728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۱۸شهر از ۲۳۱هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۱۸شهر از ۲۳۱هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • زالی: بیماران کرونایی بستری در تهران ۲۴۱۴نفر و بیماران در ICU۸۷۲ نفر است که به ترتیب ۱۲ و ۶درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.
  • بیمارستان مسیح دانشوری: مدیریت کرونا غیرعلمی بود و از فرصتها استفاده نشد. برای هیچ چیز برنامه‎ریزی نمی‌شود.
  • دانشگاه پزشکی اهواز: موارد بیماری و بستری نسبت به هفته قبل به ترتیب ۱۱ و ۱۴درصد افزایش داشت.
  • دانشگاه پزشکی لرستان: شیوع کرونا روند صعودی دارد و میانگین ابتلا نسبت به بهمن۶۰درصد افزایش یافته است.
  • دانشگاه پزشکی تبریز: ۱۳۱مورد کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی داشته‌ایم که بالاترین آمار در کشور است.
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی به ۶۴نفر رسید. بندرعباس با ۲۴مورد بیشترین مبتلا را دارد.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۴اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۱۸شهر از ۲۳۱هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۸۹۸۸نفر، در البرز به ۵۷۴۳نفر، در اصفهان به ۱۴۹۹۵نفر، در بوشهر به ۲۳۳۴نفر، در تهران به ۵۴۱۷۶نفر، در خوزستان به ۱۲۸۴۰نفر، در سمنان به ۳۷۹۰نفر، در فارس به ۶۸۳۷نفر، در کردستان به ۳۹۹۲نفر، در کرمان به ۵۰۹۹نفر، در کرمانشاه به ۴۶۵۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۷۴۹نفر، در گیلان به ۸۱۸۶نفر، در مازندران به ۹۸۳۲نفر، در همدان به ۵۳۶۸نفر و در یزد به ۴۲۰۲نفر رسیده است.

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «مجموع بیماران بستری ۲۴۱۴نفر است که نسبت به هفته گذشته حدود ۱۲درصد رشد نشان می‌دهد. ۸۷۲بیمار درICU بستری هستند که نسبت به هفته قبل حدود ۶درصد افزایش داشته است. به نظر می‌رسد در این هفته نیز باید منتظر باشیم بین میزان ترخیص و میزان بستری یک توازن منفی ایجاد شود. در ۲۴ساعت گذشته تعداد بیماران بستری جدید نسبت به بیماران ترخیص شده افزایش یافته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳اسفند).

 

هاشمیان فوق‌تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری تهران گفت: «مدیریت کرونا غیرعلمی بود و به‌طور کلی از فرصتها استفاده نشد و تغییری در جهت مدیریت نبود. وقتی فرماندهی در جنگ پاسخگو نباشد، فرماندهان عوض می‌شدند که در کرونا تغییری در مدیریت صورت نگرفت. از تجربیات پزشکان و کادر به‎موقع استفاده نکرد، هم در جنبه کاهش مرگ‎ومیر و هم در جنبه اقتصادی ضربه خورد. هنوز هم روند واکسیناسیون مشخص نیست. سرعت واکسیناسیون کم است. نمکی که پزشک نیست و سابقه حضور در بیمارستان و ICU و بین بیماران بدحال را ندارد، می‌توانست با منتقدان میزگرد بگذارند اما فرار روبه‎جلو و مبارزه با کادر درمان را پیش گرفتند. برای هیچ چیزی برنامه‎ریزی نمی‌شود. تا زمانی که برنامه‎ریزی علمی و کامل نداشته باشید، وضعیت همین است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۴اسفند).

 

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در هفته منتهی به ۱۵اسفند ماه موارد کووید۱۹در خوزستان ۲۲درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشت، در هفته منتهی به ۲۲اسفند موارد بیماری و بستری نسبت به هفته قبل به ترتیب ۱۱ و ۱۴درصد افزایش داشت. در هفته گذشته در اهواز موارد بیماری ۱۸درصد افزایش، در ماهشهر، آبادان، شوشتر، دزفول و رامهرمز موارد بیماری به ترتیب ۳۰، ۲۹، ۶، چهار و ۱۶درصد افزایش یافته است» (ایرنا ۲۳اسفند).

 

در لرستان، قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: «میانگین ابتلا نسبت به بهمن۶۰ درصد افزایش یافته است. در بهمن میانگین ابتلا روزانه ۱۰۸مورد بود که به ۱۷۲مورد افزایش یافته است» (ایرنا ۲۴اسفند).

 

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی تبریز از شناسایی ۱۳۱مورد مثبت کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این بالاترین آمار بیماران کرونای انگلیسی در کشور است (ایرنا ۲۴اسفند).

 

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی از افزایش مبتلایان به کرونای انگلیسی از ۲۲مورد جدید به ۶۴نفر خبر داد و گفت: «بندرعباس با ۲۴مورد بیشترین میزان مبتلایان را دارد». مدیر شبکه بهداشت قشم ضمن ابراز نگرانی از افزایش روزانه مبتلایان به کرونای انگلیسی در شهر و روستاهای قشم گفت به همین دلیل روستای دیرستان، قرنطینه شد (ایسنا ۲۴اسفند).

 

در خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه پزشکی بیرجند گفت: «هیچ جای استان در امان نیست و احتمال این‌که این ویروس در هر جایی از خراسان جنوبی دیده شود، وجود دارد» (ایرنا ۲۴اسفند).

روزنامه حکومتی مستقل نوشت: «وزیر بهداشت با التماس می‌گوید: حضرت عباسی سفر نروید. اما وزیر کشور اعلام می‌کند؛ سفرهای نوروزی به شهرهای آبی و زرد آزاد است. دردناک‌تر از کرونا، تناقض‌گویی دولتیان است... از سخنان وزیر کشور استنباط می‌شود که؛ «راه باز است و جاده کرونا دراز» بالاخره صنعت گردشگری باید زمینگیر نشود و چرخ اقتصاد بچرخد و... از عجایب مصوبات ستاد کرونا این‌که تورهای هوایی نوروزی را مجاز می‌کند اما سفر با اتومبیل‌های شخصی به مناطق زرد و نارنجی را منع و اتوبوس‌های چهل نفره بین شهری را از زیر آب و آینه و قرآن عبور می‌دهد‌. ستاد کرونا، کرکره‌ٔ برخی مشاغل را پایین می‌کشد اما فعالیت بانک‌های پر ازدحام را مجاز می. کند و اصلاً نگران شلوغی پاساژها و بازارهای کم عرض و فاقد پنجره و هواکش نیست. دالانهای مرگ مترو هم قوز بالاقوز شده است» (مستقل ۲۴اسفند).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴ اسفند۱۳۹۹ (۱۴مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c1a1d82-54b7-4dd3-ada3-075d2284d7d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات