728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۱۹۵هزار نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

 

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۱۹۵هزار نفر گذشت

 

  • در حالی‌که شمار قربانیان به ۲۰۰هزار نزدیک می‌شود تعلل، دروغپردازی و تناقض‌گویی در مورد واکسن ادامه دارد
  • واعظی: برای خرید واکسن از چین و هند و روسیه اقدام کرده‌ایم. نباید همه تخم‌مرغها را در سبد ۳-۴شرکتی که واکسن تولید کرده بگذاریم. واکسنهای موجود گران است و ممکن است در آینده با تولید بیشتر، واکسن ارزان تر شود
  • جهانپور: تولید واکسن به تأیید سازمان بهداشت جهانی نیاز ندارد. اگر تولید برای صادرات داشته باشیم برای مجوز اقدام می‌کنیم
  • رئیس سازمان نظام پزشکی: برای این‌که به روال عادی زندگی برگردیم راهی نداریم جز این‌که برای تأمین واکسن هزینه کنیم
  • معاون پژوهشی مرکز تحقیقات واکسن علوم پزشکی: اگر همه مطالعات بالینی طی بشود و مؤلفه‌هایی که ما می‌خواهیم اوکی بشه اگر درست پیش بره انشاالله ما اواخر خرداد یا اوایل تیر۱۴۰۰ می‌توانیم از واکسن بهره‌برداری بکنیم
  • رئیسی: باید آمادگی کامل داشته باشیم به‌ویژه در زمستان و اگر رعایت نکنیم اواخر بهمن و اوایل اسفند شاهد پیک بعدی هستیم
  • معاون دانشگاه پزشکی گیلان: از ۱۶شهرستان گیلان، ١٠شهرستان در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت قرمز کرونا هستند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۱دی۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۱۹۵هزار نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۷۲۶۳نفر، در اردبیل به ۲۳۹۲نفر، در اصفهان به ۱۱۹۴۵نفر، در تهران به ۴۷۸۸۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۲۶۵نفر، در خوزستان به ۹۸۸۵نفر، در فارس به ۵۹۶۵نفر، در قزوین به ۲۰۲۲نفر، در کرمان به ۴۲۶۷نفر، در کرمانشاه به ۴۰۸۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۴۰۴نفر، در گیلان به ۶۹۱۶نفر، در لرستان به ۷۸۶۸نفر، در مازندران به ۷۴۱۲نفر و در مرکزی به ۴۰۴۸نفر رسیده است.

در حالی‌که شمار قربانیان به ۲۰۰هزار نفر نزدیک می‌شود تعلل، دروغپردازی و تناقض‌گویی در مورد واکسن هم‌چنان ادامه دارد. واعظی، رئیس دفتر روحانی از قرارداد بیش از ۲۰میلیون دوز واکسن خارجی کرونا خبر داد و گفت: «برای خرید واکسن از جاهای مختلف از جمله سازمان جهانی بهداشت برای کوواکس، چین، هند و روسیه اقدام کرده‌ایم. ما نباید همه تخم‌مرغها را در سبد ۳-۴شرکتی که امروز واکسن تولید کرده‌اند بگذاریم. قیمت واکسنهای موجود مقداری گران است و ممکن است در آینده با تولید بیشتر، از قیمت واکسن کاسته و واکسن ارزان تر شود» (ایسنا ۱۰دی).

جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تولید نهایی واکسن به تأیید سازمان بهداشت جهانی نیازی ندارد. هر وقت قرار شد تولید برای صادرات داشته باشیم می‌توانیم برای اخذ مجوز بین‌المللی اقدام کنیم! (آرمان ۱۱دی).

جهانپور در مورد تولید واکسن مشترک گفت: «تا این لحظه یک کشور همکار داریم مرحله دوم تولید این واکسن مشترک با یکی از مؤسسات پرسابقه کشور کوبا در زمینه تولید واکسن در حال انجام است. مرحله سوم این واکسن در بهمن و اسفند روی ۵۰هزار داوطلب آزمایش می‌شود».

حسین یزدی، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات واکسن علوم پزشکی گفت: «اگر همه مطالعات بالینی و مراتبی که باید طی بشود و آن مؤلفه‌هایی که ما می‌خواهیم توی چک لیست‌مان تیک بخورد و اوکی بشه اگر درست پیش بره انشاالله در سال۱۴۰۰ اواخر خرداد یا اوایل تیر می‌توانیم از واکسن بهره‌برداری کنیم» (تلویزیون رژیم ۱۰دی).

ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: «بعد از گذشت ۳۱۳روز از شیوع کرونا در کشور، دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم. برای این‌که به روال عادی زندگی برگردیم و اقتصادمان هم صدمه نبیند راهی نداریم جز این‌که برای تأمین واکسن هزینه کنیم» (آرمان ۱۱دی).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «نگران ورود ویروس انگلیسی به کشور هستیم، ویروس پشت دروازه‌های کشور است، ویروس‌های تنفسی با وجود همه مراقبتها وارد کشور‌ها می‌شوند و باید آمادگی کامل داشته باشیم به‌ویژه در زمستان. اگر رعایت نکنیم اواخر بهمن و اوایل اسفند می‌توانیم شاهد پیک بعدی باشیم» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۱دی).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان به جز کاشان و آران و بیدگل گفت: «حال ۱۲۲بیمار در ICU نگهداری می‌شوند و طی ۲۴ساعت اخیر ۱۹بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۱دی).

در گیلان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «استان در مرحله هشدار جدی و شکننده قرار دارد. از ۱۶شهرستان گیلان، ١٠شهرستان در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت قرمز بیماری کووید١٩ قرار دارند» (ایرنا ۱۱دی)

در مازندران، طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل شمار بیماران بستری شده کرونایی از ۱۲۰۰نفر فراتر رفته و حال ۲۰۹نفر وخیم است (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰دی).

در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: «شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت. و امید به تغییر وضعیت از نارنجی به زرد کم رنگ شده است» (ایسنا ۱۰دی).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱دی۱۳۹۹ (۳۱دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5042f055-3ee3-41aa-8bc5-e9b76d2677d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات