728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

کارگزاران رژیم از افزایش مبتلایان و بستریها در استانهای تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، فارس، لرستان، خوزستان، البرز، یزد، همدان، سمنان و هرمزگان خبر می‌دهند

  • ربیعی: در تهران بستریهای ۵ تا ۱۷سال افزایش پیدا کرده است. این امید هست که اواخر بهار یا تابستان مردم از واکسن ایرانی استفاده کنند.
  • محرز: اگر وضعیت به همین منوال پیش برود پیک چهارم را اواخر بهمن و اوایل اسفند خواهیم داشت. مردم خسته شده‌اند.
  • استاندار تهران: با اشاره به شیب افزایش روند بیماری، رنگ تهران زرد متمایل به نارنجی است.
  • رئیسی: مطالبی که در ستاد کرونا مطرح می‌شود محرمانه است و انتشار این مطالب در فضای مجازی جای سؤال دارد.
  • زالی: در ۲۴ساعت گذشته مراجعان سرپایی در تهران ۴۱۰۰نفر بوده است. بیش از ۸۰درصد مراجعات به مطبهای خصوصی است، لذا ممکن است آمار به‌مراتب بالاتر از آماری باشد که امروز اعلام شده است.
  • بیمارستان رازی اهواز: یواش یواش دوباره آمار می‌رود بالا. به نسبت گذشته خیلی بدتر شده هر کس می‌آید ICU می‌خواهند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۷بهمن۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۸۸۳نفر، در آذربایجان غربی به ۷۵۸۸نفر، در اصفهان به ۱۳۱۰۰نفر، در تهران به ۵۰۱۳۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۵۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۰۱۰نفر، در خوزستان به ۱۰۳۱۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۹۸۶نفر، در قزوین به ۲۱۹۲نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۵۲۹نفر، در گلستان به ۵۲۴۵نفر، در مازندران به ۸۳۴۷نفر، در مرکزی به ۴۲۲۸نفر، در هرمزگان به ۲۱۶۰نفر و در یزد به ۳۸۰۲ رسیده است.

در حالی‌که دانشگاههای پزشکی و بسیاری از کارگزاران رژیم در سه روز گذشته از افزایش مبتلایان و بستریها در استانهای تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، فارس، لرستان، خوزستان، البرز، یزد، همدان، سمنان و هرمزگان خبر می‌دهند، فاشیسم دینی حاکم بر ایران با بیرحمی و قساوت از خرید واکسن طفره می‌رود و مردم را به ”واکسن ایرانی“ که معلوم نیست چه کیفیتی دارد و چه زمانی آماده می‌شود احاله می‌دهد. سردژخیم ربیعی، سخنگوی روحانی با تأکید بر افزایش بستریهای بین ۵ تا ۱۷سال گفت: «مراحل ساخت سه واکسن ایرانی در بنیاد برکت انستیتو رازی و انستیتو پاستور به‌خوبی به پیش می‌رود و این امید هست که در اواخر بهار یا تابستان سال آینده مردم ما از واکسن ایرانی استفاده نمایند» (تلویزیون رژیم ۷بهمن).

محرز عضو علمی ستاد کرونا با اشاره به افزایش مبتلایان گفت: «اگر وضعیت به همین منوال پیش برود پیک چهارم را اواخر بهمن و اوایل اسفند خواهیم داشت. مردم خسته شده‌اند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۶بهمن).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «مطالبی که در ستاد کرونا مطرح می‌شود محرمانه است و انتشار این مطالب در فضای مجازی جای سؤال دارد. جلسات ستاد کرونا به‌صورت محرمانه برگزار می‌شود و تنها بخشی از سخنان غیرمحرمانه مطرح شده توسط صدا و سیما پخش می‌شود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷بهمن).

در تهران، استاندار شب گذشته در تلویزیون رژیم با اشاره به شیب ملایم افزایش بیماری گفت رنگ تهران زرد متمایل به نارنجی است» (تلویزیون رژیم ۶بهمن). زالی رئیس ستاد کرونا گفت: در ۲۴ساعت گذشته «کسانی که به بخشهای سرپایی مراجعه کردند ۴۱۰۰نفر بوده است که در مقایسه با هفته‌های قبل اندکی افزایش داشته است. آمار مراجعان عمدتاً در بخشهای دولتی است، اما در تهران بالای ۸۰درصد مراجعات سرپایی به مطبهای خصوصی است، لذا ممکن است در آمارهای ما گنجانده نشوند. ممکن است آمار در این خصوص به‌مراتب بالاتر از آماری باشد که امروز اعلام شده است. در طول هفته گذشته میزان بستری بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰نفر بود ولی مجموعه بستری استان در روز گذشته به ۱۹۳۶نفر رسید» (ایرنا ۶بهمن).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «تاکنون ۳۱۲۰نفر جان باختند و هم‌اکنون ۳۸۰بیمار کرونایی بستری هستند که ۱۰۴نفر در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷بهمن). رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد از خیز مجدد کرونا خبر داد و گفت: «قطعاً با معضل گسترش شیوع کرونا مواجه خواهیم بود. متأسفانه ظرفیت بخش خاکستری بیماران کرونایی در بیمارستان لامرد تکمیل شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷بهمن).

در لرستان، معاون دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش مبتلایان در هفته گذشته گفت: «نگران بروز موج چهارم ابتلا و مرگ و میر هستیم. افزایش آمار ابتلاء طی یک هفته گذشته ملموس است و این یک زنگ خطر است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷بهمن).

در خوزستان، کادر بیمارستان رازی اهواز: «در حال حاضر یواش یواش دوباره آمار داره می‌رود بالا. به نسبت گذشته خیلی بدتر شده اوضاع یعنی هر کسی می‌آید ICU می‌خواهد» (تلویزیون رژیم ۶بهمن).

در البرز، سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه پزشکی گفت: «طی چند روز اخیر شاهد افزایش مراجعان سرپایی بوده‌ایم ممکن است چند هفته آینده تعداد بستریها و فوتی‌ها هم افزایش داشته باشد و شاهد موج چهارم بیماری باشیم» (ایسنا ۷بهمن).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷بهمن۱۳۹۹ (۲۶ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a58c4a5-c172-4693-ad96-5dfdb2e3a694"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات