728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۹شهر از ۲۴۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۹شهر از ۲۴۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

۱۱۷شهر در وضعیت نارنجی و قرمز قرار گرفتند

  • سخنگوی ستاد کرونا در اصفهان: تعداد بستریهای در روزهای پایانی اسفند ۴۰۰نفر بود که امروز به ۸۰۰نفر رسیده است. تعداد تستهای مثبت ۱۰درصد بود که به ۵۰درصد افزایش یافته است
  • دانشگاه پزشکی مشهد: شمار بستری‌شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی ۶۰درصد افزایش یافت
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: بستریهای کرونا در هفته اخیر نسبت به هفته قبل ۱۵۰درصد رشد داشته و اکثر آنها ویروس انگلیسی است
  • مرکز اورژانس البرز: دیروز تعداد مراجعان سرپایی به ۱۶۰۰نفر رسید، در حالی که در اسفندماه در بدترین حالت بین ۹۰۰ تا هزار نفر بود

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۱فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۹شهر از ۲۴۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۵۵۸نفر، در البرز به ۵۹۶۸نفر، در اصفهان به ۱۵۶۶۵نفر، در ایلام به ۲۴۶۱نفر، در تهران به ۵۵۶۹۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۵۸۵نفر، در خوزستان به ۱۴۰۹۹نفر، در سمنان به ۴۱۷۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۵۷۶نفر، در قزوین به ۲۷۳۴نفر، در قم به ۸۶۹۵نفر، در گلستان به ۶۲۰۵نفر، در مازندران به ۱۰۲۶۰نفر، در هرمزگان به ۲۶۸۰نفر و در همدان به ۵۵۱۸نفر رسیده است.

 

در حالی‌که تقریباً تمامی کشورهای جهان واکسیناسیون علیه کرونا را به رایگان انجام می‌دهند آخوند روحانی امروز گفت: «بخش خصوصی با ارز نیمایی می‌تواند واکسن را وارد کند بیاورد و در بیمارستانهای خصوصی دولتی هر جا که وزارت بهداشت و درمان می‌گوید مناسب هست آنجا این تزریقات انجام بگیرد حتی اگر یک کارخانه بزرگ یک تولیدکننده بزرگ برای کارگران خودش می‌خواهد برود بیاورد وارد کند برود با هماهنگی وارد کند بیاورد واکسن استفاده کند». به این ترتیب و با این سیاست جنایتکارانه رژیم آخوندی از یک‌سو راه را برای چپاولگری بخش خصوصی که اسم مستعار سپاه پاسداران و نهادهای وابسته به خامنه‌ای است هموار می‌کند و از سوی دیگر دهها میلیون مردم محروم و کارگران و زحمتکشان را عملاً از واکسن محروم می نماید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت، تعداد شهرستانهای قرمز کرونا را ۳۲ و نارنجی را ۸۵ اعلام کرد و گفت: «۲۷۲شهرستان زرد و تنها ۵۹شهرستان آبی هستند. علاوه بر جنوب، غرب و مرکز کشور، شهرستانهایی از شمال و شرق درگیر افزایش روند مبتلایان شده‌اند» (ایرنا ۱۱فروردین۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «تعداد بستریها در روزهای پایانی سال ۴۰۰نفر بود که امروز به ۸۰۰نفر افزایش یافته است. تعداد تستهای مثبت در پایان سال ۱۰درصد بود که در هفته اول سال به ۱۹درصد رسید و در این هفته به ۵۰درصد افزایش یافته است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۱فروردین۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، معاون دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «شمار بستری شدگان روزانه ۶۰درصد افزایش یافت شمار بیماران تا ۳۰ اسفند روزانه ۱۰۳نفر بستری می‌شدند که اکنون به ۱۶۶نفر افزایش یافته است. تعداد کل بستری شدگان در مراکز درمانی استان بالاتر از ۶۰۰نفر افزایش یافته است» (ایرنا ۱۱فروردین۱۴۰۰).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «بندرعباس در وضعیت هشدار قرمز کرونایی قرار دارد. شمار بستریهای کرونا در هرمزگان در یک هفته اخیر نسبت به هفته قبل بیش از ۱۵۰درصد رشد داشته و متأسفانه بیشتر مبتلایان نیز از نوع کرونای جهش‌یافته هستند. به‌طور یقین در روزهای آینده وارد یک موج صعودی جدید در استان خواهیم شد و شرایط نسبت به سال گذشته خطرناک‌تر خواهد بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۱فروردین۱۴۰۰).

در البرز رئیس مرکز اورژانس گفت: «دیروز تعداد مراجعان سرپایی به ۱۶۰۰نفر رسید در حالی که در اسفندماه در بدترین حالت بین ۹۰۰ تا هزار نفر بود» (ایسنا ۱۱فروردین۱۴۰۰).

در فارس، رئیس دانشکده پزشکی لارستان گفت: «وقتی در یک روستایی هم‌چون جهاد آباد جویم از مجموع ۱۶ تست کرونا ۱۴مورد آن مثبت هست و یا ظرف ۴۸ساعت بالای ۷۲درصد تستهای کرونایی در این بخش مثبت می‌شود این یعنی این‌که وضعیت بحرانی است» (ایرنا ۱۱فروردین۱۴۰۰).

در بوشهر، دبیر ستاد کرونا در بوشهر از افزایش بستریهای بخش کرونایی بیمارستانهای استان بوشهر خبر داد و گفت: «تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستانهای استان بوشهر امروز به ۱۶۶نفر رسید که این تعداد هفته قبل ۹۵نفر بود که نشان از افزایش ۷۰درصدی بستریها دارد» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۱فروردین۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱فروردین۱۴۰۰ (۳۱مارس۲۰۲۱)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea2b6ee4-db62-4bfb-b6c6-baad575f8536"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات