728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۸هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۸هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • محرز: اگر با همین روند جلو برویم احتمالاً در اسفند شاهد موج چهارم خواهیم بود. روند انتشار کرونا در ایران بسیار نگران‌کننده است. ویروس جهش‌یافته انگلیسی در ایران هم دیده شده و اگر گسترش پیدا کند، نگرانیها بیشتر می‌شود.
  • دانشگاه علوم پزشکی ایران: اگر قرار باشد ویروس جدید در جامعه گسترش پیدا کند، دست‌کم باید منتظر افزایش ۴۰درصدی موارد ابتلاء باشیم و این نگرانی دور از انتظار و واقعیت نیست.
  • عمادی: اخیراً کودکان بیشتری مبتلا شده که می‌تواند ناشی از ویروس جهش‌یافته باشد. ممکن است پیک‌های بعدی بروز پیدا کند. تا قبل از امسال واکسیناسیونی نخواهد شد. واکسن داخلی نیز در صورت تأیید در خردادماه تولید انبوه می‌شود.
  • دانشگاه پزشکی یزد: ابرکوه قرمز محسوب می‌شود و طغیان کووید۱۹ در روزهای آینده می‌تواند منجر به موج جدید شود.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۰بهمن۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۸هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در البرز به ۵۳۳۸نفر، در اصفهان به ۱۳۲۲۵نفر، در تهران به ۵۰۳۹۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۷۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۰۸۵نفر، در زنجان به ۲۲۴۵نفر، در سمنان به ۳۰۸۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۰۱۶نفر، در قم به ۸۰۷۵نفر، در کرمان به ۴۶۰۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۵۴۴نفر، در گیلان به ۷۴۲۶نفر، در لرستان به ۸۴۷۳نفر، در مازندران به ۸۴۷۷نفر و در مرکزی به ۴۲۴۸نفر رسیده است.

 

محرز عضو کمیته علمی ستاد کرونا با اشاره به این‌که «تعداد بیماران بستری و بیماران سرپایی رو به افزایش است» گفت: «اگر با همین روند جلو برویم احتمالاً در اسفند ماه شاهد خیز جدید و موج چهارم کرونا خواهیم بود. روند افزایش بیماری و انتشار ویروس کرونا در ایران بسیار نگران‌کننده است. ویروس جهش‌یافته انگلیسی در ایران هم دیده شده و حتماً وجود دارد، شاید از مدتها قبل هم بوده است. البته امیدواریم این ویروس در ایران خیلی پخش نشود اما اگر گسترش پیدا کند، نگرانیها بیشتر می‌شود» (ایرنا ۱۰بهمن).

عشرتی معاون دانشگاه پزشکی ایران گفت: «اگر قرار باشد ویروس جدید در جامعه گسترش پیدا کند، دست‌کم باید منتظر افزایش ۴۰درصدی موارد ابتلاء باشیم. در این شرایط اگر سرعت بازگشت ما به‌حالت عادی سریع باشد، افزایش تعداد مبتلایان تا ۴۰درصد بدون شک رخ خواهد داد و اتفاقات ماه آبان تکرار خواهد شد» (شفقنا ۱۰بهمن).

عمادی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «اخیراً تعداد بیشتری از کودکان به کرونا مبتلا شده‌اند که می‌تواند ناشی از وجود ویروس جهش‌یافته باشد. ممکن است در این یکی دو ماه تعداد بیشتری مبتلا شوند و پیک‌های بعدی بروز پیدا کند. حداقل تا قبل از امسال واکسیناسیونی انجام نخواهد شد. واکسن کرونای داخلی نیز در صورت تأیید در خردادماه به تولید انبوه خواهد رسید که در آن صورت تا پاییز یا زمستان سال آینده احتمالاً واکسیناسیون عمومی ادامه داشته باشد» (شفقنا ۱۰بهمن).

در تهران، خداکرمی، عضو شورای شهر گفت: «در کشور روزانه در حال حاضر حدود ۶هزار نفر مبتلا به کرونا می‌شوند و مرگ و میر کرونا وجود دارد لذا نمی‌توان حضور این ویروس را تمام شده بدانیم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۰بهمن).

صادق نیت رئیس بیمارستان خمینی گفت: «ما نگران نیمه دوم بهمن و اسفند ماه و ورود به موج چهارم هستیم» (ایلنا ۱۰بهمن).

در آذربایجان غربی، رئیس بیمارستان قلی‌پور بوکان گفت: «تعداد بستریها در این شهرستان ۲برابر شده است، افزایش مراجعات در چند روز گذشته این نگرانی را به‌وجود آورده که شیوع کرونا در حال شدت گرفتن است و تعداد فوتی‌ها و جان‌باختگان کرونا نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد» (ایرنا ۱۰بهمن).

در لرستان، استاندار لرستان با تأکید بر این‌که نشانه‌هایی از افزایش مبتلایان در برخی از نقاط استان وجود دارد گفت: «موج های قبلی نیز با جرقه‌های کوچکی آغاز شد و به یکباره طیف وسیعی از بیماری کشور را در برگرفت» (ایسنا ۹بهمن).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی از طغیان کووید۱۹ در شهرستان ابرکوه خبر داد و گفت: «بنا به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی در ابرکوه وضعیت قرمز اعلام می‌شود و تمامی مقررات و محدودیتهای مناطق قرمز، از جمعه دهم بهمن‌ماه به مدت یک هفته در ابرکوه برقرار است» (ایسنا ۱۰بهمن).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰بهمن۱۳۹۹ (۲۹ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3401c6a-402e-4f65-8b4e-1a2624b37ff7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات