728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۷۵هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۷۵هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

  • زالی، تهران هنوز شکننده است. بی‌تردید کنترل بیماری در کشور بدون جلوگیری از طغیان آن در تهران امکانپذیر نیست
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: آمار بالای بستریهای هم‌چنان ادامه دارد تاکنون موفق به کاهش یا قطع زنجیره در استان نشده‌ایم. ظرفیت بستری بیماران در ICU تکمیل شده و این بخش‌ها پاسخگوی تعداد بالای بیماران بدحال نیست
  • دانشگاه پزشکی شیراز: آمار فوت امروز ۳۶نفر بوده و تعداد کل جان‌باختگان به ۲۵۶۱نفر رسیده است
  • یک خبرگزاری حکومتی: در مازندران در همین روزها شاهد افزایش بیماران مبتلا به کووید۱۹ هستیم

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۳آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۵شهر از ۱۷۵هزار و ۶۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۶۹۵۳نفر، در آذربایجان غربی به ۶۵۴۰نفر، در البرز به ۴۶۹۰نفر، در اردبیل به ۲۰۲۲نفر، در اصفهان به ۱۰۰۸۵نفر، در ایلام به ۱۸۴۰نفر، در تهران به ۴۳۳۱۱نفر، در خراسان جنوبی به ۱۵۹۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۲۳۲۵نفر، در خراسان شمالی به ۲۷۳۳نفر، در خوزستان به ۹۲۷۰نفر، در سمنان به ۲۵۷۴نفر، در فارس به ۵۰۸۲نفر، در کرمان به ۳۵۶۹نفر، در گلستان به ۴۴۴۲نفر، در گیلان به ۵۸۳۶نفر، در مرکزی به ۳۴۹۸نفر، در همدان به ۴۳۵۰نفر و در یزد به ۳۰۹۷نفر رسیده است.

روحانی که پیش از این می‌گفت ما در مهار کرونا از کشورهای اروپایی جلوتر بوده‌ایم، امروز گفت: «شرایط مهار کرونا در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته غربی شرایط بدتری نیست و در مقایسه با برخی از کشورها شرایط ما بهتر است. با یک برنامه‌ریزی خوب در دو هفته توانستیم تا حدی شرایط را کنترل کنیم. خراسان رضوی در چهار هفته گذشته شرایط بسیار بدی داشت اما امروز به تدریج به شرایط نرمال برمی‌گردد».

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «شرایط تهران هنوز شکننده و ناپایدار است و بازگشاییهای شتاب‌زده می‌تواند باعث افزایش شیوع بیماری و تکرار تجربه تلخ اردیبهشت ماه شود. تهران گرانیگاه کنترل کووید۱۹ است و بی‌تردید کنترل این بیماری در کشور بدون مهار و جلوگیری از طغیان آن در تهران امکانپذیر نمی‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳آذر).

در فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «آمار فوت امروز ۳۶نفر بوده و تعداد کل جان‌باختگان به ۲۵۶۱نفر رسیده، ۱۶۲۴بیمار هم در بیمارستانها بستری هستند که از این تعداد ۳۱۷نفر در ICU هستند» (تلویزیون رژیم ۱۳آذر).

درکرمان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: «با جان باختن ۲۲نفر دیگر در ۲۴ساعت گذشته شمار جان‌باختگان این بیماری از آغاز این اپیدمی به ۲۰۰۵نفر رسید» (ایسنا ۱۳آذر).

در اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «متأسفانه آمار بالای بستریهای روزانه هم‌چنان ادامه دارد و تاکنون موفق به کاهش یا قطع این زنجیره در استان نشده‌ایم. ظرفیت بستری بیماران در ICU تکمیل شده است. از زمان افزایش شیوع این بیماری تعداد تخت‌های ICU افزایش یافته ولی با این وجود پاسخگوی تعداد بالای بیماران بدحال نیست.در ۲۴ساعت گذشته ۱۱نفر از بیماران جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳آذر).

در آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «حدود ۱۱۷۰نفر در بیمارستانهای استان بستری هستند که ۳۰۰نفر در ICU و ۱۳۰نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳آذر).

در مازندران، «دیروز یکی از اعضای ستاد کرونا اعلام کرد زنجیره انتقال شیوع این بیماری با محدودیت‌هایی که ایجاد شده قطع شده در حالی که این روند در مازندران معکوس است و شاهد افزایش بیماران هستیم و تاکنون ۸۹۳بیمار در بستری هستند» (ایسنا ۱۳آذر).

خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «اگر پیک چهارم در زمستان اتفاق بیفتد، قطعاً از پیک‌های قبلی بدتر خواهد بود» (ایسنا ۱۳آذر).

در البرز، فرماندار کرج نسبت به بازگشایی‌های شتاب‌زده و شیوع مجدد کرونا هشدار داد و گفت: موج شرایط کرونا در کرج هنوز ناپایدار است، بنابراین فعالیت مشاغل پرخطر کماکان محدود خواهد بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳ آذر۱۳۹۹ (۳دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eeadbe6f-0e8e-41c7-a1c7-20d82df096fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات