس نیوز گفت: «اسناد افشا شده توسط سازمان مجاهدین به‌صراحت نشان می‌دهد که ولی‌فقیه رژیم، به‌سپاه پاسداران اختیار کامل بر اقتصاد ایران داده است».

وی افزود: «این اقدام بی‌سابقه، سپاه را قادر می‌سازد نه فقط تحریم‌های بین‌المللی را دور بزند، بلکه منابع لازم را برای سرکوب داخلی، بی‌ثبات‌کردن منطقه، اقدامات تروریستی، جنگ سایبری و تسریع پیشبرد برنامه‌های موشکی، پهپادی و تسلیحات اتمی خود جمع‌آوری کند».

فاکس نیوز افزود: به‌تازگی گروهی وابسته به سازمان مجاهدین خلق به‌مجموعه‌یی از داده‌ها دست یافته و وب‌سایت وزارت‌خارجهٔ (رژیم) ایران را دی‌فینس کرد و اسامی بیش از ۱۱۰۰۰کارمند این وزارت‌خانه، مکاتبات وزارت‌خانه و اسناد تعیین هویت را فاش کرده است. سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران هم‌چنین در سال۲۰۰۲ فاش کردند که (رژیم) ایران در حال توسعهٔ قابلیت‌های تسلیحات اتمی است.

سازمان مجاهدین از حمایت قدرتمند شخصیت‌های برجستهٔ ایالات متحده برخوردار است؛ از جمله جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی و مایک پنس معاون رئیس‌جمهور قبلی که هر کدام با این گروه ملاقات و با اعضای آن صحبت کرده‌اند.

سازمان مجاهدین اسنادی را که ظاهراً بین مقامات بلندپایهٔ (رژ‌یم) ایران، از جمله فرماندهان سپاه پاسداران رد و بدل شده بود، در اختیار فاکس نیوز گذاشته است. این اسناد شامل دستورات و تصمیمات مربوط به‌سیاست اقتصادی است که فرماندهی سپاه در آن گنجانده شده و فرماندهی نظامی برخی از تصمیمات را صادر کرده است.

دولت ایالات متحده در ۱۵آوریل۲۰۱۹، سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کرد؛ لیست‌گذاری که دولت بایدن نشان نداده که قصد تغییر آن‌را داشته باشد.

برخی از «شریانهای اقتصادی» که سپاه کنترل آنها را در دست خواهد گرفت شامل میدان نفتی، پالایشگاهی، پتروشیمی، فولاد و معادن است. این گروه هم‌چنین کنترل تحقیق و توسعهٔ علمی، از جمله توسعهٔ اتمی را به‌دست خواهد آورد.

جعفرزاده گفت: «اکنون بیش از هر زمان دیگری برای اتحادیهٔ اروپا و ایالات متحده ضروری است که از هر گونه تمایلی برای ایجاد یک توافق با حکومت دینی حاکم بر ایران دست بکشند. تجارت با رژیم ایران به‌منزله تأیید و توانمندسازی سپاه در فعالیت‌های شرورانهٔ آن است».

وی تأکید کرد: «در عوض، جامعهٔ جهانی باید اقدام قاطعانه‌یی را برای حمایت از مردم ایران در تلاش تزلزل‌ناپذیر آنها برای سرنگونی رژیم سرکوبگر آخوندها در پیش بگیرد».

سپاه با کنترل این امکانات می‌تواند به‌طور مستقیم از صنعت آنها سود ببرد؛ این امر می‌تواند به‌آنها کمک کند تا تحریم‌های بسیاری را که کشورهای مختلف بر آنها اعمال می‌کنند دور بزنند.

دهها دیپلمات ارشد آمریکایی از بایدن می‌خواهند که تمام اقدامات دیپلماتیک خود را در قبال (رژیم) ایران متوقف کند.

فاکس نیوز در گزارش خود دربارهٔ افشای سندهای وزارت‌خارجهٔ رژیم گفت: در نامه‌یی به‌تاریخ ۱۰ژانویه۲۰۲۳ سرتیپ اسحاقی بر جلسه‌یی نظارت کرده که در آن مقرر شد گروه‌های نفتی و پتروشیمی، اسنادی را ارائه کنند که اسحاقی آنها را بررسی خواهد کرد؛ از جمله نام مجتمع‌ها، چالشهای پیش روی گروهها و تمام برنامه‌ریزی‌ها و منابع مورد نیاز.

در نامه ای به‌تاریخ ۲۹نوامبر۲۰۲۲، در مورد مشارکت تعدادی از مؤسسات و شرکتها «از شاخه‌های نیروهای مسلح» در پروژه‌هایی در ازبکستان صحبت شده؛ از جمله تراکتورسازی و شرکت هلدینگ شستان که بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری ایران است و ۹شرکت تابعه در طیف وسیعی از بخش‌ها در زمینهٔ ساخت و ساز، مالی و انرژی فعالیت دارد.

در نامهٔ مورخ ماه نوامبر، همهٔ گروهها موظف به حمایت از نیروهای مسلح و سپاه از جمله در ساخت کارخانه‌های سیمان، نیروگاههای حرارتی و اکتشاف فرصت‌های معدنی شدند.

فاکس نیوز افزود: وزارت امور خارجه آمریکا و نمایندگی ایران در سازمان ملل تا زمان انتشار به سؤالات پاسخ ندادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d776de4a-1312-4498-aa6e-72692ff4ab3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات