728 x 90

فاجعه کرونا در ایران - وضعیت کرونایی استان هرمزگان وخیم و فوق بحرانی شد

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر بروز می‌شود

 

 

وضعیت کرونایی استان هرمزگان وخیم و فوق بحرانی  شد 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با وخیم و فوق بحرانی توصیف کردن شرایط کرونایی استان گفت: متاسفانه کمبود نیرو و کادر درمانی سبب شده نتوانیم بخش جدید کرونایی راه اندازی کنیم
در حال حاضر ما در شرایط فوق بحرانی کرونا در استان هستیم و آمار صعودی بیماران بستری و مرگ و میر را شاهد هستیم.

حال این روزهای هرمزگان بسیار نامساعد است و طوفان و جهش کرونایی سبب شده موج گسترده ای از بیماران به سوی بیمارستان ها گسیل شوند.
مرداد ماه سال جاری اوج کرونا در هرمزگان را شاهد بودیم که در نتیجه آن، جان بسیاری از مردمان هرمزگان از دست رفت و افراد زیادی در بخش های آی سی یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند.

تعطیلی ۵روزه در هراس از گسترش قیام و اعتراضات

در ترس و وحشت از اوجگیری اعتراضات اجتماعی به‌دلیل سیاستهای ضدمردمی رژیم آخوندی بمثابه عامل اصلی فاجعه کرونا در کشور، ستاد حکومتی کرونا رژیم که تاکنون به مخالفت با تعطیلی کسب و کارها پرداخته است، در یک خبر مبهم اعلام تعطیلی ۵ روزه کرد.

 

گوشه‌ای از ابعاد فاجعه کرونا در میهن:

گزارشات رسانه‌های حکومتی: دفن ۲۱۶ فوتی کرونا در روز گذشته در بهشت زهرا تهران و ۳۰۰ فوتی در مشهد

خبرگزاری سپاه در گزارشی به آمار مهندسی شده فوتیهای کرونا که به‌دلیل سیاستهای جنایتکارانه ملاهای حاکم بر میهن به ابعاد حیرت آوری رسیده است، اشاره کرده و می‌نویسد:

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس اعلام کرد که در جمعه ۲۲مرداد، ۲۱۶نفر در بهشت‌زهرا (س) تهران دفن شده‌اند.

قابل توجه این‌که این آمار فوتیها فقط شامل بهشت زهرا در تهران می‌شود.

مطابق گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا در روز جمعه ۲۲مرداد تعداد فوتیهای روزانه کرونا در مشهد به حدود ۳۰۰تن رسیده و هر روز این آمار در حال افزایش است.

بر اساس گزارشات رسانه‌های حکومتی فقط تعداد فوتیهای روز گذشته در تهران و مشهد به تعداد حدود ۵۱۶ فوتی رسیده است این در حالیست که ستاد حکومتی کرونا تعداد فوتیهای کل کشور را در روز جمعه ۲۲مرداد فقط ۵۲۷تن اعلام کرده است.

 

نیمی از مردم ایران تا امروز کرونا گرفته‌اند

مسعود مردانی، از اعضای ستاد حکومتی کرونا در یک اعتراف ناگزیر به آمار بالای مبتلایان به کرونا اذعان کرده و گفت که حدود نیمی از مردم ایران تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند این آمار دلیلی بر مبتلا نشدن به واریانت دلتا نیست و حتی این افراد از کرونای دلتا در امان نبوده و در صورت عدم رعایت، مجدد به بیماری مبتلا خواهند شد.

 

روزهای سیاه کرونا و مافیای حکومتی دارو

در شرایطی که مردم در بحرانی‌ترین وضعیت کرونایی قرار دارند و شخص خامنه‌ای هم از ورود واکسن جلوگیری کرد، رسانه‌های رژیم از بازار سیاه گستردهٔ واکسن توسط دلالان و مافیای حکومتی خبر می‌دهند. آن هم در شرایطی که همهٔ جهان در حال واکسیناسیون عمومی و رایگان مردم است.

یک نمونه از مافیای حکومتی واکسن در گزارش سایت حکومتی تجارت نیوز:

خرید واکسن کرونا از بازار آزاد راحت شده است. اما سؤالی که وجود دارد این است که این همه واکسن از کجا وارد بازار سیاه شده؟ اینها واکسنهای اهدایی به ایران است یا واکسنهای وارداتی بخش خصوصی؟

یک نفر می‌گوید: «واکسن آسترازنکا را ۵.۵میلیون تومان خریدم».

خرید واکسن از بازار آزاد راحت است. چه یک عدد بخواهید و چه ۳۰۰عدد. فقط قیمت کمی فرق می‌کند. یکی از فروشندگان می‌گوید قیمت هر دز ۵ و نیم تا ۶میلیون تومان است. بستگی دارد چند عدد واکسن بخواهید. مثلا اگر برای ۵۰نفر واکسن بخواهید، برای هر دز واکسن تخفیف ۵۰۰هزار تومانی می‌دهم اما اگر یک عدد بخواهید قیمت ۶میلیون تومان است. مقطوع!

یک نفر دیگر می‌گوید: «تاریخ انقضای واکسن‌هایی که ما خریدیم حدود ۱۰روز دیگر بود. چند نفر از همکارانم نیز واکسن فایزر خریدند؛ هر دز ۹۰۰دلار!» یعنی ۲۲میلیون تومان.

یکی از این خریداران می‌گوید مجبور شده با قیمت ۵ و نیم میلیون تومان واکسن آسترازنکا خریده است. نکته اما اینجاست که فروشنده به آنها کارت واکسن داده و این کارت مهر دانشگاه علوم پزشکی بهشتی را هم دارد!».

 

خبرگزاری حکومتی: صف‌های طولانی مردم کرونایی در خیابان‌ها

خبرگزاری حکومتی ایسنا، با اشاره تلویحی به سیاست کشتار جمعی رژیم با کرونا نوشت: قرار بود صف مرغ و تخم‌مرغ برای دارو و درمان مردم ایجاد نشود. حالا اما ورق برگشته و در جولانگاه کرونا اقلام دارویی کرونا کمیاب شده و صف‌های طویل چند ساعته برای بیماران کرونایی شده است.

ایسنا ادامه داد: صف‌های طویل بیماران کرونایی در حالیست که کرونا هر روز در کشور کرور کرور جان می‌گیرد و آدم‌های زیادی را زیر خاک سرد مدفون می‌کند.

یک مدیر بیمارستان امام رضای مشهد: در یک موقعیت کاملاً وحشتناک قرار گرفته‌ایم. جوان، پیر، دختر و پسر می‌میرند

مدیر بخش مراقبت‌های ویژهٔ بیمارستان امام رضای مشهد، در گزارشی تکان‌دهنده گفت: ۴۰درصد بیماران بیمارستان قائم و امام رضا در ۲۴ تا ۳۶ساعت ابتدایی فوت می‌شوند.

علیرضا صداقت ادامه داد: اوضاع اصلاً خوب نیست. در یک موقعیت کاملاً وحشتناک قرار گرفته‌ایم. جوان، پیر، دختر و پسر می‌میرند. بیمارستان پر و تختها اشغال است. تیم درمانگر هم خسته شده‌اند و کرونا می‌تازد.

این مدیر بیمارستان امام رضای مشهد دربارهٔ آمارهای رسمی حکومتی گفت: عددهای اعلام شدهٔ رسمی فوتی را باید ضربدر ۳و نیم کنیم. تنها آمار فوتی‌های بهشت زهرای مشهد ۲۱۰نفر است.

 

اعتراف سایت حکومتی: «نان دلالان در خون بیماران»

پایگاه خبری تحلیلی حکومتی فانا با اشاره به مافیای گستردة‌ دارو توسط دلالان حکومتی، در مطلبی با عنوان «نان دلالان در خون بیماران» نوشت: «بازار سیاه داروهای حیاتی و نبود مدیریت در تأمین اقلام دارویی از یک معضل اساسی حکایت دارد. در این میان دلالان همچنان در حال مکیدن خون مردم هستند. اکنون داروهای ضروری بیماران در داروخانه‌ها نایاب می‌شود و سر از بازار سیاه در می‌آورد».

این سایت حکومتی به قیمت‌های نجومی برخی تجهیزات پزشکی در بازار سیاه نیز اعتراف می‌کند. از جمله کسپول ۱۰کیلویی اکسیژن به قیمت دو و نیم میلیون تومان- یک مانومتر به قیمت ۸۵۰هزار تومان-یک دستگاه اکسیمتر ۶۵۰هزار تومان!

 

محدودیتهای یک هفته‌یی کرونا

ممنوعیت تردد جاده‌یی از فردا یکشنبه ۲۴ مرداد ساعت ۱۲ظهر اعمال می‌شود و تا صبح شنبه هفته بعد (۵شهریور) ادامه دارد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شد.
همه اصناف، ادارات، بانکها به جز مشاغل ضروری تعطیل می‌باشند
همه مجوزهایی که تاکنون برای تردد صادر شده است، لغو می‌شود( خبرگزاری ایسنا ۲۳ مرداد)

 

هر دو دقیقه و ۴۸ثانیه مرگ یک نفر!

روزنامه حکومتی ابتکار امروز نوشت: هر دو دقیقه و ۴۸ثانیه یک بیمار کرونایی می‌میرد.

«وضعیت فاجعه است و حتی خیلی بدتر از چیزی است که در این ارقام دیده می‌شود، خود مسئولان هم گفته بودند که تعداد مبتلایان و جان‌باختگان بیشتر از این اعداد است.

مریض‌هایی با میزان اکسیژن ۵۰درصد در بخش بستری شده‌اند و آنجا فقط صبر می‌کنند تا مریض فوت کند، چون هیچ درمانی برای ارائه دادن به مریضی با این حجم از درگیری در بخش وجود ندارد».

همین حالا سیستم درمانی کشور فرو ریخته است، مسئولان هم به این موضوع آگاه هستند اما حرفی برای گفتن ندارند. وقتی مریض را در محوطه بیمارستان درمان کنید یعنی سیستم درمانی فرو ریخته است».

 

یک مدیر بیمارستان امام رضای مشهد: در یک موقعیت کاملاً وحشتناک قرار گرفته‌ایم. جوان، پیر، دختر و پسر می‌میرند

مدیر بخش مراقبت‌های ویژهٔ بیمارستان امام رضای مشهد، در گزارشی تکان‌دهنده گفت: ۴۰درصد بیماران بیمارستان قائم و امام رضا در ۲۴ تا ۳۶ ساعت ابتدایی فوت می‌شوند.

علیرضا صداقت ادامه داد: اوضاع اصلاً خوب نیست. در یک موقعیت کاملاً وحشتناک قرار گرفته‌ایم. جوان، پیر، دختر و پسر می‌میرند. بیمارستان پر و تختها اشغال است. تیم درمانگر هم خسته شده‌اند و کرونا می‌تازد.

این مدیر بیمارستان امام رضای مشهد دربارهٔ آمارهای رسمی حکومتی گفت: عددهای اعلام شدهٔ رسمی فوتی را باید ضربدر ۳و نیم کنیم. تنها آمار فوتی‌های بهشت زهرای مشهد ۲۱۰ نفر است (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۳ مرداد).

 

تفاوت ایران آخوندزده با بقیه دنیا

روزنامه حکومتی ستاره صبح در یک تصفیه حساب باندی، با اشاره به تصمیم‌های مسئولان نظام، سیاست کرونایی فاجعه‌بار آنها نوشته:

«چرا ویروس کرونا در ایران فاجعه، اما در دنیا مهار شده؟

این روزنامه سپس پاسخ داده:

«. هر چند کرونا به‌دلیل پروازهای هواپیمایی ماهان به چین از دیماه ۹۸ وارد کشور شد، اما پذیرش رسمی آن در روزهای آخر بهمن سال۹۸ صورت گرفت. مقامات خطر ویروس کرونا را جدی نگرفتند، بلکه در پی عادی جلوه دادن آن بودند (آنها سپس). وعده تشخیص کرونا با بشقاب از فاصله ۱۰۰ متری را مطرح کردند! هم‌چنین بارها به دروغ گفتند که واکسن داخلی تا دهه فجر ۹۹ یا پایان سال گذشته و یا بهار ۱۴۰۰ به تولید انبوه می‌رسد و مازاد واکسنهای داخلی را به خارج از کشور صادر خواهند کرد

در یک مورد هم هلال‌احمر ۱۵۰هزار دوز واکسن را که اهدایی ایرانیان خارج از کشور بود، از فرودگاه پس فرستاد

اگر شهرهای قم، مشهد و شهرهای قرمز قرنطینه می‌شدند، جان مردم حفظ می‌شد که نشد

مسئولان مانع ورود حدود ۲۳میلیون دوز واکسن تا پایان اسفند به کشور شدند

اگر واکسیناسیون سریع در زمان کم محقق نشود و میلیون‌ها دوز واکسنهای مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت وارد کشور نشوند، تراژدی مرگ ادامه خواهد داشت. (روزنامه ستاره صبح رژیم۲۳ مرداد)

 

خبرگزاری حکومتی: صف‌های طولانی مردم کرونایی در خیابان‌ها

خبرگزاری حکومتی ایسنا، با اشاره تلویحی به سیاست کشتار جمعی رژیم با کرونا نوشت: قرار بود صف مرغ و تخم‌مرغ برای دارو و درمان مردم ایجاد نشود. حالا اما ورق برگشته و در جولانگاه کرونا اقلام دارویی کرونا کمیاب شده و صف‌های طویل چند ساعته برای بیماران کرونایی شده است.

ایسنا ادامه داد: صف‌های طویل بیماران کرونایی در حالیست که کرونا هر روز در کشور کرور کرور جان می‌گیرد و آدم‌های زیادی را زیر خاک سرد مدفون می‌کند (خبرگزاری حکومتی ایسناشنبه ۲۳ مرداد).

 

گزارش نیویورک تایمز از فاجعه کرونا در ایران و خشم مردم از بی‌کفایتی مسئولان نظام


نیویورک تایمز روز جمعه ۲۲مرداد در مطلبی با عنوان «نظام سلامت ایران "فرای فاجعه‌بار" در اوج کوید»، درباره وضعیت فاجعه‌بار کرونا در ایران تحت حاکمیت آخوندها نوشت: پزشکان بیمارستان در ایران ترتیبات رسیدگی به بیماران را در کف اتاق‌های اورژانس و در ماشینهای پارک کرده در کنار جاده مشخص می‌کنند. صف برای داروخانه‌ها بطول چند صد متر هستند. تاکسی‌ها هم کار نعش‌کشی از بیمارستانها به قبرستانها انجام می‌دهند. حداقل در یک شهر، کارگران گورهای جمعی می‌کنند.

نوع مهاجم دلتا به تعداد بی‌سابقه فوتی و ابتلاء منجر شده و به‌نظر می‌رسد که نظام سلامت ایران توان پاسخگویی به آنرا ندارد...

دکتر مهدیار سعیدیان، ۳۹ساله از مشهد، دومین شهر بزرگ ایران گفت: ”وضعیتی که ما با آن مواجهیم فرای فاجعه‌بار است“ .

تعداد رسمی فوتی از ویروس ۵۰۰ الی ۶۰۰نفر در روز است اما حتی این ارقام بی‌سابقه توسط برخی رسانه‌های دولتی تحت عنوان این‌که پایین است زیر سؤال رفته است.

دکترهای خط مقدم در تهران، اصفهان، اهواز و مشهد به نیویورک تایمز گفتند که رقم واقعی فوتی‌ها نزدیک به هزار نفر در روز است.

پرسنل پزشکی که زمانی می‌ترسیدند صحبت کنند، حالا به‌طور علنی آنچه که بسیاری از ایرانیان آنرا سوء تشخیص، بی‌صلاحیتی و سهل‌انگاری رهبران رژیم از علی خامنه‌ای تا به پایین می‌بینند را به باد انتقاد گرفته‌اند.

آنها به‌طور خاص سر فقدان واکسن خشمگین هستند که مقامات رژیم ایران آنرا بموقع یا به حجم کافی خریداری نکردند. .

 

 

از نبود تخت و تهیه دارو با ۳ برابر قیمت از بازار سیاه تا شبی ۱۰ میلیون هزینه بستری- ۵ عضو خانواده‌ام بستری هستند

گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا شنبه ۲۳ مرداد از بیماران بستری کرونایی؛

داروها را پیدا نمی‌کنیم، از هلال احمر تا دیگر داروخانه‌ها را گشتیم، یا نبود و یا می‌گفتند مثلا فردا بیا، اما معلوم نیست فردا هم داشته باشیم. برای همین مجبور شدیم به‌صورت آزاد داروها را تهیه کنیم، دارویی که ۲۰۰ هزار تومان است را دو میلیون گرفتیم، داروی دیگری هم باید تهیه می‌کردیم که از ۱۰ میلیون تا ۸ الی ۱۲ میلیون قیمت متغیر داشت که تهیه هر کدام هم دو الی سه روز طول می‌کشید.

جلوی چشمان بیماران، فوتی‌ها را شکلات پیچ می‌کنند؛

بیمارستان جا نداشت؛ مادرم را جلوی در اورژانس نشاندیم شرایط به شکلی پیش رفت که خودم رفتم داخل بیمارستان یک تخت خالی را آوردم تا مادرم روی آن بخوابد، آن‌قدر حالم بد بود که تخت را به در و دیوار کوبیدم تا به مادرم برسم.

با تزریق داروی رمدسیور هزینه بستری مادرم، شبی ۸ میلیون می‌شود یکی از پرسنل بیمارستان شمارهٔ موبایلی دارد و مثل بازار سیاه، همراه بیماران با این شماره تماس می‌گیرند و دارو را تهیه می‌کنند که آن هم قیمت‌های متغیری دارد، به‌طور مثال یکی از همراه‌ان بیمار ۷ میلیون داده بود و همراه دیگر هفته‌ٔ بعد ۱۶ میلیون داده بود

 

 

 

کارناوال مرگ کرونا در استان اردبیل

با توجه به آمار ارائه شده از مرکز علوم پزشکی رژیم در استان اردبیل، وضعیت این استان از قرمز نیز عبور کرده و شدت آن از پیک‌های قبلی هم بیشتر شده و به مرحله بحرانی رسیده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری حکومتی بسیج، همه تخت‌های بیمارستانی پر از بیماران کرونایی است و جایی برای بستری دیگر بیماران نیست (خبرگزاری بسیج رژیم ۲۳ مرداد).

 

وضعیت بحرانی کرونا - ۳۵۹شهر در وضعیت قرمز قرار دارند

به گزارش خبرگزاری حکومتی موج، شنبه ۲۳مرداد رنگ‌بندی جدید شهرستانهای کشور در اپلیکیشن ماسک منتشر شد و بر این اساس از بیست و سوم مرداد، ۳۵۹شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار می‌گیرند.

علاوه بر شهر‌های قرمز قبلی، از ۲۳مرداد ۱۴۰۰ شهرستانهای زیر در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند:

اهر، بستان آباد (آذربایجان شرقی)

اشنویه، چالدران (آذربایجان غربی)

نائین (اصفهان)

بدره، چرداول (ایلام)

باخرز، مه ولات (خراسان رضوی)

جاجرم، راز و جرگلان (خراسان شمالی)

رامهرمز، شوشتر، هندیجان (خوزستان)

سرخه (سمنان)

زابل، قصرقند (سیستان و بلوچستان)

ارسنجان (فارس)

کمیجان (مرکزی)

ارزوئیه، راور، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، قلعه گنج (کرمان)

لنده، چرام (کهگیلویه و بویر احمد)

با توجه به این رنگ‌بندی در مجموع ۳۵۹شهرستان قرمز، ۵۹شهرستان نارنجی، ۳۰شهرستان زرد و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی نداریم.

 

ابتلای نیمی از ایرانی‌ها به کرونا از ابتدای شیوع پاندمی

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر مسعود مردانی متخصص بیماریهای عفونی و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: طبق آمار بین ۴۰ تا ۵۰درصد ایرانی‌ها از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به بیماری مبتلا شده‌اند و حتی این افراد از کرونای دلتا در امان نیستند و مجدد به بیماری مبتلا خواهند شد (سایت همشهری آنلاین ۲۳مرداد).

 

افزایش شدید آمار مبتلایان به کرونا در اهر

مدیر شبکه بهداشت حکومتی در اهر از افزایش شدید بیماران کرونایی در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: به‌طور متوسط روزانه ۲۰بیمار کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر بستری می‌شوند که در صورت ادامه این روند در روزهای آتی دیگر کادر درمان قادر به پاسخگویی به این بیماران نخواهند بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیمار بستری در بخش‌های کرونایی از مرز ۱۰۰نفر گذشته و اگر این وضع ادامه یابد وضعیت کرونایی اهر بسیار خطرناک خواهد شد (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۳مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df414bc7-4372-43af-8f9c-3de7ac459e8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات