728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۶هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۶هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

سخنگوی ستاد کرونا: احتمالاً بخشهایی از آذربایجان غربی، کردستان، اصفهان، ایلام قرمز و تهران نارنجی می‌شود

 

  • طبرسی: حداقل در تهران وارد پیک چهارم شده و از اول فروردین با سیل بیماران مواجهیم. تا دو هفته دیگر بیمارستانها اشباع و از اواخر فروردین مرگ‌ومیر افزایش می‌یابد. نمی‌توان جلوی این روند را گرفت خطا را به مردم نباید نسبت داد. ستاد نباید اجازه سفر می‌داد
  • حریرچی: از یک هفته پیش از شروع سال شاهد روند افزایش کرونا هستیم. در برخی شهرها از جمله تهران شاهد افزایش بستری هستیم
  • دانشگاه پزشکی اهواز: در حال حاضر ۱۶۲۴بیمار در ۳۹بیمارستان استان بستری هستند که ۴۰۰نفر در ICU تحت‌نظر قرار دارند
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: در ۲۴ساعت گذشته با شناسایی ۲۹بیمار جدید، جمع مبتلایان به کرونای انگلیسی به ۲۹۹نفر رسید

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۳فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۲شهر از ۲۳۶هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۸۵۸نفر، در اصفهان به ۱۵۳۳۰نفر، در ایلام به ۲۴۱۶نفر، در تهران به ۵۴۹۷۱نفر، در خوزستان به ۱۳۵۱۴نفر، در فارس به ۶۹۴۷نفر، در کردستان به ۴۰۷۷نفر، در کرمان به ۵۲۲۹نفر، در کرمانشاه به ۴۷۳۹نفر، در گلستان به ۶۱۲۰نفر، در گیلان به ۸۳۲۱نفر، در مازندران به ۱۰۱۱۰نفر، در مرکزی به ۴۸۷۳نفر و در یزد به ۴۲۷۷نفر رسیده است.

 

حریرچی، معاون وزیر بهداشت از افزایش شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد و گفت: از یک هفته پیش از شروع سال روند افزایشی کرونا مشاهده می‌شود. در برخی شهرها از جمله تهران شاهد بستریها هستیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳فروردین۱۴۰۰).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «میزان بستریها در فیروزکوه، دماوند و پیشوا بالا رفته است، با افزایش بستریها در تهران احتمال نارنجی شدن تهران وجود دارد. روند بستری در آذربایجان غربی و ارومیه صعودی است و امکان قرمز شدن آن وجود دارد. در بوشهر، دیلم، کنگان و گناوه وضعیت به سوی نارنجی شدن است و امکان قرمز شدن آنها وجود دارد. شرایط در ایذه و بهبهان به‌شدت صعودی است و در سقز و بانه و بیجار و کردستان نیز امکان تغییر رنگ وجود دارد. در خوانسار و گلپایگان و کاشان استان اصفهان روند بیماری صعودی است و امکان قرمز شدن خوانسار و نارنجی شدن کاشان وجود دارد. هم‌چنین روند آبدانان، ایوان، کردان و دهلران در ایلام صعودی و امکان قرمز شدن دهلران وجود دارد» (ایسنا ۳فروردین۱۴۰۰).

طبرسی عضو علمی ستاد کرونا گفت: «حداقل در تهران وارد پیک چهارم شده‌ایم و از روز اول فروردین سیل بیمارانی است که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. حتی سال گذشته که پیک بیماری داشتیم روزهای اول و دوم فروردین شاهد کاهش مراجعه بودیم. خطا را نمی‌توان به مردم نسبت داد. ستاد نباید به مردم اجازه سفر می‌داد. تا دو هفته دیگر بیمارستانها اشباع خواهد شد و از اواخر فروردین مرگ‌ومیر افزایش خواهد یافت. این روندی است که نمی‌توان جلوی آن را گرفت... تمامی تختهای بیمارستان ما پر شده است. تمامی همکاران ما در بیمارستان حضور دارند و بخش‌ها پر است. مراجعه به اورژانس بیمارستان در نوروز حداکثر ۸۰نفر بود اما در حال حاضر به بیش از ۱۵۰نفر رسیده است. تا نتوانیم واکسیناسیون را سرعت دهیم از شرایط بحرانی خارج نخواهیم شد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳فروردین۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در حال حاضر ۳۹بیمارستان استان خوزستان در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی بوده و اکنون حدود ۱۶۲۴بیمار بستری هستند که حدود ۴۰۰بیمار در آی سی یو، ۶۶بیمار اینتوبه‌ای و سایر بیماران در بخشهای عادی حضور دارند» (ایرنا ۳فروردین۱۴۰۰).

 

در هرمزگان سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته با شناسایی ۲۹بیمار جدید جمع مبتلایان به کرونای انگلیسی به ۲۹۹نفر رسید. بندرعباس، بندر لنگه، بندرخمیر، قشم، پارسیان و جزیره کیش بیشترین آمار کرونای انگلیسی را دارند» (ایسنا ۳فروردین۱۴۰۰).

در زنجان رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «موارد مثبت ابتلا به کرونای انگلیسی در اکثر شهرهای استان وجود دارد و باید فرض کنیم افرادی که بیمار می‌شوند، به ویروس جهش‌یافته مبتلا شده‌اند» (ایسنا ۳فروردین۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان معاون استاندار گفت: «در حوزه دانشگاه پزشکی ایرانشهر اگر کرونای انگلیسی شیوع بیشتری پیدا کند کنترل از دست ما خارج خواهد شد چرا که ما مراکز درمانی کمی در منطقه داریم» (خبرگزاری نیروی قدس ۳فروردین).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳فروردین۱۴۰۰ (۲۳مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ffa2da4f-0d11-4d89-94c9-7b4b2f3342ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات