728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۶۴هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۶۴هزار نفر بیشتر است

  • شورای شهر تهران: کرونا تاکنون سبب جان باختن ۲۰هراز نفر در تهران شده و اجرای محدودیتها به‌طور قطع در پیشگیری از آمار مبتلایان و متوفیان حائز اهمیت و مؤثر است
  • عضو علمی ستاد کرونا: مرگ و میر ما ۵۱۶در میلیون است که یکی از بالاترینهای جهان است و می‌تواند آمار خیلی بیشتر باشد
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: با دخالت‌های غیرعلمی و دادن مجوزهای مربوطه توسط وزارت بهداشت تحت عناوین طب اسلامی و سنتی و یا ایرانی با سلامت مردم بازی می‌شود که هیچ‌گونه پایه و اساس علمی ندارد
  • عمادی متخصص بخش عفونی: بیمارستانهای دولتی جا ندارند، بیماران حتی با ۱۰۰میلیون تومان در بیمارستان خصوصی جا پیدا نمی‌کنند. نه تنها همه ICUها پر است بلکه تحت عادی بستری هم نداریم، واقعاً داریم فلج می شویم
  • دانشگاه علوم پزشکی کرمان شمار قربانیان کرونا در استان کرمان ظرف ۲۴ساعت گذشته به ۴۰نفر رسید.
  • دانشگاه علوم پزشکی بم: در شرق استان کرمان آمار مبتلا نسبت به ماه قبل شش برابر شده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۵شهر از ۱۶۴هزار نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۶۲۹۴نفر، در آذربایجان غربی به ۵۷۳۳نفر، در البرز به ۴۴۱۰نفر، در اردبیل به ۱۸۲۰نفر، در اصفهان به ۹۲۷۵نفر، در ایلام به ۱۶۰۵نفر، در تهران به ۴۰۳۹۱نفر، خراسان رضوی به ۱۱۸۵۰نفر، در زنجان به ۱۵۶۰نفر، در فارس به ۴۵۰۷نفر، در قزوین به ۱۶۸۸نفر، در قم به ۶۶۶۰نفر، در کردستان به ۲۹۴۱نفر، در کرمان به ۲۹۳۴نفر، در لرستان به ۶۸۴۰نفر، در مازندران به ۶۵۳۲نفر، در مرکزی به ۳۱۶۸نفر و در یزد به ۲۸۶۲نفر رسیده است.

مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی رژیم در جلسه امروز این شورا گفت: «نمی‌توان این پاندمی را با این نوع برنامه‌ریزهای مقطعی کنترل کرد. نیازمند یک برنامه جامع و تقسیم کار ملی برای مدیریت و کنترل آن هستیم. باید با ارائه شفاف واقعیت‌ها، اعتماد مردم را برای همکاری بیشتر و رعایت توصیه‌های بهداشتی جلب نمود. بی‌توجهی به عواقب دخالت‌های غیرعلمی و دادن مجوزهای مربوطه توسط وزارت بهداشت عامل دامن‌زدن به این مسائل است که تحت عناوین طب اسلامی و سنتی و یا ایرانی با سلامت مردم بازی می‌شود که هیچ‌گونه پایه و اساس علمی هم ندارد» (همشهری ۲آذر).

مختاری عضو علمی ستاد کرونا گفت: «وقتی ما ۵۱۶نفر در یک میلیون مرگ و میر داریم یکی از مرگ و میرهای بالای جهانی است و این می‌تواند آمار خیلی بیشتر از این باشد ... . تعداد مواردمثبت ما خیلی بیشتر از تعداد مرگ و میر مان است اگر بخواهیم اعتماد بکنیم به این آمار باید این آمار، احتمالاً تعداد مرگ و میرمان بیشتر از این می‌بود» (تلویزیون رژیم ۱آذر).

در تهران، خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر گفت: «کرونا تاکنون سبب جان باختن ۲۰هراز نفر در تهران شده و اجرای محدودیتها به‌طور قطع در پیشگیری از آمار مبتلایان و متوفیان مؤثر است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲آذر).

عمادی رئیس بخش عفونی بیمارستان خمینی گفت: «بیمارستانهای دولتی واقعاً جا ندارند، بیماران کرونا حتی با داشتن ۱۰۰میلیون در بیمارستان خصوصی جا پیدا نمی‌کنند. تعداد بیماران کرونا بسیار زیاد است، همیشه تعداد زیادی بیمار در نوبت بستری داریم، نه تنها همه ICU ها پر است بلکه تخت عادی هم نداریم، واقعاً داریم فلج می‌شویم» (عصر ایران ۲آذر).

بیمارستان مسیح دانشوری: «تعداد بیماران خیلی خیلی زیاد شده و مراکز درمانی پاسخگوی بیماران بدحال نیستند. تعداد خیلی زیاد و بیمارستانها ظرفیت‌شان تکمیل است. بیماران خیلی بدحال در لیست انتظار زیاد داریم» (تلویزیون رژیم ۱آذر).

در کرمان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شمار قربانیان کرونا در ۲۴ساعت گذشته را ۴۰نفر اعلام کرد و گفت: مجموع جان‌باختگان کرونا از ابتدا تاکنون ۱۷۰۶نفر است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲آذر). رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: «در شرق استان آمار مبتلا به کرونا نسبت به ماه قبل شش برابر شده است» (خبرگزاری صدا وسیما رژیم ۲آذر).

در یزد، «معاون دانشگاه پزشکی از فوت ۱۴بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۹۷۸بیمار کرونا در استان بستری هستند که ۲۰۷نفر در بخش ICU تحت درمان قرار گرفته‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ آذر۱۳۹۹ (۲۲نوامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/893e5712-7e58-495f-abcf-3cb3b8775565"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات