728 x 90

فاجعه کرونا در ایران - مینو محرز: تعطیلی شبانه به درد نمی‌خورد

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

۱۰ شهرستان استان کرمان در وضعیت حاد و فوق حاد کرونا

معاون استاندار رژیم در کرمان اعتراف کرد: ۱۰شهرستان استان در وضعیت حاد و فوق حاد شیوع کرونا قرار دارند.

محمدصادق بصیری گفت: در شرایط کنونی شهرستان زرد در استان کرمان نداریم و وضعیت بیماری شدید است. وی افزود: شهرستانهای انار، بردسیر و راور در وضعیت قرمز و شهرستانهای بافت، رفسنجان، زرند، سیرجان، کرمان، کوهبنان و شهربابک در وضعیت بحرانی قرار دارند.

مینو محرز: تعطیلی شبانه به درد نمی‌خورد

مینو محرز عضو ستاد حکومتی مقابله با کرونا روز ۲۴آبان گفت تعطیلی شبانه اصلاً به درد نمی‌خورد؛ چون روزها مردم در تجمعات شرکت دارند. وی افزود: الآن به قدری وضع بد است که باید حداقل یکی دو هفته تهران را کامل تعطیل کنند تا میزان مراجعه به بیمارستانها و بستریها کمتر شود.

مینو محرز تأکید کرد: باید این وضعیتی را که بالغ بر یک ماه است در بیمارستانها به‌وجود آمده پایین بیاورند. چون توان پرسنل و کادر درمان پاسخگو نیست و واقعاً وحشتناک است.

صف انتظار برای تحویل قربانیان کرونا به سردخانه در شیراز

علی پارسازاد گرداننده آرامستانهای شیراز اعتراف کرد در روزهای اخیر به یکباره تعداد فوتیهای کرونایی در شیراز افزایش چشمگیری یافت و به همین دلیل تأخیر و یا ناهماهنگی‌هایی در خصوص تحویل اجساد ایجاد شد.

یکی از شهروندان شیرازی به خبرگزاری رسمی رژیم -ایرنا گفت: بیمارستانهای این شهر اکنون تکمیل شده و پذیرای بیماران کرونایی نیست و باید بیماران در نوبت پذیرش قرار گیرند و وضعیت به گونه‌ای است که اگر کسی هم در نوبت پذیرش یا در حین بستری فوت کند دوباره باید در صف پذیرش به سردخانه و غسل و کفن قرار داشته باشد. ایرنا۲۴آبان

۴۵۲ جانباخته و ۱۱۲۰۳ ابتلای جدید امروز

سخنگوی وزارت بهداشت شمار جان‌باختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۴۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون ۴۱ هزار و ۳۴ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان‌باخته‌اند.

بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور ۱۱ هزار و ۲۰۳ نفر مبتلای جدید شناسایی شده است که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۷۴۹ هزار و ۵۲۵ نفر رسیده است.

۱۵شهرستان آذربایجان شرقی، در وضعیت قرمز و بحرانی

محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعتراف کرد: الآن وضعیت ۱۵شهرستان از ۲۱شهرستان آذربایجان شرقی غیر از تبریز، بحرانی و قرمز است.

وی تعداد بستریهای کرونا در استان را ۱۵۰۰نفر عنوان کرد و گفت: هر روز ۳۰۰نفر در بیمارستانهای استان بستری می‌شوند که ۱۰درصد بستریهای کل کشور را شامل می‌شود.

صومی خاطرنشان کرد: تعداد بستریها دو برابر بستریهای ماه گذشته بوده و ۳۰۰نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند و ۱۳۵نفر به کمک تهویه‌ٔ مکانیکی نفس می‌کشند. (خبرگزاری حکومتی ایسنا- ۲۳آبان۹۹)

حریرچی: پیش‌بینی دو برابر شدن مرگ کرونایی

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم شب گذشته طی مصاحبه‌یی پیش‌بینی کرد در دو هفته آینده آمار فوت ناشی از کرونا دو برابر شود. وی افزود: همان‌طور که می‌دانید ما تقریباً روزانه سه هزار مورد بستری داریم و امروز جمعه بیش از ۱۱هزار مورد شناسایی جدید داشتیم که البته همه موارد جدید شناسایی نمی‌شوند. حریرچی گفت: ما بیش از ۱۰روز است که مرگ‌های بالای ۴۵۰مورد را تجربه کردیم و پیش‌بینی برای کشور ما افزایش موارد مرگ و میر تا نزدیک دو برابر در دو هفته آینده است. (خبرگزاری رسمی رژیم ایرنا - ۲۳آبان)

زنگ خطر در هرمزگان به صدا درآمد/کرونا هم‌چنان می تازد

خبرگزاری حکومتی ایسنا در هرمزگان (۲۴آبان۹۹) گزارش کرد: «... جمع فوتیهای هرمزگان به ۸۶۳نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با ایسنا با بیان این‌که در یک هفته اخیر شمار بیماران سرپایی در استان ۳۰درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در ۲۴ساعت گذشته با ثبت ۳ فوتی جدید جمع فوتیهای استان به ۸۶۳نفر رسید.

دکتر حسین فرشیدی افزود: در حال حاضر ۲۵۶نفر در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این شمار ۷۱نفر در بخش ICU بستری‌اند و حال ۲۴نفر وخیم است و با دستگاه تنفس می‌کنند.

... فرشیدی با بیان این‌که این آمار در ۳ماه گذشته بی‌سابقه است که زنگ خطری برای هرمزگان به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر ۸شهرستان بندرعباس، بندر لنگه، بندرخمیر، پارسیان، بستک، حاجی‌آباد، قشم و کیش در وضعیت قرمز قرار دارند.»

اعلام مرگ، ساعت ۱۴ به وقت ایران

خبرگزاری حکومتی ایسنا (۲۴آبان۹۹): اگر تا چندی پیش سقوط هواپیماها و آمار بالای واژگونی مرگبار اتوبوس‌ها در ایران اشک همه را درمی‌آورد، حالا ایران روزانه به اندازه مسافران دو هواپیما، کشته می‌دهد و آمار آن ساعت ۱۴ هر روز اعلام می‌شود؛ دردآورتر آن‌که دیگر اعداد مرگ کروناییها برای ایرانیها عادی شده و فقط از خود می‌پرسند آیا نفر بعدی لیست، خودشان هستند؟

... اگر بگویم جنگ تن به تن شده بیراه نگفته‌ام، اعداد مرگ که در آغاز و تنها ۸ماه پیش، پس از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران حدود ۵۰نفر در روز گزارش می‌شد، کم کم و بعد تند تند افزایش یافت و به یکباره و بر اساس پیش‌بینی‌های اپیدمیولوژیستهای ایرانی و خارجی از ۱۰۰نفر به ۲۰۰نفر و تنها در ۵۰روز اخیر و با آغاز پاییز هم‌اکنون به وقت پنجشنبه ۲۲آبان ۹۹ به روزانه ۴۵۷نفر رسیده است.

تا به امروز و تنها در هشت ماه بیش از ۴۰هزار هموطن و شاید هم ۲ تا ۳برابر آن یعنی ۱۲۰هزار ایرانی از دست رفته‌اند و حداقل ۵۰۰هزار خانواده ایرانی داغدار شده‌اند».

شیوع کرونا در استانها با شیب ملایمی در حال افزایش است

خبرگزاری حکومتی ایسنا (۲۴آبان۹۹): «هم اینک ۲۷استان کشور در وضعیت قرمز و ۴استان در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد و به‌گفته جان بابایی، معاون وزیر بهداشت، شیوع کرونا در استانها با شیب ملایمی یا در حال افزایش است و یا روند ثابتی در پیش گرفته است؛ به‌عنوان مثال تنها در استان فارس در دو روز ۲۱ و ۲۲آبان بیش از ۵۷ فوتی کرونا گزارش‌شده و سردخانه‌های بیمارستانهایش جا ندارند.

از آن سو بیش از ۳۰۰ مدافع سلامت کشور شهید شده‌اند و آنها هم که مانده‌اند دیگر نای کار کردن ندارند و خسته شده‌اند؛ پرستاری در یاسوج سرم به دست کار می‌کند و دیگری پزشک متخصص بیماریهای عفونی که یکه و تنها و ۲۴ ساعته باید در خدمت بیماران شهرستان قائن در خراسان جنوبی باشد و یا پزشکانی که دست جمعی در بیمارستان شهدای تجریش تهران کرونا گرفته بودند و از روی تخت بیمارستان، بیماران را ویزیت می‌کردند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3bfa1dea-31da-45c5-a342-584ae0407188"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات