728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۷۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر از ۱۷۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: در ۲۴ساعت اخیر ۴۵نفر بیمار کرونا فوت شده‌اند. هنوز وضعیت استان بحرانی است.
  • دانشگاه علوم پزشکی شیراز: طی ۲۴ساعت گذشته ۲۸نفر در فارس جان باختند و آمار جان‌باختگان به ۲۵۸۹نفر رسید.
  • دانشگاه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد: روند بروز کرونا در استان افزایشی و دو برابر میانگین کشوری است.
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: با وجود اعمال محدودیت‌ها، تعداد بالای بستریهای روزانه حکایت از عدم قطع زنجیره و یا کاهش میزان شیوع در استان اردبیل دارد و وضعیت نگران‌کننده‌ای پیش رو است.
  • یک خبرگزاری حکومتی: افزایش مناطق قرمز در مازندران از ۳ به ۶شهرستان آن هم پس از ۱۲روز اجرای محدودیتهای جامع ستاد کرونا، ابهاماتی را اذهان عمومی و مسئولان سیاسی ایجاد کرده است.
  • دانشگاه پزشکی اراک: مراکز بیمارستانی استان به‌صورت اضطراری به ۹دستگاه اکسیژن‌ساز و مخازن و تجهیزات جانبی ‌نیاز دارند. کمبود تجهیزات اکسیژن ساز فاجعه محسوب می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۴آذر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۵شهر از ۱۷۶هزار و ۵۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۶۹۷۸نفر، در آذربایجان غربی به ۶۵۸۰نفر، در البرز به ۴۷۱۵نفر، در اردبیل به ۲۰۵۷نفر، در اصفهان به ۱۰۱۵۵نفر، در بوشهر به ۱۸۱۹نفر، در تهران به ۴۳۶۱۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۳۷۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۲۳۷۰نفر، در زنجان به ۱۷۹۷نفر، در سیستان و بلوچستان به ۴۴۴۶نفر، در فارس به ۵۱۲۷نفر، در قزوین به ۱۸۰۷نفر، در قم به ۷۰۲۰نفر، در کردستان به ۳۰۸۱نفر، در کرمان به ۳۶۰۴نفر، در کرمانشاه به ۳۷۷۱نفر و در لرستان به ۷۱۸۵نفر رسیده است.

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت اخیر ۴۵بیمار کرونا فوت شده‌اند. آنچه هنوز روند کاهشی نداشته، تعداد بیماران حاد است که هنوز بالای ۳۷۰نفر است که تغییر زیادی نکرده و تعداد مرگ و میر به روال هفته‌های اخیر است. هنوز شرایط مناسبی نداریم و وضعیت بیماری در استان بحرانی است. اگر قرار باشد با برداشته شدن محدودیتها دوباره مثل اردیبهشت ماه شرایط عادی شود، شرایط از وضعیت کنونی هم بحرانی‌تر می‌شود، در حالی که هنوز تا آرامش سیستم بهداشتی و درمانی و اعلام وضعیت مناسب، فاصله زیادی داریم» (خبرگزاریهای مهر و سپاه پاسداران ۱۳آذر).

در فارس، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۲۸نفر در استان فارس به‌دلیل کرونا جان خود را از دست دادند و آمار کل جان‌باختگان تا امروز به ۲۵۸۹نفر رسید. در حال حاضر ۱۸۵۰بیمار کرونا بستری هستند. از این تعداد، ۳۱۹بیمار در ICU بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳آذر).

در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «روند بروز ویروس کرونا در استان افزایشی است و میزان بروز کرونا ۲برابر میانگین کشوری است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۳آذر).

در اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «با وجود اعمال و تداوم محدودیت‌های کرونایی در استان هم‌چنان وضعیت شیوع کرونا در وضع قرمز و هشدار قرار دارد. تعداد بالای بستریهای روزانه حکایت از عدم قطع زنجیره کرونا و یا کاهش میزان شیوع در استان است و وضعیت نگران‌کننده‌ای پیش رو است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴آذر).

در مازندران، «افزایش آمار مناطق وضعیت قرمز از ۳ به ۶شهرستان آن هم پس از ۱۲روز اجرای سفت و سخت محدودیتهای جامع مصوب ستاد کرونا، ابهاماتی را اذهان عمومی و حتی مسئولان سیاسی و شهرستانهای قرمز ایجاد کرده است» (ایرنا ۱۳آذر).

در مرکزی، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «مراکز بیمارستانی استان به‌صورت اضطراری به ۹دستگاه اکسیژن‌ساز و مخازن و تجهیزات جانبی برای مداوای بیماران کرونایی نیاز دارند. استفاده از اکسیژن در درمان بیماران کرونایی از مؤلفه‌های کلیدی در روند درمان است و کمبود تجهیزات اکسیژن ساز برای حوزه درمان فاجعه محسوب می‌شود» (ایرنا ۱۴آذر).

در زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «کرونا هم‌چنان در زنجان تداوم دارد. از زمان شیوع کرونا بیش از یک‌هزار نفر از کادر درمانی استان به کرونا مبتلا شدند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳آذر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴آذر۱۳۹۹ (۴دسامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b12311bd-103c-4422-b98f-2169e5bd4b90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات