728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر بیش از ۱۵۱هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۵شهر بیش از ۱۵۱هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  • روحانی از پاسخ به درخواستهای گسترده و روزافزون برای تعطیلی حداقل دو هفته‌یی کشور طفره رفت و گفت ستاد کرونا به‌زودی طرحی جامع را برای مدیریت مرحله جدید بیماری مورد بررسی و به تصویب خواهد رساند!
  • زالی: ۶۷۲۱بیمار بستری در تهران داریم که ۱۸۳۲نفر در ICU هستند . میزان ترخیص از پذیرش بیماران جدید کمتر است.
  • رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در نامه‌یی به روحانی خواستار استخدام فوری ۳۰هزار پرستار و پرداخت حقوق معوقه کادر شد و نوشت در برخی بیمارستانها؛ هر ۱۰بیمار کرونایی به یک پرستار سپرده می‌شود.
  • رئیس بخش ICU کرونای بیمارستان امام رضا مشهد: بعد از ۹ماه در بدترین شرایط کاری، روحی و جسمی قرار داریم . بیش از ۵۰درصد پرستاران ICU به کرونا مبتلا شده‌اند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۲آبان۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۵شهر از ۱۵۱هزار و ۸۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۵۵۴۷نفر، در آذربایجان غربی به ۴۶۴۹نفر، در البرز به ۴۱۸۵نفر، در اردبیل به ۱۶۶۳نفر، در اصفهان به ۸۵۱۸نفر، در بوشهر به ۱۶۸۴نفر، در تهران به ۳۶۸۹۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۱۹۵نفر، در خراسان جنوبی به ۱۳۱۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۱۳۴۰نفر، در زنجان به ۱۴۲۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۸۷۱نفر، در فارس به ۴۱۱۵نفر، در قم به ۶۳۵۵نفر، در کرمان به ۲۵۲۵نفر، در کرمانشاه به ۳۳۲۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰۶۹نفر، در گلستان به ۳۹۵۶نفر، در مرکزی به ۲۷۵۵نفر، در همدان به ۳۹۲۰نفر و در یزد به ۲۶۰۰نفر رسیده است.

آخوند روحانی امروز در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد کرونا ضمن تکرار حرفهای کلی و بی‌محتوا از پاسخ به درخواستهای گسترده و روزافزون برای تعطیلی حداقل دو هفته‌یی کشور طفره رفت و گفت: «حفظ سلامت مردم به‌عنوان اولویت اصلی نظام همیشه مورد تأکید بوده و ستاد ملی کرونا به‌زودی طرحی جامع را برای مدیریت مرحله جدید بیماری مورد بررسی و به تصویب خواهد رساند».

همزمان رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در نامه‌یی به روحانی نوشت: «در برخی بیمارستانها؛ هر ۱۰بیمار کرونایی به یک پرستار سپرده می‌شود. آن هم پرستارانی که ۹ماه مداوم بر اثر مراقبت بی‌وقفه از بیماران کرونایی؛ هم فرسودگی روحی و انگیزشی و هم فرسودگی شدید جسمی پیدا کرده‌اند. هم‌چنین تاکنون بالغ بر ۴۰هزار نفر از پرستاران خود به کرونا مبتلا شده‌اند» وی ضمن طرح درخواست مؤکد تعطیل دو هفته‌یی کشور بر ضرورت «استخدام سریع و فوری حداقل ۳۰هزار نفر (پرستار) جدید و تازه نفس» و تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات معوقه پرستاران تأکید کرد (ایسنا ۲۲آبان).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا درباره آخرین آمار کرونا در تهران گفت: «تعداد بیماران بستری در استان تهران ۶۷۲۱بیمار است که ۱۸۳۲بیمار در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند. میزان ترخیص در تهران کماکان از میزان پذیرش موارد جدید کمتر است»(خبرگزاری نیروی قدس ۲۱آبان). وی هم‌چنین گفت: «الان تختهایمان اشغال شده وضعیت درمانی‌مان اشباع شده مریض میاید می‌گوییم برو خانه اگر بدحال‌تر شدی بیا وقتی مراجعه می‌کند که فرصتهای طلایی از دست رفته است»(تلویزیون رژیم ۲۱آبان).

محمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «مسئولیت‌پذیری در کرونا وجود ندارد. همه خبرنگار شد‌ه‌اند. کسی نیست مسئولیت ۴۵۰بیماری که امروز فوت کردند را برعهده گیرد. کسی نمی‌گوید آمار کشور اگر در کرونا غلط است من مقصر هستم، معذرت‌خواهی کند و بگوید مشکل ما در فلان مرحله است. همه این را می‌فهمیم، افرادی هستند که صحبت‌هایی در ابتدا علیه قرنطینه کردند ولی وقتی زمان گذشت و علم ثابت کرد آن حرف‌ها غلط بوده حتی نگفتند اشتباه کردیم... من وارد کمیته علمی کرونا شدم و چون مخالفت شدید علیه داروی آنتی‌وایرال کردم عذر من را خواستند... اگر مخالف صحبت کنید انگار بحث سیاسی شده است»(سایت فرهیختگان ۲۲آبان).

در خراسان رضوی، رئیس بخش ICU بیمارستان امام رضا در مشهد گفت: «ما بعد از ۹ماه در بدترین شرایط کاری، روحی و جسمی قرار داریم . بیش از ۵۰درصد پرستاران ICU به بیماری کرونا مبتلا و از این حدود ۲۰درصد در ICU و بخش بستری شده‌اند که این یک فاجعه است.وی در خصوص راه‌کار کاهش شیوع کرونا گفت: قرنطینه دو هفته‌یی راه‌حل این قضیه است، این کار سخت است ولی برای راه‌حل نهایی باید انجام شود. اگر با همین روند کلی پیش برویم به فاجعه ختم می‌شود. قدرت بیماری‌زایی این ویروس افزایش یافته است. قدرت بیماری‌زایی ویروس کرونا در اوایل حدود یک به سه بوده است، اما در حال حاضر یک به هشت یا ۱۰ است»(فرتاک نیوز ۲۲آبان).

رئیس نظام پرستاری مشهد از ابتلای ۴۰درصد کادر درمان مشهد به کرونا خبر داد و گفت: تعطیلی کامل شهرهای سیاه و قرمز در خراسان رضوی ضروری است چرا که هیچ مسأله اقتصادی مهم‌تر از جان مردم نیست»(ایرنا ۱۲آبان).

در کرمان، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «امروز ۳۳بیمار بر اثر کرونا در استان جان خود را از دست دادند. ۷۲۸بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند. بعضی شهرهای استان وضعیت فوق حاد کرونایی دارند»(خبرگزاری نیروی قدس ۲۱آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲آبان۱۳۹۹ (۱۲نوامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/172f81f3-7c13-44b4-845c-9855aee21a78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات