728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۵هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۵هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

خامنه‌ای حتی از همدردی لفظی با قربانیان دریغ کرد و در دروغهای شرم‌آور از موفقیتهای موهوم و تولید واکسن خبر داد

 

  • وزارت بهداشت رژیم: در حال حاضر ۱۲شهرستان قرمز و ۳۹شهرستان نارنجی هستند
  • زالی: شرایط بسیار شکننده است، با توجه به تغییر رنگهایی که امروز داشتیم، در روزهای آتی هم با تغییر رنگها مواجهیم
  • زالی: طبق آمار ۲۴ ساعته شهر تهران بالغ بر ۲۲۰۰بیمار بستری شده‌اند که حدود ۷۸۰نفر از آنها در بخش ICU هستند و متأسفانه مجدداً حدود ۳۷۰ بستری جدید را داشته‌ایم که ۸۰نفر از این بیماران در بخش ICU بستری شدند
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۱۴۷نفر از مبتلایان به کرونا در ICU هستند که ۵۰درصد بیشتر از اوایل بهمن است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه اول فروردین ۱۴۰۰اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۲شهر از ۲۳۵هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان آذربایجان غربی به ۸۸۰۸نفر، در اردبیل به ۲۹۰۲نفر، در اصفهان به ۱۵۲۸۵نفر، در بوشهر به ۲۳۷۹نفر، در تهران به ۵۴۸۰۱نفر، در خوزستان به ۱۳۳۶۹نفر، در سمنان به ۳۹۳۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۴۸۱نفر، در کرمان به ۵۲۰۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۷۸۹نفر، در گلستان به ۶۰۹۵نفر، در گیلان به ۸۲۹۱نفر، در مازندران به ۱۰۰۵۰نفر و در مرکزی به ۴۸۴۳نفر رسیده است.

 

به‌رغم گسترش ویروس جهش‌یافته انگلیسی در سراسر کشور و بحرانی که هر روز قربانیان بیشتری می‌گیرد و به‌رغم بیلان فاجعه‌بار واکسیناسیون در ایران، خامنه‌ای در سخنان امروزش به‌مناسبت شروع سال۱۴۰۰ حتی از همدردی لفظی با قربانیان فزاینده کرونا دریغ کرد و با سر هم کردن دروغهای شرم‌آور از موفقیتهای موهوم در ”مسأله کرونا ”و ”از تولید واکسن از راههای مختلف در چند طریق ”که ”مایه آبرو برای کشور شده“ صحبت کرد.

 

لاری سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده خود امروز با اشاره به افزایش شهرستانهای قرمز و نارنجی گفت: «در حال حاضر ۱۲شهرستان قرمز و ۳۹شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است» (ایرنا اول فروردین ۱۴۰۰).

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «۲۲۰۰بیمار کرونایی در شهر تهران بستری شده‌اند که ۷۸۰نفر آنها در ICU هستند. مجدداً۳۷۰ بستری جدید داشته‌ایم که۸۰ نفر در ICU بستری شدند. بیماران ICUبه‌دلیل جهش ویروس از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند. با توجه به تغییر رنگهایی که امروز اتفاق افتاد ما در روزهای آتی مجدداً با تغییر رنگ مواجه هستیم. شرایط بسیار شکننده است. شهر‌های دماوند و فیروزکوه جز شهر‌های نارنجی قرار گرفتند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱ فرورین ۱۴۰۰). محرز عضو علمی ستاد کرونا گفت: «اخیراً ویروس انگلیسی به‌ویژه در شهر تهران غالب شده است. خانواده‌ها با هم مبتلا می‌شوند» (عصر ایران ۱ فروردین ۱۴۰۰).

 

 

در هرمزگان سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «طی شبانه روز گذشته ۶۳هرمزگانی به کرونای انگلیسی مبتلا شدند و جمع کل مبتلایان به این ویروس در استان به ۲۷۰نفر رسید» (ایسنا ۱ فروردین ۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۱۴۷نفر از مبتلایان به کرونا در ICU قرار دارند. این آمار حدود ۵۰درصد بیشتر از اوایل بهمن سال گذشته است. از این تعداد ۳۳نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته که شرایط آنان بسیار نامناسب‌تر است. کل فوتیهای کرونا در آذربایجان غربی به ۳۷۲۰نفر رسید» (ایرنا ۱ فرورین ۱۴۰۰).

 

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گیلان گفت: « در حال حاضر ۲۸۸بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند. حال۷۲نفر از این بیماران بد و در بخش ICU مراکز درمانی استان گیلان بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱ فروردین ۱۴۰۰).

در اصفهان، معاون بهداشتی نطنز ضمن ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان به کرونا و احتمال افزایش بستریها گفت: «افزایش نمونه مثبت در این روزها و هفته‌های اخیر نشان‌دهنده جولان بیماری و درگیری افراد است که در روزهای آینده سبب افزایش بستری و پر شدن تختهای بیمارستانی می‌شود» (خبرگزاری نیروی قدس ۱ فروردین ۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اول فروردین۱۴۰۰ (۲۱مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1b647eb-cd30-4e22-9a6f-c188d9e08c7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات