728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۹۷شهر از ۲۲۲هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۹۷شهر از ۲۲۲هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

  • روحانی در توجیه نخریدن واکسن با وقاحت و دروغگویی گفت: هنوز خیلی روشن نیست عوارض واکسنها چی هست لذا برخی در دنیا اصلاً از زدن واکسن می‌ترسند. واکسن امروز مشابه ماسک در روزهای اول است که ماسک ها را در فرودگاهها تصرف می‌کردند. اگر واکسن به اندازه کافی هم باشد ماهها فرصت می‌خواهد برای این‌که واکسیناسیون انجام شود
  • شورای شهر تهران: واکسن تنها راه نجات است، واکسن گران روسی قطره‌چکانی خریداری و در خرید واکسنهای ارزان‌تر و مورد تأیید تعلل می‌شود
  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: با توجه به گردش ویروس جهش‌یافته احتمال دارد مرگ هایمان از حداکثر پیک قبلی بیشتر شود
  • دانشگاه پزشکی اهواز: از نیمه دوم بهمن‌ماه بیماران ما هر هشت روز دو برابر می‌شدند. نمونه‌هایی که از اهواز و آبادان ارسال کرده بودیم، به جز یک مورد، ویروس جهش‌یافته بودند
  • دانشگاه پزشکی بوشهر: در بهمن‌ماه شاهد افزایش ۱۱۰درصدی موارد مثبت کرونا نسبت به دی در استان بوشهر بوده‌ایم
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: فرصت کمی برای مقابله با کرونای انگلیسی داریم و هم‌اکنون تعداد مبتلایان در استان ۱۱نفر است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۹ اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۹۷شهر از ۲۲۲هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۸۴۲۳نفر، در اردبیل به ۲۷۶۷نفر، در اصفهان به ۱۴۳۳۵نفر، در تهران به ۵۲۸۰۶نفر، در خراسان جنوبی به ۲۱۵۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۷۵۰نفر، در خوزستان به ۱۱۶۰۰نفر، در سمنان به ۳۴۵۵نفر، در قزوین به ۲۵۰۴نفر، در قم به ۸۳۵۵نفر، در کردستان به ۳۸۵۲نفر، در کرمانشاه به ۴۵۲۹نفر، در گلستان به ۵۷۷۵نفر، در همدان به ۵۲۳۳نفر رسیده است.

در حالی‌که به اذعان کارگزاران رژیم ویروس جهش‌یافته بخشهای وسیعی از ایران را فراگرفته، آخوند روحانی با وقاحت و دروغگویی درصدد توجیه تعلل و تأخیر در تهیه واکسن بر آمد و ابلهانه گفت: «واکسن یک شرایط خاصی امروز دارد اولاً آثار واکسنها هنوز خیلی برای ما مشخص نیست این‌که کدام واکسن مؤثرتر است تا چه زمان مؤثر هست، روشن نیست که عوارض واکسنها چی هست. عوارضی‌دارد عوارضی ندارد؟ لذا برخی در دنیا اصلاً از زدن واکسن می‌ترسند». وی افزود: «واکسن امروز مشابه ماسک در روزهای اول این بیماری است. چطور بر ماسک در روزهای اول این بیماری دعوا بود و بعضی‌ها ماسک ها را در فرودگاهها تصرف می‌کردند... واکسیناسیون هم زمان می‌برد و اگر واکسن هم به اندازه کافی در اختیار باشد ماهها فرصت می‌خواهد برای این‌که واکسیناسیون در سراسر کشور انجام بگیرد».

محسنی عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «واکسن باید از کشورهایی وارد شود که اعتماد بالایی به آن وجود داشته باشد چرا که مردم ما نمونه‌های آزمایشگاهی نیستند و باید واکسن‌هایی را استفاده کنند که قبلاً جواب داده‌اند» (ایلنا ۹ اسفند).

عمادی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «با توجه به گردش ویروس جهش‌یافته احتمال دارد با توجه به سرایت پذیری بالاتر و شدت بیماری زایی بیشتر، میزان مرگ هایمان از حداکثر مرگها در پیک قبلی هم بیشتر شود» (ایسنا ۹ اسفند).

‏ خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران نوشت: «همه دلسوزان و کارشناسان فریاد می‌زنند، واکسن تنها راه نجات از کرونا است، اما واکسن گران روسی قطره‌چکانی خریداری و در خرید واکسنهای ارزان‌تر و مورد تأیید هم‌چنان تعلل می‌شود» (همدلی ۹ اسفند).

یک روزنامه حکومتی نوشت: «بدون باز شدن گره‌های سیاسی امکان واکسیناسیون با مشکلات زیادی مواجه می‌شود، و احتمال دارد در نوروز کشور در یک باتلاق فرو برود که یک‌سوی آن بیماری کرونا است و سوی دیگر وضعیت روانی و اقتصادی جامعه است. شما باید ملاحظه تاب و تحمل جامعه را هم داشته باشید و ممکن است مردم نتوانند چنین وضعیتی را تحمل کنند» (همدلی ۹ اسفند).

در خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: «از نیمه دوم بهمن بیماران هر هشت روز، دو برابر می‌شدند. نمونه‌هایی را که از اهواز و آبادان ارسال کرده بودیم، همه به جز یک مورد، ویروس جهش‌یافته بودند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹ اسفند).

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: «نسبت به تصویب قرنطینه خوزستان در ستاد کرونا، چندان امیدی نداریم. وقتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، رؤسای بیمارستانهای خوزستان و مسئولان بهداشتی، خواهان قرنطینه و تعطیلی استان می‌شوند، یعنی دیگر این یک مسأله سیاسی نیست. دولت اگر به‌دنبال منطق و عقلانیت و نگاه کارشناسی است باید نظر کارشناسان بهداشتی و درمانی را بپذیرد و بر اساس آن عمل کند» (ایسنا ۹ اسفند).

در بوشهر، معاون دانشگاه پزشکی بوشهر گفت: «در بهمن شاهد افزایش ۱۱۰درصدی در موارد مثبت کرونا بوده‌ایم. در دی ۷۸۶مورد بوده و در بهمن به ۱۶۵۱نفر رسید که به‌معنای نقطه خطر است» (ایسنا ۹ اسفند).

در اصفهان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «فرصت کمی برای مقابله با کرونای انگلیسی داریم و هم‌اکنون تعداد مبتلایان به این ویروس در استان به ۱۱نفر رسیده است» (ایسنا ۹ اسفند).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹ اسفند۱۳۹۹ (۲۷فوریه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ce0f715-c4c5-41fa-806d-54fb02f30da1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات