728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۰شهر از ۱۳۶هزار و ۳۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۴۶۰شهر از ۱۳۶هزار و ۳۰۰نفر گذشت

به گزارش وزارت بهداشت ۸۲۹۳مبتلا در ۲۴ساعت گذشته، ۱۰۰درصد افزایش در دو هفته و ۳۰۰درصد در دو ماه

  • حریرچی: موارد مثبت رو به افزایش است. ۵۰درصد بیماران بستری در ICU فوت می‌کنند، باید انتظار افزایش فوتی‌ها را داشت
  • زالی: از ابتدای مهر تا امروز ۹بار رکورد مرگ و میر و مبتلایان جدید به کرونا در تهران شکسته شد. آمار سیرفزاینده می پیماید
  • سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: دستگاههای دولتی و نهادهای حاکمیتی باید با آرایش کاملاً جنگی، وارد نبرد با ویروس شوند
  • رئیس بیمارستان سینا تهران: در دو هفته اخیر تعداد زیادی در بدو ورود در اورژانس فوت می‌کنند و این یک فاجعه هست
  • رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه: بیمارستانهای گلستان و امام رضا در حد ۲ساعت تختی خالی نداریم
  • دانشگاه علوم پزشکی کرمان: امروز با ۴۰ تا ۵۰مرگ ناشی از بیماری کرونا رکورد مرگ را نسبت به چند ماه اخیر داشتیم

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۸آبان ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۶هزار و ۳۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۸۱۲نفر، در آذربایجان غربی به ۳۹۸۷نفر، در البرز به ۳۷۷۵نفر، در اردبیل به ۱۵۱۳نفر، در اصفهان به ۷۵۴۴نفر، در ایلام به ۱۱۲۴نفر، در تهران به ۳۳۰۲۱نفر، در چهارمحال و بختیاری ۱۰۴۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۲۷۲نفر، در خوزستان به ۸۲۰۳نفر، در زنجان به ۱۲۸۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۶۳۱نفر، در فارس به ۳۵۷۱نفر، در قم به ۵۸۹۵نفر، در کردستان به ۲۴۲۶نفر، در کرمان به ۲۱۷۰نفر، در کرمانشاه به ۲۹۲۸نفر، در لرستان به ۵۸۲۸نفر، در مازندران به ۵۸۶۲نفر، در مرکزی به ۱۹۷۷نفر و در هرمزگان به ۱۶۸۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در یک رکورد بی‌سابقه مبتلایان جدید در ۲۴ساعت گذشته را ۸۲۹۳نفر ذکر کرد که ۲۹۲۴نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب شمار مبتلایان جدید، طی دو هفته دو برابر و در عرض دو ماه چهار برابر شده است. وی شمار جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته را ۳۹۹نفر و شمار مبتلایان وخیم را ۵۰۵۵نفر اعلام کرد و گفت: «شرایط سخت و طاقت‌فرسا اقتضا می‌کند که کلیه دستگاههای دولتی و نهادهای حاکمیتی در کشور باید با یک آرایش کاملاً جنگی و با حداکثر توان، وارد میدان نبرد با ویروس شوند» (ایرنا ۸آبان).

حریرچی گفت: «در کل کشور تعداد موارد مثبت رو به افزایش است.۵۰درصد بیماران بستری در بخش‌های ICU فوت می‌کنند، بنابراین برای روزهای آینده باید انتظار افزایش موارد فوتی‌ها را داشت». وی افزود «الآن تردد بین شهری و داخل شهری نسبت به قبل کرونا ۹۴درصد است یعنی همه این دنگ و فنگ و بگیر و ببند ۶درصد کاهش پیدا کرده اصلاً ناچیز است» (تلویزیون رژیم ۷آبان).

دبیرکل کانون انجمنهای صنفی کارگران: «حدود ۵ تا ۶میلیون نفر از مردم کشور کارگرانی هستند که هیچ‌گونه سابقه بیمه و قرارداد با پیمانکار ندارند و حالا کرونا نفس شان را به شماره انداخته است؛ کرونا پایش را بر گلوی ۶میلیون خانواده کارگران بدون بیمه گذاشته است» (روزنامه خراسان ۸آبان).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «تعداد بیماران بستری در بیمارستانهای استان بالغ بر ۶۱۲۵نفر گزارش‌شده است. برای پنجمین روز متوالی، عدد بستری شدگان کرونایی از ۶۰۰۰نفر پایین‌تر نیامده است. حدود ۷۰۰نفر درICU بستری هستند. از ابتدای مهرماه تا به امروز برای ۹بار رکورد مرگ و میر و رکورد موارد جدید ابتلا به کرونا در تهران شکسته شد. در پیک‌سوم کرونا متأسفانه هیچ کاهشی نداشته و وضعیت آمار سیرفزاینده را می‌پیماید. خستگی و فرسودگی کادر درمان و بهداشت نگران‌کننده است و اگر امواج جدید کرونا از ظرفیتهای اشباعی بالاتر رود تبدیل به یک چالش جدی خواهد شد» (ایسنا ۷آبان).

طالب‌پور رئیس بیمارستان سینا تهران گفت: «اون چیزی که چشمگیر در دو هفته اخیر شاهدش بودیم تعداد بالای افرادی که در همان بدو ورود در اورژانس فوت می‌کردند» (تلویزیون رژیم ۷آبان).

در کرمانشاه، رئیس بیمارستان گلستان گفت: «با پذیرش بیش از ۹۰۰بیمار از ظرفیت اسمی بیمارستانها و تخت‌های موجود فراتر شده است. در سه هفته اخیر کار به جایی رسیده که در بیمارستانهای، گلستان و امام رضا در حد ۲ساعت تختی خالی نداشته‌ایم اگر با همین منوال پیش برویم ۱۴۰۰ تخت هم جوابگو نخواهد بود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۸آبان).

در کرمان، عضو هیأت علمی دانشگاه پزشکی گفت: «پیش‌بینی می‌شود کرونا در آذر و دی بیشتر باشد و ظرفیت تختهای بیمارستانی از اشباع رد شود. امروز رکورد مرگ را نسبت به چند ماه اخیر در پی شیوع کرونا با ۲۴نفر فوتی داشتیم. تقریباً ۱۰۰۰نفر اکنون بستری هستند. خیلی از موارد در بیمارستان که تست منفی از کار در می‌آید، پزشک معتقد است که کروناست و اگر این موارد مشکوک جمع شود مرگ و میر دو برابر می‌شود که با این حساب امروز حدود ۴۰ تا ۵۰مرگ ناشی از بیماری کرونا داشته‌ایم» (ایسنا ۸آبان).

در آذربایجان غربی، جانشین قرارگاه دانشگاهی کرونا گفت: «فوتی های کرونا در استان از ۱۷۰۰نفر فراتر رفته و روند افزایشی با سرعت ادامه دارد. ۱۴۶۹نفر در آذربایجان غربی بستری شده، ۲۷۲نفر در ICU هستند و ۸۵نفر با حال وخیم، به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۸آبان).

در البرز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۱۹بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در استان به ۱۶۶۰نفر رسیده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۸آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ آبان۱۳۹۹ (۲۹ اکتبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd5a1a3a-99f3-4139-af4b-afc073d65aeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات