728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۶شهر از ۲۴۰هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۶شهر از ۲۴۰هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

وزارت بهداشت: شمار مبتلایان در ۲۴ساعت از ۱۰هزار گذشت، شهرهای قرمز و نارنجی به ۸۱ و شهرهای زرد به ۲۷۷ رسید

  • مدیرکل روابط عمومی نظام پزشکی: تنها حدود ۱۶۱هزار نفر مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند، که کمتر از یک‌پنجم درصد از جمعیت ۸۳میلیون نفری کشور است
  • زالی: یک‌سوم بیماران کرونایی در پایتخت نیازمند ICU هستند.
  • طبرسی: وضعیت بیمارستانهای پایتخت نگران‌کننده است. تخت‌های بیمارستانی کاملاً اشغال شده است
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: بیماران شناسایی شده نسبت به اوایل اسفند۹۹ سه برابر و تعداد بستریها دو برابر شده است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۰فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۶شهر از ۲۴۰هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۵۱۸نفر، در آذربایجان غربی به ۹۰۲۸نفر، در اردبیل به ۲۹۸۲نفر، در اصفهان به ۱۵۶۲۵نفر، در تهران به ۵۵۶۰۱نفر، در خراسان جنوبی به ۲۳۳۶نفر، در خراسان شمالی به ۳۶۳۳نفر، در خوزستان به ۱۴۰۲۹نفر، در زنجان به ۲۶۰۰نفر، در سمنان به ۴۱۴۰نفر، در فارس به ۷۰۵۷نفر، در کرمان به ۵۳۰۹نفر، در گیلان به ۸۴۱۱نفر، در لرستان به ۱۰۱۴۸نفر و در مرکزی به ۴۹۷۸نفر رسیده است.

 

در آمار مهندسی‌شده سخنگوی وزارت بهداشت، شمار بیماران جدید در ۲۴ساعت گذشته از مرز ۱۰هزار گذشت و بیماران در ICU به ۳۹۵۳نفر رسید که در ۲ماه گذشته بالاترین آمار است. وی هم‌چنین گفت: «هم اکنون ۲۵شهرستان قرمز و ۵۶شهرستان نارنجی و ۲۷۷شهرستان زرد و تنها ۹۰شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند» (ایرنا ۱۰فروردین۱۴۰۰).

 

کرمان‌پور، مدیرکل روابط عمومی نظام پزشکی گفت: «پس از بیش از یک ماه از ورود واکسن روسی، تنها حدود ۱۶۱هزار نفر مورد تزریق قرار گرفته‌اند، که کمتر از یک‌پنجم درصد از جمعیت ۸۳میلیون نفری کشو» است (آرمان ۱۰فروردین۱۴۰۰).

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «یک‌سوم بیماران کرونایی در پایتخت نیازمند ICU هستند. طبرسی عضو کمیته علمی ستاد کرونا، وضعیت بیمارستانهای پایتخت را نگران‌کننده دانست و از اشغال کامل تختها خبر داد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰فروردین۱۴۰۰).

 

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «۶۳درصد بیماران شناسایی شده، مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰فروردین۱۴۰۰). .

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «اوایل فرودین ما با افزایش بسیار شدید ابتلا روبه‌رو شدیم. تعداد بیماران شناسایی شده نسبت به اوایل اسفند۹۹ سه برابر و بستریها دو برابر شده است. احتمال می‌رود تا آخر فرودین با بیش از ۱۰۰۰بستری مواجه شویم» وی افزود: «طی ۲۴ساعت اخیر ۳۳۶۶بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه مراجعه کرده که ۱۳۸۵نفر مبتلای قطعی بوده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰فروردین۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی هرمزگان گفت: «تعداد مبتلایان کرونای انگلیسی به ۵۰۰نفر رسید» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰فروردین۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته ۷۳۴مبتلای جدید شناسایی شد که رکورد جدیدی از آذرماه سال گذشته است. از ۵۱۲بیمار کرونایی بستری ۱۳۶نفر در ICU بستری هستند و کل فوتی‌ها به ۳۷۵۷نفر رسید». جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت گفت: «در استان آذربایجان غربی جامعه در معرض خطر بالایی در زمینه کرونا قرار دارد، این استان مستعد آلودگی و بیشترین آمار مبتلایان قرار دارد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰فروردین۱۴۰۰).

در کهگیلویه و بویراحمد، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «امروز ۳۶۰تست کرونا مثبت شد. تا سه هفته آینده تمام مناطق استان قرمز خواهد شد» (مهر ۱۰فروردین۱۴۰۰).

در قزوین، جانشین ستاد کرونا گفت: «از ۲روز گذشته بستریها حدود ۳۰درصد افزایش داشته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰فروردین۱۴۰۰).

در مرکزی، رئیس دانشگاه پزشکی اراک از تغییر وضعیت اراک و ساوه از وضعیت زرد به نارنجی خبر داد و گفت در استان قطعاً وارد فاز چهارم شده‌ایم. روند بستری صعودی شده و آمار مراجعین سرپایی به‌شدت در حال افزایش است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۰فروردین۱۴۰۰).

 

در کرمانشاه رئیس مرکز بهداشت با اشاره به شناسایی بیش از ۵۰مورد ابتلای کرونای انگلیسی گفت: «تمام افرادی که علائم مشابه کرونا دارند، باید فرض را بر این بگیرند که به کرونای انگلیسی مبتلا شده و نکات مربوط به قرنطینه را با جدیت بیشتری رعایت کنند» (ایسنا ۱۰فروردین۱۴۰۰).

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰فروردین۱۴۰۰ (۳۰مارس۲۰۲۱)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80f8e951-f357-40ae-9437-c4f74002109e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات