728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۶شهر از ۲۲۱هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۶شهر از ۲۲۱هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

بحران در خوزستان، ضرورت قرنطینه کامل استان، انتقال مبتلایان اهواز با اتوبوس آمبولانس بین بیمارستانها

  • زالی: آمار مراجعان در تهران ۱۲.۱دهم، بیماران جدید ۱۰.۱دهم و بیماران ICU ۹درصد رشد نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.
  • رئیس بیمارستان حضرت رسول تهران: از هفته گذشته موارد بستری ۲۰درصد افزایش داشته و روزهای آینده هم بیشتر می‌شود.
  • سوری: در خبرها ما مرگ نوزاد یک روزه هم به‌دلیل کرونا داشتیم. طیف مبتلایان بسیار وسیع‌تر شده است.
  • رئیس دانشکده پزشکی آبادان: «چاره‌ای جز تعطیلی و قرنطینه کامل استان خوزستان وجود ندارد. این لازمه جلوگیری از انتقال بیشتر بیماری به خارج از استان و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در کشور است.
  • دانشگاه پزشکی مشهد: ویروس جهش‌یافته در سطح استان و کشور در حال چرخش است و مشهد را هم گرفتار کرده است.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ویروس انگلیسی آژیر خطر را به صدا در آورده و تاکنون هفت مورد قطعی را در اصفهان داشته‌ایم.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۷اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۸۶شهر از ۲۲۱هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۲۷۳نفر، در البرز به ۵۵۷۳نفر، در اصفهان به ۱۴۲۷۰نفر، در ایلام به ۲۲۷۶نفر، در تهران به ۵۲۶۳۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۷۱۰نفر، در خوزستان به ۱۱۴۴۰نفر، در سمنان به ۳۴۳۰نفر، در گلستان به ۵۷۴۵نفر، در گیلان به ۷۹۱۶نفر، در لرستان به ۹۱۵۳نفر، در مازندران به ۹۳۵۷نفر، در مرکزی به ۴۴۴۸نفر و در همدان به ۵۲۱۳نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم امروز در آمار مهندسی شده خود تعداد جان‌باختگان کرونا را در ۲۴ساعت گذشته ۹۴بیمار اعلام کرد که بالاترین رقم در ۳۲روز گذشته است (ایرنا ۷ اسفند). .

سوری رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا گفت: «ما مرگ نوزاد یک روزه هم به‌دلیل کرونا داشتیم. بیماری تنوع خیلی زیادی دارد یعنی ما هنوز هم تعداد خیلی زیادی داریم که ممکن است نوع انگلیسی مبتلا شده باشند باز بدون علامت باشند یا علامت کم داشته باشند مواردی هم داریم که خیلی خیلی شدیدتر مبتلا شدند و علائم دارند» (تلویزیون رژیم ۶ اسفند).

در تهران، زالی، رئیس ستاد کرونا گفت: «وقوع ابتلاء در تهران به‌طور سینوسی است. طی ۲۴ساعت اخیر میزبان ۷۴۱۱بیمار با تشخیص کرونا در بخش‌های سرپایی بهداشت و درمان بوده‌ایم که در مقایسه با هفته گذشته ۱۲.۱دهم درصد رشد داشته است. هم‌چنین طی ۲۴ساعت اخیر تعداد بیماران جدید نیز به ۳۸۲نفر رسیده است. این آمار نیز در مقایسه با هفته قبل ۱۰.۱دهم درصد رشد داشته است و تعداد بیماران مراقبت ویژه ۱۱۰بیمار است که این عدد نیز در مقایسه با هفته قبل ۹درصد رشد را نشان می‌دهد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷ اسفند).

رئیس بیمارستان حضرت رسول تهران: «از یک هفته گذشته متأسفانه افزایش ۲۰درصدی در موارد بستری داشتیم و پیش‌بینی می‌شود که موارد بستری در روزهای آینده هم بیشتر خواهد بود» (تلویزیون رژیم ۶ اسفند).

در خوزستان «در پی افزایش مبتلایان به ویروس کوید‌۱۹ جهش‌یافته در اهواز، بیماران با اتوبوس آمبولانس بین بیمارستانهای این شهر جابه‌جا می‌شوند‌» (عصر ایران ۷اسفند). رئیس دانشکده پزشکی آبادان گفت: «چاره‌ای جز تعطیلی و قرنطینه کامل استان خوزستان وجود ندارد و منتظر هستیم که تصمیم‌های مربوطه در این خصوص اتخاذ شود. از نظر علمی، پیشنهاد ما قرنطینه کامل خوزستان برای جلوگیری از انتقال بیشتر بیماری به خارج از استان است. این قرنطینه می‌تواند به‌عنوان یک کمک به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در کشور باشد» (ایسنا ۶ اسفند).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «با آغاز روند افزایشی، به‌طور تقریبی ۱۸نفر طی هر ساعت در استان به کرونا مبتلا می‌شود. ۱۳۸نفر در آی.سی.یو بستری شده‌اند» (ایرنا ۷ اسفند).

در خراسان رضوی، معاون دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «دو روز قبل مورد جهش‌یافته انگلیسی در دانشگاه پزشکی مشهد پیدا شد، سه نفر هم بدون این‌که ارتباط با ایشان داشته باشند و حتی سفر به خارج داشته باشند متأسفانه از نوع جهش‌یافته پیدا شد و این نشان می‌دهد که این ویروس به‌صورت عمومی در سطح استان و در سطح کشور هم‌چنان در حال چرخش هست در حال حاضر مشهد را هم گرفتار کرده» (تلویزیون رژیم ۶ اسفند).

در اصفهان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: «ویروس جهش‌یافته انگلیسی آژیر خطر را به صدا در آورده است. تاکنون هفت مورد قطعی ابتلاء به کرونای انگلیسی را در اصفهان داشته‌ایم که حال یکی از بیماران وخیم است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷ اسفند).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷ اسفند۱۳۹۹ (۲۵فوریه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a30bb53e-00e9-4853-9fcb-34181efa2c46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات