728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۲شهر از ۱۴۴هزار و ۱۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۲شهر از ۱۴۴هزار و ۱۰۰نفر گذشت

  • نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: اگر وضعیت همین‌طور ادامه پیدا کند تعداد فوتی‌ها به ۲۰۰هزار نفر می‌رسد.
  • معاون ستاد کرونا در تهران: ما چندین نوبت به‌دلیل شرایط فوق قرمز درخواست تعطیلی تهران را کردیم تا کادر درمان بتوانند تجدید قوا بکنند و ما از این سونامی عبور کنیم.
  • نماینده شیراز در مجلس ارتجاع: وقتی آمار مبتلایان و فوتیهای کرونا در فارس از حد نرمال کشوری بالاتر است باید واقعیات را به مردم گفت.
  • دانشگاه علوم پزشکی کاشان در یک رکورد جدید گفت۱۱ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در کاشان فوت کردند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۵آبان۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۲شهر از ۱۴۴هزار و ۱۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۵۰۸۳نفر، در آذربایجان غربی به ۴۳۵۷نفر، در البرز به ۳۹۹۵، در اصفهان به ۸۰۷۴نفر، در تهران به ۳۴۹۴۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۱۵۰نفر، در خراسان جنوبی به ۱۲۰۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۸۶۳نفر، در خراسان شمالی به ۲۴۳۸نفر، در خوزستان به ۸۴۸۸نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۷۳۱نفر، در فارس به ۳۸۰۳نفر، در قزوین به ۱۴۶۷نفر، در کرمان به ۲۳۰۲نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰۳۴نفر، در گلستان به ۳۸۳۱نفر، در گیلان به ۵۲۶۱نفر، در لرستان به ۶۱۴۸نفر، در مازندران به ۶۲۳۷نفر، در هرمزگان به ۱۷۱۵نفر و در همدان به ۳۸۰۵نفر رسیده است.

سید محمد پاک مهر نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «کرونا در کشور وضعیت بحرانی دارد و آمار فوتی‌ها بسیار بالا است و فشار زیادی بر حوزه درمان وارد شده. متأسفانه روزانه بیش از ۴۰۰نفر جان خود را از دست می‌دهد و ممکن است این آمار به‌شدت نیز بالا رود. اگر همین‌طور ادامه پیدا کند ممکن است تعداد فوتی‌ها به ۲۰۰هزار نفر برسد. از۱۱۰هزار پرستار کشور، ۳۲هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند فقط ۴هزار پرستار از ابتدای شیوع کرونا در کشور استخدام شده‌اند لذا در کل فشار بالایی بر روی پرستاران وجود دارد»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵آبان).

در تهران، جلیلی خشنود معاون ستاد کرونا در تهران «با اشاره به افزایش ورودیها به بیمارستانها تا ۷هزار نفر در روز و نیاز آنها به اکسیژن بالا گفت: با افزایش ۵برابری میزان مصرف اکسیژن به‌دلیل کرونا مواجه هستیم. روند فزاینده‌ای در مراجعه کنندگان با حال وخیم‌تر داریم. در حال حاضر تراکم بیماران کرونایی بسیار بالا است و حال عمومی افراد مراجعه کننده به نسبت اسفند ماه بسیار وخیم‌تر است. بیماران در حال حاضر با حال عمومی بدتر و شدیدتر به ما مراجعه می‌کنند و تعداد ترخیص ها کاهش یافته‌اند . در ماه‌های آینده با روند افزایشی این وضعیت مواجه هستیم. ما در چندین نوبت به‌دلیل شرایط فوق قرمز درخواست تعطیلی تهران را ارائه دادیم، تا مقامات بالادستی با اجرایی شدن طرح‌های محدودیتی سخت‌تر موافقت کنند تا کادر درمان بتوانند تجدید قوا بکنند و ما از این سونامی عبور کنیم»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۴آبان).

توکلی، معاون ستاد کرونا در تهران، گفت: «در سه هفته اخیر وضعیت ناخوشایندی داشتیم، آمار بستری در روز به ۸۰۰نفر می‌رسد و این توان بیمارستانی را محدود کرده است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵آبان).

در خراسان رضوی، خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: «خراسان رضوی هر روز سیاه‌تر از دیروز، کرونا مدام در حال رکوردشکنی است، نیشابور یکی از ۶شهرستان بحرانی است که روزهای سیاهی را سپری می‌کند. معاون دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در موج سوم کرونا جمعیت شهری نیشابور به‌مراتب بیشتر از جمعیت روستایی به ویروس کرونا مبتلا شدند. در حال حاضر ظرفیت بیمارستان ۲۲بهمن تکمیل شده و ۱۰۰درصد تختها به بیماران کرونا اختصاص یافته است. هم‌چنین برخی قسمت‌های بیمارستان که تاکنون ظرفیت بستری نداشت، تخت گذاشتیم. اگر محدودیتها اجرا نشوند باید منتظر فاجعه انسانی باشیم»(ایسنا ۱۵آبان).

در آذربایجان شرقی، مدیر کارگروه پیشگیری واگیردار استان گفت: «بیشترین شهرستانهای ما در وضعیت قرمز و فوق حاد قرار دارد. موارد نمونه‌برداری که صورت می‌گیرد بالای ۵۰درصد گاهی اوقات در بعضی از شهرستانها حتی به۶۰درصد هم می‌رسد که موارد مثبت هست و این اصلاً خبر خوبی نمی‌تواند باشد. هم‌چنان تعداد موارد فوتی بین ۲۰ تا ۲۵مورد در هر شب هست». رئیس بیمارستان امام رضا در تبریز نیر گفت: «یکی از چالشهای اساسی استان به‌ویژه بیمارستان ما کمبود اکسیژن در استان و تأمین اکسیژن از استانهای همجوار و سایر استانهاست»(تلویزیون رژیم ۱۴آبان)

در کرمانشاه رئیس ستاد کرونا گفت: «روز گذشته برای اولین بار تعداد بستریهای روزانه کرونا از ۳۰۰نفر فراتر رفت و ۳۰۸نفر در مراکز درمانی بستری شدند. مجموع بستریهای استان به ۱۱۷۴نفر رسیده که ۱۴۵نفر در ICUهستند و حال ۵۵نفر وخیم است»(ایسنا ۱۵آبان).

در فارس، علیرضا پاک فطرت نماینده مجلس ارتجاع گفت: «چه دلیلی دارد ما آمار واقعی کرونا را به مردم نگوییم. وقتی آمار مبتلایان و فوتیهای ناشی از کرونا در فارس از حد نرمال کشوری بالاتر است یا این‌که ما در وضعیتی قرمز قرار داریم نباید بی‌تفاوت شد، بلکه باید واقعیات را به مردم گفت و چاره‌ای فوری برای رفع یا کاهش بیماری کرونا اندیشید»(ایسنا ۱۵آبان).

در اصفهان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از رکوردی جدید از تعداد متوفیان خبر داد و گفت: «۱۱ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته فوت کردند. ۴۴۵بیمار کرونایی بستری هستند، که ۷۲نفر در بخش ICU هستند»(ایرنا ۱۵آبان).

در البرز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۱۸بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان به یک‌هزار و ۸۰۹نفر رسیده است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵آبان).

در کرمان، «سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد فوتی‌های قطعی کرونا در ۲۴ساعت گذشته را ۲۹نفر و مجموع جان‌باختگان را ۱۲۷۴نفر اعلام کرد»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۵آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵آبان۱۳۹۹ (۵نوامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5857646d-453c-4aee-9bef-b28873a9dc77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات