728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۲هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۲هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

  • حریرچی: هنوز در وضعیت شکننده هستیم بیماری ممکن است دوباره اوج بگیرد خصوصاً در شمال که سرما اوج می‌گیرد
  • دانشگاه علوم پزشکی ایران: جمعیت ایران یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد، اما ۳.۳ دهم درصد مرگ و میر کرونایی را به خود اختصاص می‌دهد.
  • دانشگاه پزشکی گیلان: ما با افزایش در بستریها روبه‌رو بودیم. در دو ماه اخیر تعداد بستریها دو برابر شده‌اند.
  • دانشگاه پزشکی یزد: بیماران بدحال افزایش یافته است. احتمال تمدید محدودیت‌های به مدت یک هفته وجود دارد.
  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: طی ۲۴ساعت اخیر ۳۳نفر در استان جان‌باخته‌اند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۱آذر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۰شهر از ۱۸۲هزار و ۵۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۱۴۳نفر، در آذربایجان غربی به ۶۸۷۳نفر، در البرز به ۴۸۴۰نفر، در اردبیل به ۲۱۹۲نفر، در اصفهان به ۱۰۶۱۵نفر، در ایلام به ۱۸۹۵نفر، در بوشهر به ۱۸۵۴نفر، در تهران به ۴۴۹۷۱، در خراسان جنوبی به ۱۶۸۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۲۶۲۰نفر، در خراسان شمالی به ۲۸۳۳نفر، در خوزستان به ۹۴۳۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۵۲۶نفر، در فارس به ۵۴۳۲، در کردستان به ۳۱۷۱نفر، در کرمان به ۳۸۳۴نفر، در کرمانشاه به ۳۸۷۱نفر، در گیلان به ۶۲۳۱نفر، در لرستان به ۷۴۲۵نفر و در مرکزی به ۳۷۵۳نفر رسیده است.

حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «هنوز در وضعیت شکننده‌ای هستیم بیماری ممکن است دوباره اوج بگیرد خصوصاً در استانهای شمالی که سرما دارد اوج می‌گیرد» (تلویزیون رژیم ۲۰آذر).

عباس متولیان، اپیدمیولوژیست و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: «جمعیت ایران یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد، اما ۳.۳دهم درصد مرگ و میر کرونایی را به خود اختصاص داده است. سرمای هوا و شب یلدای پیش رو نگران‌کننده است. انتقال بیماری کرونا فرد به فرد و پیش رونده است؛ باید این زنجیره را قطع کرد. کرونا مشکل غیرقابل حل نیست اگر مدتی محدودیتها را بپذیریم پاندمی بیماری فروکش خواهد کرد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱آذر).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: « ۳۰۹نفر در ICU نگهداری می‌شوند و طی ۲۴ساعت اخیر ۳۳نفر جان‌باخته‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱آذر).

در فارس، مدیر روابط عمومی علوم پزشکی گفت: «۳۰۳ بیمار وخیم در ICU بستری هستند.۲۷نفر در ۲۴ساعت گذشته جان خود را از دست دادند. آمار جان‌باختگان، از ابتدای شیوع تاکنون به ۲۷۹۳نفر رسیده است.

در گیلان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «ما با یک افزایشی در زمینه مبتلایان بستری به کرونا روبه‌رو بودیم که باعث شده در دو ماه اخیر تعداد بیماران بستری یا بیماران جدید ما حدود دو برابر افزایش پیدا بکند . الآن ۵۹۵بیمار در گیلان بستری هستند و عده‌یی هم به‌هرحال با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند» (تلویزیون رژیم ۲۰آذر).

در یزد، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد بیماران بدحال یزد دوباره افزایش یافته است.در حال حاضر ۳۴۵بیمار کرونا بستری هستند که ۱۱۸نفر در ICU هستند. احتمال تمدید محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته دیگر نیز وجود دارد که به‌زودی توسط ستاد کرونا اعلام خواهد شد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱آذر).

در قزوین، رئیس دانشگاه پزشکی قزوین گفت: «بعد از بازگشایی اصناف شاهد شلوغی مجدد خیابان‌ها، شاهد ورودی زیاد مردم به اصناف سطح ۲ و شلوغی در ادارات هستیم، اجتماعات زیادی در حال شکل‌گیری است در حال حاضر وضعیت استان شکننده و نگران‌کننده است و می‌تواند افزایش کرونا را در پی داشته باشد» (ایسنا ۲۰آذر).

در بوشهر، جمیری نماینده بوشهر در مجلس ارتجاع گفت: «در بوشهر شرایط درمان نه این‌که خیلی مناسب نیست بلکه اصلاً مناسب نیست. روند پیگیری ارتقای سطح درمان و بهداشت استان بوشهر باید اصلاح شود» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۰آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱ آذر ۱۳۹۹ (۱۱ دسامبر ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f399951-2d0d-4b23-90e1-bba9802d31cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات