728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۷۹هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۷۹هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  • محرز: با توجه در زمستان بیماری مجدداً اوج می‌گیرد و اگر با سایر ویروس‌ها همراه شود، وضعیت دوباره وحشتناک می‌شود
  • رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی: به نتیجه رسیدن تلاشهای مؤسسات ایرانی برای تولید واکسن به زمان نیاز دارد که صرف این زمان، باز هم ما را در مقابله با کرونا بیشتر عقب نگاه خواهد داشت.
  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: ۳۷نفر در ۲۴ساعت گذشته فوت کردند. وضعیت بیماری در اصفهان هنوز از پیک فروردین‌ماه بالاتر است
  • دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: در ۲۴ساعت گذشته تعداد بستریهای روزانه از بیماران بهبودیافته پیشی گرفته و شیوع کرونا با وجود اعمال محدودیتها و پروتکل‌های بهداشتی هم‌چنان در وضعیت قرمز قرار دارد
  • پاسدار کرمی فرمانده سپاه زنجان: تلفات و خسارتهای کرونا بیش از ۸سال دفاع مقدس است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۸آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۵شهر از ۱۷۹هزار و ۸۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۷۰۶۸نفر، در آذربایجان غربی به ۶۷۴۸نفر، در البرز به ۴۷۹۰نفر، در اردبیل به ۲۱۳۷نفر، در اصفهان به ۱۰۴۲۵نفر، در ایلام به ۱۸۸۰نفر، در بوشهر به ۱۸۳۹نفر، در تهران به ۴۴۳۷۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۲۵۳۰نفر، در زنجان به ۱۸۳۷نفر، در سمنان به ۲۶۳۴نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۴۹۶نفر، در فارس به ۵۳۰۷نفر، در قزوین به ۱۸۴۲نفر، در قم به ۷۱۲۵نفر، در کرمان به ۳۷۳۴نفر، در کرمانشاه به ۳۸۲۱نفر، در گلستان به ۴۵۲۲نفر، در لرستان به ۷۳۱۰نفر، در مازندران به ۶۸۲۲نفر و در مرکزی به ۳۶۲۸نفر رسیده است.

محرز عضو علمی ستاد کرونا گفت: «با توجه به این‌که در آستانه زمستان هستیم، بیماری مجدداً اوج می‌گیرد و در زمستان هم با سایر ویروس‌ها همراه شده و وضعیت دوباره وحشتناک می‌شود» (ایسنا ۱۸آذر).

آقازاده، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، در نامه‌یی به جهانگیری نوشت: «به‌نتیجه رسیدن تلاشهای شرکتها و مؤسسات ایرانی برای تولید واکسن کرونا، به‌مدت زمانی نیاز دارد که صرف این مدت، باز هم ما را در مقابله با کرونا بیشتر عقب نگاه خواهد داشت. جایی که مسأله حیات و زندگی میلیون‌ها ایرانی مطرح است، نمی‌توان بر مسائل رقابتهای فرهنگی و سیاسی و ایدئولوژیک پای فشرد. وی هم‌چنین از جهانگیری خواست تا وزارت بهداشت و سایر وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیربط، مسأله ثبت سفارش و خرید واکسن ضد کرونا را در اولویت قرار دهند» (خبرگزاری مهر ۱۷آذر).

در تهران، امینی نایب‌رئیس شورای شهر گفت: وضعیت نامطلوب «مترو و اتوبوس حاصل سال‌ها عدم پرداخت سهم دولتها از ساخت ایستگاههای مترو و خرید ناوگان مسافربر مترویی و اتوبوسی در بیست سال اخیر است که نتیجه آن را با مرگ شهروندانی که در این محل‌ها مبتلا شده‌اند مشاهده می‌کنیم. دولت پس از اتمام محدودیت‌های کرونایی دو هفته‌یی، وضعیت را به‌حالت قبل برگرداند که ترافیک سنگین این روزها و افزایش سفرها در ناوگان حمل و نقل عمومی ماحصل آن است، از تصمیم‌گیرندگان می‌خواهیم تا آمار مبتلایان و مرگ و میر نسبت به نورم جهانی کاهش پیدا نکند محدودیتها استمرار پیدا کند تا شاهد مرگ و میر عزیزان هموطنمان نباشیم» (خبرآنلاین ۱۸آذر).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت در ۲۴ساعت گذشته ۳۷فوتی کرونایی داشته‌ایم. مسئول بیماریهای واگیر گفت: «ویروس کرونا هنوز فعالانه در جامعه در گردش است، هنوز مبتلایان جدیدی شناسایی می‌شوند و تعداد بستری و مرگ و میر بیماران قابل توجه است، به هیچ عنوان مسأله حل نشده و نیازمند تداوم توجه است». سخنگوی ستاد استانی کرونا گفت: «وضعیت بیماری در اصفهان هنوز از پیک فروردین‌ماه بالاتر است و شرایط خوبی نداریم» (ایرنا و ایسنا ۱۸آذر).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۱۸بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ساعت گذشته در این استان جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع تاکنون به ۲هزار و ۴۰۹نفر رسید» (ایرنا ۱۸آذر).

در اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته تعداد بستریهای روزانه از بیماران بهبودیافته پیشی گرفته و با وجود اعمال محدودیتها و پروتکل‌های بهداشتی استان در وضعیت قرمز قرار دارد. وی از فوت ۱۱بیمار در استان خبر داد و گفت: ۸۳بیمار در ICU هستند و از حال عمومی مناسبی برخوردار نیستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸آذر).

در زنجان، پاسدار کرمی فرمانده سپاه استان گفت: «مسئولان باید امکانات برای مقابله با کرونا را فراهم کرده، زیرا تلفات و خسارتهای کرونا بیش از ۸سال دفاع مقدس است» (ایسنا ۱۷آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸ آذر۱۳۹۹ (۸دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/469fab3f-5bb2-4f6d-9bfe-7be6d6e8510f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات