728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۱هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۸۰شهر از ۲۱۱هزار نفر بیشتر است

 

  • وزارت بهداشت رژیم: ۱۸شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۲۴شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند
  • جهانپور: شهرستانهای نارنجی از ۱۸ به ۳۶ افزایش پیدا کرد. شهرستانهای زرد از ۱۳۰ به ۱۷۸ افزایش یافت
  • مردانی: اگر دچار پیک جدیدی شویم، ممکن است ویروس جهش‌یافته و مقاوم شود و میزان شیوع و ابتلا بیش از موج قبلی باشد
  • دانشگاه پزشکی مازندران و بابل: مجموع بیماران بستری به ۱۲۴۳نفر رسید که ۲۴۹نفر در ICU هستند
  • دانشگاه پزشکی اهواز: ۹شهر خوزستان شامل اهواز، دزفول، آبادان، شوشتر، کارون، شادگان، رامهرمز، بهبهان و اندیمشک در وضعیت زرد قرار گرفتند. امروز صدای آژیر قرمز کرونا را بشنویم تا فردا گرفتار امواج سهمگین نشویم
  • آفتاب یزد: آقایان مسئول چه زمانی قرار است واکسیناسیون شروع شود؟ در قبال حقوق‌های ۴۰، ۳۰، ۲۰ و... میلیون تومانی باید خدماتی ارائه دهید نه این‌که از پشت تریبونها به‌جان هم بیفتید و وعده‌های صد من یک غاز دهید!

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۶بهمن۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۸۰شهر از ۲۱۱هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۷۷۸نفر، در اصفهان به ۱۳۴۵۰نفر، در تهران به ۵۰۸۶۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۱۹۰نفر، در خراسان شمالی به ۳۲۶۳نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۰۶۶نفر، در قزوین به ۲۳۱۹نفر، در قم به ۸۱۳۰نفر، در گلستان به ۵۴۴۴نفر، در گیلان به ۷۵۲۱نفر و در مازندران به ۸۷۱۷نفر رسیده است.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز در آمار مهندسی‌شده خود بیماران جدید مبتلا به کرونا را در ۲۴ساعت گذشته ۷۰۴۰بیمار اعلام کرد که بالاترین رقم در هفت هفته گذشته است. وی هم‌چنین گفت: «موارد بستری روزانه در برخی استانهای کشور روند افزایشی پیدا کرده و ۱۸شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند» (ایرنا ۱۶بهمن). این در حالی است که جهان‍پور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت رژیم نوشت: «شهرستانهای نارنجی (پرخطر) از ۱۸ به ۳۶مورد افزایش پیدا کرد. شهرستانهای زرد (خطر متوسط) از ۱۳۰ به ۱۷۸مورد افزایش یافت» (آفتاب نیوز ۱۶بهمن).

عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مورد واکسن گفت: «تا زمان ساخت، تأیید و توزیع نهایی واکسن ایرانی، خرید واکسن از کشورهایی که تاییدیه‌های معتبر از جمله سازمان بهداشت جهانی را داشته باشد اقدامی ضروری، فوری و حیاتی است. این امر باید با جلب اعتماد عمومی همراه گردد» (ایسنا ۱۵بهمن).

مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونا با اشاره به اوج گرفتن بیماری در برخی مناطق گفت: «اگر دچار پیک جدیدی شویم، امکان دارد که میزان شیوع، مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری افزایش یابد؛ زیرا ممکن است ویروس جهش ‌یافته و مقاوم شود و ممکن است که میزان شیوع و ابتلا به آن بیش از موج قبلی باشد» (آریا ۱۶بهمن).

در مازندران، «طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل مجموع بیماران بستری شده به ۱۲۴۳نفر رسید که ۲۴۹نفر در ICU بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵بهمن).

در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «شاهد افزایش تعداد بستریها هستیم. روند افزایشی موارد مثبت، بستری و بستری در ICU شروع شده است که احتمالاً شروع خیز جدید در استان می‌باشد» (ایسنا ۱۵بهمن).

در خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از وضعیت زرد در اهواز، دزفول، آبادان، شوشتر، کارون، شادگان، رامهرمز، بهبهان و اندیمشک خبر داد و گفت: «امروز صدای آژیر قرمز کرونا را بشنویم تا فردا گرفتار امواج سهمگین نشویم. هر گونه پروتکل‌شکنی، عواقبی تلخ و غیرقابل جبران خواهد داشت» (ایسنا ۱۶بهمن).

روزنامه حکومتی آفتاب یزد با تأکید بر این‌که تقریباً تمام کشورهای هم‌ردیف ایران و منطقه در حال واکسیناسیون هستند سؤال کرد: «چرا هنوز تکلیف کشور ما و سیستم بهداشتی مشخص نیست؟ تحریم، بهانه خوبی نیست برای این کم‌کاری. واکسن چه خارجی و چه داخلی حق مردم است. سیاسی‌کاری و حاشیه‌سازی کافی است. آقایان مسئول چه زمانی قرار است واکسیناسیون شروع شود؟ در قبال حقوق‌های ۴۰، ۳۰، ۲۰ و... میلیون تومانی که به حساب بانکی‌تان از بیت‌المال واریز می‌شود باید خدماتی ارائه دهید نه این‌که از پشت تریبونها به جان هم بیفتید و وعده‌های صد من یک غاز دهید!» (آفتاب یزد ۱۶بهمن).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶بهمن۱۳۹۹ (۴فوریه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4ded049-7379-4ead-bb02-8b0e9f345182"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات