728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۱۸شهر از ۲۳۰هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۱۸شهر از ۲۳۰هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

 

  • توکلی: نسبت بستری بیماران در ICU نسبت به گذشته مقداری بیشتر شده است و می‌توان گفت آنهایی که بستری می‌شوند بدحال‌تر هستند. بستری افراد زیر ۱۰سال به ۱۱درصد رسیده است.
  • مرکز بهداشت خوزستان: میزان واگیری ویروس جهش‌یافته انگلیسی ۱۰برابر بیشتر، بستری شدن ۸ تا ۹برابر بیشتر و مرگ ناشی از آن ۵ تا ۷برابر بیشتر از ویروس قبلی است.
  • رئیس دانشگاه پزشکی اهواز: ۳۴درصد فوت‌شدگان، یا فوت‌شده به بیمارستان می‌رسند یا در اورژانس فوت می‌شوند.
  • سرپرست فرمانداری ماهشهر: اکنون بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تست در ماهشهر انجام می‌شود که ۶۰ تا ۷۰درصد آنها مثبت هستند.
  • دانشگاه پزشکی کاشان: میزان بستریها در این هفته نسبت به هفته گذشته ۷۰درصد افزایش داشته است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۲اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۱۸شهر از ۲۳۰هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۸۹۱۸نفر، در البرز به ۵۷۱۸نفر، در اردبیل به ۲۸۴۷، در اصفهان به ۱۴۹۱۵نفر، در تهران به ۵۴۰۰۱نفر، در خراسان جنوبی به ۲۲۴۱نفر، در خوزستان به ۱۲۶۹۰نفر، در فارس به ۶۸۱۷نفر، در قزوین به ۲۶۱۴نفر، در کرمان به ۵۰۷۹نفر، در گیلان به ۸۱۵۱نفر و در مازندران به ۹۷۷۲نفر رسیده است.

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «هر فرد ناقل در ویروس کلاسیک ووهان می‌توانست ۱.۲ نفر را مبتلا کند اما این رقم در ویروس انگلیسی ۲.۳ است. به تدریج خوشه‌های جدید ویروس در تهران شکل می‌گیرد و با تلفیق آنها طغیان جدیدی شکل می‌گیرد. هم‌چنین ویروس جهش‌یافته مرگ و میر بالاتری ایجاد می‌کند و مطالعات ما در تهران نیز همین موضوع را نشان می‌دهد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۲اسفند).

توکلی، معاون ستاد کرونا در تهران گفت: «حدودا بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ بستری روزانه در بیمارستانهای استان داریم و موارد سرپایی هم بین ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰نفر هستند. نسبت بستری بیماران در ICU نسبت به گذشته مقداری بیشتر شده است و می‌توان گفت آنهایی که بستری می‌شوند بدحال‌تر هستند. از طرفی درصد بستری افراد زیر ۱۰سال به ۱۱درصد رسیده است؛ در حالی که پیش از این و در ماه‌های قبل این درصد کمتر بود. موارد کرونای جهش‌یافته همان‌گونه که در کشور پخش است، در استان تهران هم مشاهده شده است. مبتلایان به این نوع از ویروس برای دریافت مراقبت بیمارستانی تفاوت چندانی با سایرین ندارند، اما به‌نظر می‌رسد شاید بخشی از افزایش بستری افراد زیر ۱۰سال با کرونای انگلیسی مرتبط باشد» (ایسنا ۲۲اسفند).

در خوزستان، بخش‌ها وICU ها پر از بیمار هستند و برخی از بیماران زیر دستگاه هستند و دچار زجر تنفسی‌اند؛ این بیماران، کسانی هستند که تا یکی دو روز پیش، وضعیت مناسبی داشتند. رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بر اثر ورود ویروس جهش‌یافته معروف به واریانت انگلیسی، ورق برگشت و موارد بیماری بالا رفت. میزان واگیری این ویروس ۱۰برابر بیشتر، بستری شدن ۸ تا ۹برابر بیشتر و مرگ ناشی از آن ۵ تا ۷برابر بیشتر از ویروس قبلی است بنابراین روش‌های قدیم دیگر جوابگوی مقابله با این ویروس نیست. طبق آمار رئیس دانشگاه پزشکی اهواز ۳۴درصد فوت‌شدگان یا فوت‌شده به بیمارستان می‌رسند یا در اورژانس فوت می‌شوند» (ایسنا ۲۲اسفند).

سرپرست فرمانداری شهرستان ماهشهر گفت: «روزانه۱۵۰ تا ۲۰۰ تست در ماهشهر انجام می‌شود که ۶۰ تا ۷۰درصد آنها مثبت هستند» (ایرنا ۲۲اسفند).

در اصفهان، معاون دانشگاه پزشکی کاشان گفت: «میزان افراد بستری شده در این هفته نسبت به هفته گذشته ۷۰درصد افزایش داشته و در بیماران سرپایی نیز در همین بازه یاد شده شاهد رشد چهار درصدی بیماران هستیم» (شفقنا ۲۲اسفند).

در یزد، یزدـ معاون دانشگاه پزشکی یزد از شناسایی بیشترین مبتلایان به کرونا طی سه ماه اخیر در یزد خبر داد و گفت: «در شبانه روز گذشته۹۶ مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند. هم‌چنین تاکنون ۲۴ سرخوشه مبتلا به کرونای انگلیسی نیز در استان شناسایی شدند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱اسفند).

در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «روند صعودی در شهرستان بویراحمد بسیار نگران‌کننده می‌باشد و احتمالاً طی روز‌های آینده این شهرستان به نارنجی تغییر وضعیت می‌دهد» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۲اسفند).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲ اسفند۱۳۹۹ (۱۲مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ff405ba-d654-4ebe-9d31-3ce03ed18bd6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات