728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۶شهر از ۲۳۹هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۶شهر از ۲۳۹هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شمار مبتلایان در ۲۴ساعت گذشته برای اولین بار در ۱۱۰روز گذشته از ۹۳۰۰تن گذشت

  • معاون وزارت بهداشت: افزایش بستریها در کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خراسان جنوبی، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، فارس، قزوین، قم و لرستان.
  • رئیس بیمارستان لواسانی تهران: تا ۳هفته‌ٔ آینده ورودی بیمارستانها بیشتر خواهد شد. احتمالاً ما دوباره با یک اپیزود از شعله‌ور شدن بیماری مواجه می‌شویم اما تاکنون ۱۵درصد از پرسنل بیمارستان واکسینه شده‌اند.
  • رئیس دانشگاه پزشکی هرمزگان: بستریها ۵۳درصد افزایش یافته و باید در هرمزگان هر چه زودتر اعلام خطر شود. ویروس انگلیسی روزبه‌روز افزایش می‌یابد و وضعیت خطرناکی برای هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.
  • دانشگاه پزشکی زنجان: بسترهای کرونا در استان ۳برابر شده است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۹فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۶شهر از ۲۳۹هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۴۶۸نفر، در البرز به ۵۹۴۳نفر، در اصفهان به ۱۵۵۸۰نفر، در بوشهر به ۲۴۲۹نفر، در تهران به ۵۵۵۱۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۹۳۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۵۳۵نفر، در خوزستان به ۱۳۹۵۴نفر، در کردستان به ۴۱۴۲نفر، در کرمانشاه به ۴۷۹۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۸۲۹نفر، در مازندران به ۱۰۲۱۰نفر و در یزد به ۴۳۲۷نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده خود، شمار بیماران جدید در ۲۴ساعت گذشته را برای اولین بار در ۱۱۰روز گذشته ۹۳۱۰نفر ذکر کرد (ایرنا ۹فروردین۱۴۰۰). .

معاون وزارت بهداشت گفت: «روند بستری در کل کشور به‌علت ابتلا به ویروس کرونا صعودی است. وضعیت بستری روزانه در استانهایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خراسان جنوبی، مرکزی، چهارمحال و بختیاری به سمت وضعیت قرمز در حال حرکت است. وضعیت بستری روزانه در استانهای آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، فارس، قزوین، قم و لرستان در حال صعود است» (ایرنا ۸فروردین۱۴۰۰).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «وقوع خیز قطعی کرونا در شهرهای متعددی از نوار غربی و مرکزی کشور جدی است. بر این اساس شهرستانهای شبستر و میانه (آذربایجان شرقی)، نجف آباد (اصفهان)، ساوجبلاغ، فردیس و نظرآباد (البرز)، دشتستان (بوشهر)، شهریار (تهران)، بروجن (چهارمحال و بختیاری)، کرمانشاه (کرمانشاه)، دلفان و سلسله (لرستان)، ساوه و اراک (مرکزی) به‌زودی در وضعیت نارنجی قرار می‌گیرند. هم‌چنین آبدانان (ایلام) و ازنا (لرستان) به‌زودی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۹فروردین۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا در تهران گفت: «علت این‌که ما سریع‌تر از حد موعد در واقع شاهد افزایش تغییر رنگ تهران هستیم باز به‌خاطر این‌که بخش زیادی از این مراجعین سرپایی و مراجعین ابتلا بستری ما طبیعتاً ویروس های جهش‌یافته هستند از سرعت بالاتری در زمینه تبدیل رنگ برخوردار هستند» (تلویزیون رژیم ۸فروردین۱۴۰۰).

رئیس بیمارستان لواسانی گفت: «طبق پیش‌بینی قطعاً تا ۳ هفته‌ٔ آینده وضعیت ورودی بیمارستانها بیشتر خواهد شد، احتمالاً ما دوباره با یک اپیزود از شعله‌ور شدن بیماری در جامعه مواجه می‌شویم». وی هم‌چنین گفت: «تاکنون تنها حدود ۱۵درصد از پرسنل بیمارستان واکسیناسیون را انجام دادند» (ایلنا ۹فروردین۱۴۰۰).

در خوزستان، معاون دانشکده پزشکی شوشتر گفت: «وضعیت شوشتر قرمز است. روزانه بین ۵۰ تا ۵۵درصد از تست‌های PCR مثبت می‌شود که به تبع آن تخت‌های بیمارستانی ما پر خواهند شد و بیماران بدحال بیشتری خواهیم داشت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸فروردین۱۴۰۰).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش ۵۳درصدی بستری شدن مبتلایان گفت: «باید افزایش خطر کرونا در هرمزگان هر چه زودتر اعلام شود اعلام خطر در دو هفته آینده سودی ندارد. شیوع ویروس کرونای انگلیسی روزبه‌روز افزایش می‌یابد و وضعیت خطرناکی برای هرمزگان پیش‌بینی می‌شود» (ایسنا ۹فروردین۱۴۰۰).

در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری قرار دارد. هم‌چنین احتمالاً طی روزهای آینده تختهای بیمارستانی اشغال خواهد شد و تخت خالی برای بیماران غیرکرونایی وجود نخواهد داشت» (ایرنا ۹فروردین۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، معاون دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «تعداد بستریها رو به افزایش گذاشته و نتایج مثبت آزمایشات PCR طی هفته‌های گذشته دو برابر شده است. با ادامه این روند در آینده نه چندان دور وضعیت مشهد و خراسان رضوی به نارنجی تبدیل خواهد شد « (ایرنا ۹فروردین۱۴۰۰).

در زنجان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «بسترهای کرونا در استان ۳برابر شده و زنجان وضعیت نارنجی دارد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹فروردین۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹فروردین۱۴۰۰ (۲۹مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/939ba575-d149-4aa3-844d-a0ed16442577"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات