728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۳هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۳هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

گسترش سریع ویروس انگلیسی در خوزستان، هرمزگان، کردستان خراسان جنوبی و دیگر استانها

 

  • رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی: امکانات درمانی ظرفیت معینی دارد و در صورت افزایش شدید بیماران در مناطق مختلف تاب مقاومت در برابر بار بیش از حد را نخواهد داشت. خطر بزرگی در کمین است و بیم فاجعه انسانی می‌رود.
  • نماینده خوزستان در مجلس ارتجاع: از هر ۱۰بستری ۹نفر به ویروس انگلیسی مبتلا هستند، در دشت آزادگان با کمبود شدید اکسیژن مواجهیم. دستگاههای اکسیژن ساز بیمارستانها جوابگو نیست و شاهد از دست دادن جوانانمان هستیم.
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: ۵۰درصد مبتلایان جدید از نوع کرونای انگلیسی است. مبتلایان به این ویروس به ۱۸۳نفر رسید.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: تعداد فوتیها و بستریهای کرونا در اصفهان حدود ۲۰درصد افزایش یافته است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۸اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۲شهر از ۲۳۳هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۹۱۲۸نفر، در البرز به ۵۷۹۳نفر، در اردبیل به ۲۸۷۷نفر، در اصفهان به ۱۵۱۷۰نفر، در تهران به ۵۴۵۳۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۲۶۰نفر، در خوزستان به ۱۳۱۵۹نفر، در فارس به ۶۸۹۲نفر، در قزوین به ۲۶۴۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۷۷۴نفر، در گیلان به ۸۲۵۱نفر، در لرستان به ۹۸۲۳نفر، در مازندران به ۹۹۶۵نفر و در مرکزی به ۴۸۰۸نفر رسیده است.

 

رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور طی نامه‌ای، ضمن هشدار نسبت به افزایش شدید بیماران کرونایی نوشتند: «اگر چه خستگی کارکنان مسأله‌ای واقعی و جدی است، اما محدودیت ظرفیت و امکانات درمانی نیز نگران‌کننده است و در صورت افزایش شدید بیماران در مناطق متعدد کشور، تاب مقاومت نخواهد داشت و خطر بزرگی در کمین خواهد بود و بیم فاجعه انسانی در کشور خواهد رفت. با توجه به شرایط کشور، انتظار داریم تصمیم‌های جدی با قاطعیت و سرعت بیشتر گرفته شود و به اجرا درآید» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۸اسفند).

 

در خوزستان، ساعدی عضو مجلس ارتجاع با تأکید بر این‌که اکثر شهرستانهای استان در وضعیت قرمز است گفت: «دولت به رسالتی که برعهده داشت آنطور که باید و شاید عمل نکرد. چندبار به وزیر بهداشت و وزیر کشور تذکر دادم تا شهرهای قرمز استان قرنطینه و تعطیل شوند ولی متأسفانه روال عادی طی شد و ما امروز شاهد تلفات بالا و روند افزایش مبتلایان هستیم. امروز خیلی از شهرستانها قرمز است. اما تدابیری انجام نمی‌شود. به‌گفته وزارت بهداشت از هر ۱۰بستری ۹نفر به ویروس انگلیسی مبتلا هستند. . ما در دشت آزادگان با کمبود شدید اکسیژن مواجه هستیم. دستگاههای اکسیژن ساز در بیمارستانها جوابگوی بیماران نیست و ما شاهد از دست دادن جوانانمان هستیم» (ایسنا ۲۸اسفند).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: تعداد فوتی و بستریهای کرونا در اصفهان حدود ۲۰درصد افزایش یافته است، قبلاً ۱۱شهر با وضعیت زرد داشتیم، اما اکنون تعداد این شهرها به ۱۷شهر رسیده و تعدادی از شهرهای آبی به وضعیت زرد تبدیل شده‌اند. مجموع آمارهای بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی نشان می‌دهد وضعیت به سمت بدتر شدن می‌رود. برخی بیمارستانها نیز افزایش ظرفیت برای پذیرش بیماران کرونا داشته‌اند، بیمارستان صدوقی افزایش ظرفیت داشته و بیمارستانهای تأمین اجتماعی نیز با تخصیص ظرفیت ۱۵۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا خدمت رسانی می‌کنند» (ایمنا ۲۸اسفند).

 

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی از دومین فوت در اثر کرونای انگلیسی خبر داد و گفت: «۵۰ درصد مبتلایان شناسایی شده جدید در هرمزگان از نوع کرونای انگلیسی است. ۲۸مورد جدید کرونای انگلیسی شناسایی شد و شمار مبتلایان به این ویروس به ۱۸۳نفر رسید این نگران‌کننده است و شناسایی آنها جز با آزمایش تخصصی امکانپذیر نیست» (ایسنا ۲۸اسفند).

در کردستان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «به‌صورت میانگین ۳۰درصد بیماران کرونایی، مبتلا به ویروس جهش‌یافته هستند و این ویروس به سمت غلبه بر ویروس معمولی پیش می‌رود و نقش اصلی را بازی می‌کند» (ایرنا ۲۸اسفند).

در خراسان جنوبی رئیس دانشگاه پزشکی از ابتلای ۴مورد جدید به کرونای انگلیسی خبر داد و گفت: «آمار کل مبتلایان به این نوع کرونا در استان خراسان جنوبی به ۳۰مورد رسید» (ایسنا ۲۸اسفند).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸ اسفند۱۳۹۹ (۱۸مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e353330-ed6b-44ba-9b1e-e09cc04ba9bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات