728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۳۳شهر از ۲۴۲هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۳۳شهر از ۲۴۲هزار نفر بیشتر است

۱۶۵ شهرستان در وضعیت قرمز و نارنجی، ۲۴۶شهرستان زرد و ۲۵استان در هشداروضع قرمز هستند

 

  • نمکی: روزهای سختی در پیش است. دانشگاههای پزشکی به‌شدت نگرانند. مهارخیز چهارم مشکل‌تر و سربازان مدافع خسته ترند.
  • وزارت بهداشت رژیم: جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۷نفر یعنی بالاترین آمار در سه ماه گذشته و بیماران درICUبرای اولین بار بعد از دو ماه از ۴۰۰۰نفر بیشتر شده است. طی روزهای آتی باید شاهد بالاتر رفتن آمار فوت‌شدگان باشیم
  • توکلی: نگران پر شدن ظرفیت تخت‌های بخشهای ICU در تهران هستیم
  • دانشگاه پزشکی کاشان: تعداد بستریها در مقایسه با اول فروردین ۱۰۰درصد افزایش داشته است
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: موج چهارم کرونا کشنده‌تر است، بیماران جدید از۲۵۰ نفر در اول فروردین به ۱۴۰۰نفر رسیده و بستریها دو برابر شده است. به‌طور غیرقابل باوری سرعت شیوع کرونا افزایش یافته و تمام بیمارستان به کرونا اختصاص می‌یابد

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۳فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۳شهر از ۲۴۲هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۶۴۳نفر، در البرز به ۵۹۹۳نفر، در اردبیل به ۳۰۰۲نفر، در اصفهان به ۱۵۷۵۵نفر، در بوشهر به ۲۴۴۴نفر، در تهران به ۵۵۸۷۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۹۴۵نفر، در خراسان جنوبی به ۲۳۵۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۶۲۵نفر، در خراسان شمالی به ۳۶۵۳نفر، در خوزستان به ۱۴۲۴۹نفر، در زنجان به ۲۶۱۵نفر، در سمنان به ۴۲۰۵نفر، در گلستان به ۶۲۳۵نفر، در گیلان به ۸۴۸۱نفر، در مازندران به ۱۰۳۲۰نفر، در هرمزگان به ۲۷۰۵نفر و در همدان به ۵۵۴۳نفر رسیده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده خود، شمار جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته را ۱۱۷نفر اعلام کرد که بالاترین آمار در سه ماه گذشته است. بیماران بستری در ICU نیز بعد از دو ماه از ۴۰۰۰تن بیشتر شده است. وی هم‌چنین گفت: «روند ابتلای به بیماری در تمامی استانهای کشور به جز خوزستان صعودی شده و ما شاهد افزایش تعداد شهرستانهای قرمز به ۴۶ و شهرستانهای نارنجی به ۱۱۹شهرستان هستیم. هم‌چنین ۲۴۶شهرستان در وضعیت زرد هستند و تنها ۳۷شهرستان در وضعیت آبی باقی مانده‌اند. تعداد مبتلایان به شکل نگران‌کننده‌ای رو به افزایش است و مطمئناً طی روزهای آتی باید شاهد بالاتر رفتن آمار فوت‌شدگان بیماری هم باشیم» (ایرنا ۱۳ فروردین۱۴۰۰).

 

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «در روزهای گذشته با رؤسای خسته و دل شکسته دانشگاه‌های پزشکی تماس داشتم. به‌شدت نگرانند. بیمارانشان در حال افزایش و تخت هایشان در حال پر شدن است. در این خیز جدید زنجیر مهار غول ویروس جدید گسسته‌تر است و خود و سربازان مدافعشان خسته تر. روزهای سختی در پیش است» (ایرنا ۱۳فروردین ۱۴۰۰).

 

خبرگزاری نیروی قدس نوشت «۲۵استان کشور در وضعیت هشدار قرار دارند. وزارت بهداشت رسماً اعلام کرده که آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۳فروردین۱۴۰۰).

در تهران، توکلی، معاون ستاد کرونا در تهران گفت: «نگران پر شدن ظرفیت تخت‌های ICU هستیم. از هفته آینده بیمارستانها زیر بار بیماران غیرکووید هم خواهند رفت و همین باعث نگرانی ما است» (ایسنا ۱۳فروردین۱۴۰۰)

خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر گفت: «روز چهارشنبه ۱۱فروردین ۳۹نفر و روز سه‌شنبه ۱۰فروردین ۳۸نفر بر اثر کرونا در تهران جان باختند. در خصوص مشکل کمبود قبر در بهشت زهرا گفت: مشکلی فعلاً نداریم و هم‌چنین تعدادی قبر اضطراری وجود دارد و به‌دنبال ایجاد گورستان جدیدی برای تهرانیها هستی» (افکار نیوز ۱۳فروردین۱۴۰۰).

 

در اصفهان، مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی کاشان گفت: ”تعداد بستریها در بیمارستان بهشتی کاشان در مقایسه با اول فروردین ۱۰۰درصد افزایش داشته است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۳فروردین۱۴۰۰). معاون دانشگاه پزشکی اصفهان گفت: «موج چهارم کرونا کشنده‌تر است، در روز اول فروردین ۲۵۰بیمار جدید شناسایی شده، اما تعداد بیماران در روزهای گذشته به ۱۴۰۰نفر رسیده است. در ۱۰روز گذشته بیماران بستری در استان دو برابر شده است. به‌طور غیرقابل باوری سرعت شیوع کرونا در استان افزایش یافته است و در یک سال اخیر چنین تجربه‌ای نداشته‌ایم. با ادامه این روند کشنده تمام بیمارستانهای استان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص می‌یابد» (ایمنا ۱۳فروردین۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی به افزایش ۸۰درصدی بیماران کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: تعداد بیماران بدحال نیز به همین میزان افزایش یافته است (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲فروردین۱۴۰۰).

در بوشهر، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد مبتلایان به کرونا در استان نسبت به دی۱۳۹۹، هشت برابر شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲فروردین۱۴۰۰).

در فارس، نماینده شیراز و زرقان در مجلس ارتجاع گفت: «استان فارس به شرایط سخت روز‌های اول کرونا بازگشته است، ضروری است که هر چه سریع‌تر مسئولان و متولیان تدابیر لازم در خصوص مدیریت کرونا اتخاذ کنند. استان فارس به‌حال خود رها شده است و موضوع مدیریت کرونا در استان به صلاح نیست. شرایط بدتر هم خواهد شد اگر تدابیر و اقدامات پیشگیرانه نداشته باشیم. آمار بیماران، بیش از ظرفیت بیمارستانها است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۳فروردین۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳فروردین۱۴۰۰ (۲آوریل۲۰۲۱)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2cd67896-42b5-456e-ba46-22e0a1e966b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات