728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۹هزار و ۸۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۷۰شهر از ۱۸۹هزار و ۸۰۰نفر گذشت

  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: دولتمردان باید در اسرع وقت نسبت به خرید واکسن استاندارد اقدام کنند و صادقانه و شفاف اولویت دریافت واکسن توسط شهروندان را از نظر نیاز و آسیب پذیری آنان اعلام نمایند.
  • فوق‌تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری: دود تعلل در خرید این واکسن فقط به چشم مردم می‌رود. چرا مسئولان همانند دیگر کشورها تعدادی واکسن را برای کادر درمان تهیه نمی‌کنند؟
  • رئیس بخش عفونی بیمارستانهای لرستان: همکاران من ۱۰ماه است با لباس گان، به دور از خانواده در حال خدمت هستند. این یک مطالبه ملی و حق مسلم ما است که دولت واکسن تهیه کند. ۱۰۰میلیون دوز واکسن چقدر می‌شود که مدام بهانه‌تراشی می‌کنند.
  • رئیسی: تا الآن ۶۰هزار نفر از کارکنان نیروی انتظامی به بیماری مبتلا شدند و ۹۶نفر هم فوتی داشتند.
  • زالی: کماکان وضعیت کلان شهرهای مانند تهران شکننده است. در ۲۴ساعت گذشته ۳۰۰بیمار بستری کردیم که ۱۰۱نفر آنها درICU بستری شدند.
  • مدیر شبکه بهداشت اهر: بیماریابی توسط واحدهای سیار نشان‌گر آلودگی بالا در اهر است، حداقل ۴۰درصد نمونه‌ها مثبت است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲دی۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۷۰شهر از ۱۸۹هزار و ۸۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۳۷۷نفر، در البرز به ۵۰۰۵نفر، در اصفهان به ۱۱۲۳۵نفر، در تهران به ۴۶۶۳۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۶۵۱نفر، در فارس به ۵۷۹۷نفر، در قم به ۷۴۴۵نفر، در کرمان به ۴۰۷۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۵۴نفر، در لرستان به ۷۶۶۸نفر، در مرکزی به ۳۹۵۸نفر و در یزد به ۳۳۶۲نفر رسیده است.

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «تا الآن ۶۰هزار نفر از کارکنان ناجا به بیماری مبتلا شدند و ۹۶نفر هم فوتی داشتند» (تلویزیون رژیم ۱دی).

معین، رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: «دولتمردان ایران باید در اسرع وقت نسبت به خرید واکسن استاندارد اقدام کنند و صادقانه و شفاف اولویت دریافت واکسن توسط شهروندان را از نظر نیاز و آسیب پذیری آنان اعلام نمایند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲دی).

هاشمیان، فوق‌تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «اگر مسئولان امروز شروع به تهیه واکسن خارجی کرونا بکنند یک ماه دیگر به دست مردم می‌رسد. وقتی عراق توان خرید و نگهداری این واکسن را دارد چرا مسئولان همانند دیگر کشورها تعدادی واکسن را برای کادر درمان تهیه نمی‌کنند؟ دود تعلل در خرید این واکسن فقط به چشم مردم می‌رود» (جهان صنعت ۲دی).

خداکرمی، عضو شورای شهر تهران گفت: «مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی مجدد پیوستن به گروه اقدام مالی مقدمات ارتباط کشورها با نظام بانکی بین‌المللی را فراهم کند تا خریداری واکسن کرونا تسریع شود.در شرایطی قرار داریم که نمی‌دانیم بحران بعدی چیست و باید اقداماتی مناسب انجام داد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲دی).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «بارها اعلام کرده‌ایم که به‌دلیل ماهیت پیچیده این بیماری و قدرت بالای سرایت‌پذیری و هم‌چنین خدشه‌دار شدن فاصله‌گذاریهای فیزیکی، کماکان وضعیت کلان‌شهرهای مانند تهران شکننده و ناپایدار تلقی می‌شود. در ۲۴ساعت گذشته در تهران ۳۰۰بیمار جدید بستری کردیم که ۱۰۱نفر در ICU بستری شدند. شاخصهای ما در تهران تفاوت چشمگیری با هفته گذشته نداشته است» (ایسنا ۲دی).

در آذربایجان شرقی، «مدیر شبکه بهداشت اهر از وضعیت شکننده این شهرستان از نظر شیوع کرونا خبر داد و گفت: آلودگی مردم به کرونا به‌شدت بالا است. بیماریابی توسط واحدهای سیار نشان‌گر آلودگی بالا در اهر است، به‌طوری‌که حداقل ۴۰درصد نمونه‌های اخذ شده مثبت اعلام می‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲دی).

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: «در سال جاری فاصله کارانه پرستاران به ۳ماه تقلیل یافته و اضافه‌کاری از خرداد ماه سال جاری پرداخت نشده» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲دی).

در لرستان، محمدرضا ناظر رئیس بخش عفونی بیمارستانهای لرستان گفت: «همکاران من نزدیک به ۱۰ماه است با لباس گان و به دور از خانواده خود در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. حق مسلم کادر درمان و مردم است که دولت برای ما واکسن کرونا تهیه کند. بعید می‌دانم وضعیت اقتصادی ما از عراق جنگ‌زده بدتر باشد. خرید ۱۰۰میلیون دوز واکسن مگر چقدر می‌شود که آقایان مدام بهانه‌تراشی می‌کنند. چنین پول‌هایی برای کشور ما با منابع عظیم مبلغی نیست به همین خاطر هم‌چنان برای تهیه واکسن خارجی پافشاری می‌کنیم زیرا یک مطالبه ملی و حق مسلم مردم است» (جهان صنعت ۲دی).

یک روزنامه حکومتی نوشت: «حتی یک روز تأخیر در واکسیناسیون می‌تواند تبعات سنگینی برای جامعه ما به دنبال داشته باشد. چرا ما نمی‌توانیم همانند بسیاری دیگر از کشورها، واکسنهای ساخته‌شده را در کشورمان داشته باشیم؟ وقتی صحبت از جان مردم آن هم در این حجم بالا هست چرا سیاست‌مداران ما نمی‌خواهند اندکی تغییر در سیاست‌های اشتباهشان بدهند تا شاید جان آدمیان این مرز و بوم را حفظ کنند» (شرق ۲دی).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲دی۱۳۹۹ (۲۲دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da6a3b72-cda3-40ab-9e7d-70ff03498d8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات