728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۸هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۸هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

 

  • روحانی: از اولین روزی که متوجه ورود ویروس شدیم بلافاصله به مردم گفتیم... این‌که به‌خاطر انتخابات واقعیت را به مردم نگفته و آمارهای غیرواقعی ارائه کرده‌ایم کاملاً دروغ و تهمت محض است.
  • رئیس نظام پزشکی: نبود شفافیت، نشانگر ضعف مدیریت و اخلاق حرفه‌یی است. کرونا از دی وارد شد اسفند رسماً اعلام شد.
  • وزارت بهداشت رژیم: هفته گذشته بیشترین بستری در مازندران و خوزستان و بیشترین مرگ در مازندران و گیلان بوده است.
  • رئیسی: در تهران و البرز به‌نظر می‌رسد آرامش قبل از طوفان باشد و کاملاً برای این استانها نگران هستیم.
  • جان‌بابایی: بستریها در خوزستان نسبت به سه چهار هفته قبل ۵ تا ۶برابر شده و بیش از ۱۵۰ تخت ICU اضافه کردیم.
  • دانشگاه پزشکی اهواز: تختهای icu بیمارستانهای اهواز صددرصد تکمیل شده و ممکن است بیمارستانها جوابگو نباشند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۸۰شهر از ۲۱۸هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۱۰۸نفر، در اصفهان به ۱۴۰۶۰نفر، در تهران به ۵۲۲۰۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۷۶۰نفر، در خراسان جنوبی به ۲۱۱۶نفر، در خراسان شمالی به ۳۳۶۳نفر، در خوزستان به ۱۱۰۸۰نفر، در زنجان به ۲۳۸۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۲۰۶نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۶۴۴نفر، در گیلان به ۷۸۰۱نفر و در مازندران به ۹۲۱۷نفر رسیده است.

یک‌سال پس از شیوع کرونا و حدود ۲۲۰هزار قربانی، آخوند روحانی، بار دیگر به دروغگویی پرداخت و گفت: «از اولین روزی که متوجه ورود ویروس شدیم بلافاصله آن را به مردم اعلام کردیم... شبهه‌های ایجاد شده مبنی بر این‌که دولت به‌خاطر برگزاری انتخابات واقعیت را به مردم نگفته و آمارهای غیرواقعی در این زمینه ارائه می‌شود، کاملاً دروغ و تهمت محض است» این در حالی است که سه روز قبل رئیس شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی گفت: «نبود شفافیت نشانگر ضعف مدیریت و اخلاق حرفه‌یی است... کرونا از دی سال گذشته وارد کشور شده بود اما اعلام رسمی آن از اسفند بود» (اقتصاد نیوز ۲۹بهمن ۹۹).

لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «در هفته گذشته تعداد بستری و مرگ و میر نسبت به هفته ما قبل روند افزایشی داشت. بیشترین میزان بستری هفته گذشته در مازندران و خوزستان و بیشترین موارد مرگ و میر در مازندران و گیلان گزارش‌شده است» (ایرنا ۲اسفند).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا از وضعیت همه‌گیری در تمامی استانها به‌خصوص خوزستان ابراز نگرانی کرد و وضعیت در این استان را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: «در چند روز آینده در این استان با کمبود تخت بستری روبه‌رو خواهیم شد. ویروس انگلیسی در کشور چرخش پیدا کرده است و باید بسیار نگران و مراقب باشیم. در تهران و البرز به‌نظر می‌رسد آرامش قبل از طوفان باشد. اگر غفلت کنیم این ویروس در کل کشور وضعیت را بحرانی می‌کند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲اسفند).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «به‌نظر می‌رسد موج سوم در تهران شکل گرفته و با توجه به این‌که تهران کماکان یکی از اپیسنترهای اپیدمیولوژیک مهم این بیماری است نیازمند این هست که دخالت‌های جدی‌تری در سطح شهر و استان تهران اعمال بشه» (تلویزیون رژیم ۱اسفند).

در خوزستان، جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت در مورد شیوع ویروس کرونا در خوزستان گفت: «روند ابتلا در استان سریع هست میزان بستریها نسبت به سه چهار هفته قبل تقریباً ۵ تا ۶برابر شده ما تا الآن نزدیک به حدود بیش از ۱۵۰ تخت ICU در استان اضافه کردیم» (تلویزیون رژیم ۱اسفند).

معاون دانشگاه پزشکی اهواز از تکمیل ظرفیت icu در اهواز خبر داد و ضمن نام بردن از ۷بیمارستان که در حال ارائه خدمت به مبتلایان به کرونا هستند گفت: «ممکن است بیمارستانها جوابگو نباشند... یک کودک یک ساله و یک کودک ۹ساله در استان خوزستان به‌دلیل ابتلا به کرونای انگلیسی جانشان را از دست دادند» (ایرنا اول اسفند، خبرگزاری نیروی قدس ۲اسفند).

در فارس، سرپرست درمان دانشگاه پزشکی گفت: «اکنون بیش از ۶۰درصد از شهرستانهای فارس در وضعیت زرد و خطر متوسط قرار دارند، برخی مناطق استان به سمت نارنجی سوق پیدا کرده‌اند و این روند افزایشی است و احساس می‌شود از وضعیت خطر متوسط به سمت خطر شدید پیش برود» (ایسنا ۲بهمن).

در لرستان معاون دانشگاه پزشکی گفت: «کرونای انگلیسی پشت دروازه‌های لرستان قرار دارد. طی روزهای اخیر شاهد افزایش مبتلایان و جان‌باختگان به کرونا هستیم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲اسفند).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲اسفند۱۳۹۹ (۲۰فوریه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a63ea619-e030-42b8-ba90-32c054376d7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات