728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۵هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۸شهر از ۲۰۵هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

  • نمکی: آنچه می‌تواند ما را گرفتار طوفان کند، چرخش ویروس است مثلا از کردستان به بندرعباس، از بندرعباس به خراسان شمالی و... است. ما خیلی نگران این چرخش هستیم.
  • عضو ستاد کرونا: قوی‌تر و پرخطر شدن ویروس، نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند و احتمال شروع موج چهارم داده می‌شود.
  • رئیس سازمان نظام پزشکی: شواهد از افزایش نگران‌کننده مبتلایان در ۶استان به‌صورت مشهود دیده شده است.
  • زالی: فعالیت مدارس باید به‌صورت مجازی ادامه پیدا کند، وقتی در ماه‌های گذشته که میزان ابتلای گروه‌های سنی نوجوانان کمتر بود آموزش به‌صورت مجازی انجام می‌شد.
  • معاون دانشگاه پزشکی ایران: اگر ویروس جدید که پیدا شده گسترش پیدا کند ۳۰ تا ۴۰درصد افزایش خواهیم داشت.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۵بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۸شهر از ۲۰۵هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۸۵۸نفر، در اصفهان به ۱۳۰۱۰نفر، در ایلام به ۲۱۳۱نفر، در بوشهر به ۲۰۷۴نفر، در تهران به ۴۹۹۷۶نفر، در خراسان جنوبی به ۱۹۵۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۳۹۰۵نفر، در خراسان شمالی به ۳۱۶۸نفر، در خوزستان به ۱۰۲۷۰نفر، در زنجان به ۲۲۱۰نفر، در سمنان به ۳۰۵۰نفر، در کرمانشاه به ۴۲۶۴نفر، در گلستان به ۵۱۹۵نفر، در مازندران به ۸۲۶۲نفر و در یزد به ۳۷۷۷نفر رسیده است.

 

نمکی، وزیر بهداشت رژیم که از افشای پنهان‌کارهای رژیم و برملا شدن ابعاد واقعی فاجعه کرونا سخت برآشفته بود گفت: «آمار مرگ ما به ۵۰۰ رسید، دیدید که این شبکه‌های بیرونی چه میزگردهایی راه انداختند که جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بیمار ناتوان است». وی هم‌چنین گفت: «آنچه که می‌تواند ما را گرفتار طوفان کند، چرخش ویروس است مثلا از کردستان به بندرعباس، از بندرعباس به خراسان شمالی و... است. ما خیلی نگران این چرخش هستیم»(ایسنا ۵بهمن).

عمادی، عضو ستاد کرونا گفت: «قوی‌تر شدن ویروس کرونا و میل این ویروس به سمت پرخطر شدن؛ نگرانی‌ها را برای ۲ماهه باقی مانده از زمستان بیشتر می‌کند تا جایی که احتمال شروع موج چهارم هم داده می‌شود». وی افزود: «واکسن ایرانی کرونا در بهترین شرایط تا پایان بهار ۱۴۰۰ وارد بازار می‌شود»(آریا ۵بهمن).

ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: «شواهد از افزایش نگران‌کننده مبتلایان و مراجعان در ۶استان به‌صورت مشهود دیده شده است و این موجب نگرانی جدی است. نکته مهم تأمین واکسن از طرق ممکن و در سریع‌ترین زمان است چرا که واکسن می‌تواند چرخه بیماری را قطع کند و زنجیره انتقال را در موارد متعدد دچار گسست کند»(ایرنا ۴بهمن).

در تهران، زالی، رئیس ستاد کرونا، از افزایش درصد بستریهای گروه سنی ۵ تا ۱۷سال نسبت به دیگر گروهها خبر داد و گفت: «فعالیت مدارس باید به‌صورت مجازی ادامه پیدا کند، زیرا وقتی در ماه‌های گذشته که میزان ابتلای گروه‌های سنی نوجوانان کمتر بود آموزش به‌صورت مجازی انجام می‌شد»(شفقنا ۵بهمن).

معاون دانشگاه پزشکی ایران گفت: «اگر قرار باشد این نوع ویروس جدید که پیدا شده گسترش پیدا کند تقریباً ۳۰ تا ۴۰درصد افزایش را ما حداقل خواهیم داشت که ممکن است واقعاً خیلی جدی موارد ما را ببرد بالا و اتفاقات ناجوری که در آبانماه به‌خصوص شاهد آن بودیم چه افزایش بستری و چه مرگ که روزی ۴۰۰تا رسیده بود اتفاق بیفتد»(تلویزیون رژیم ۴بهمن).

در یزد سخنگوی دانشگاه پزشکی از افزایش چشمگیر بستریهای خبر داد و گفت: «هم‌اکنون ۱۵۶بیمار کرونا در استان بستری هستند که ۴۸بیمار در ICU هستد. در صورت غفلت شاهد افزایش ابتلا و مرگ و میر خواهیم بود»(خبرگزاری حکومتی مهر ۵بهمن).

در خوزستان، استاندار از افزایش بیماران کرونایی در آبادان، شوش، دشت آزادگان، دزفول، اندیکا، آغاجاری، مسجدسلیمان، رامشیر، شادگان، هندیجان، بهبهان و هویزه خبر داد و گفت: «ممکن است در هفته‌های آتی موارد فوتی این شهرستانها افزایش یابد»(ایسنا ۴بهمن).

 

در حالی‌که خشم و نفرت مردم از ممنوع کردن خرید واکسن از آمریکا و انگلیس و فرانسه هم‌چنان ادامه دارد، آخوندهای حکومتی در نمایشهای جمعه این هفته با سرهم‌کردن مشتی دروغ به توجیه دستور جنایتکارانه خامنه‌ای پرداختند، از جمله علم‌الهدی، نماینده خامنه‌ای در مشهد گفت: «عده‌‌ای همزبان و هم‌سخن با رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی به خامنه‌ای اعتراض کردند که گفت واکسن انگلیسی و اروپایی نخرید، آخه شما واکسنی که خود آمریکایی جرأت نمی‌کند بزند خود انگلیسی جرأت نمی‌کند آزمایش انسانی‌اش هم کشتار داده شما می‌آیید می‌گویید که چرا رهبری گفت واکسن نیاورید؟»(تلویزیون رژیم ۴بهمن).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵بهمن۱۳۹۹ (۲۴ژانویه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb35db49-c205-4805-ba8e-5be9d5686cc6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات